Με μηδενικό δανεισμό, τρία μόλις καταστήματα και τζίρο λίγο πάνω από τα 50 εκατ. ευρώ η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Θανόπουλος έχει καταφέρει  να πετυχαίνει αποδόσεις σημαντικά υψηλότερες από την αγορά.

Η Δ. Θανόπουλος ΑΕ, της οποίας ηγούνται τα αδέλφια Τέλης και Περικλής Θανόπουλος, επιχειρηματίες τέταρτης γενιάς, δεν βγήκε αλώβητη από τη δίνη των πληθωριστικών πιέσεων το 2022.

1

Πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς

Σημείωσε ελαφρά πτώση τζίρου και κάμψη κερδοφορίας, διατήρησε όμως το περιθώριο κέρδους σε υψηλότερα επίπεδα από τους μεγάλους παίκτες του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων πετυχαίνοντας απόδοση διπλάσια από τον μέσο όρο της αγοράς.

Η Ενωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ) με βάση τις εκτιμήσεις για τα αποτελέσματα των δέκα μεγαλύτερων εγχώριων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, υπολογίζει το καθαρό περιθώριο κέρδους στο 1,5% το 2022 έναντι 2,2% το 2021.

Η συρρίκνωση αυτή καταγράφεται και στη διεθνή αγορά με τη Walmart να έχει μείωση στο καθαρό περιθώριο κέρδους στο 2,8% από το 3,3% το 2021 ή τη βρετανική Tesco, της οποίας τα κέρδη προ φόρων ως ποσοστό επί των πωλήσεων έπεσαν από το 3,7% στο 3,2% το 2022.

Υψηλή απόδοση αλλά σε πτωτική τροχιά

Η Δ. Θανόπουλος, λοιπόν, όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσίευσε πρόσφατα πέτυχε περιθώριο καθαρού κέρδους 3,37% από 6,35% που ήταν στην αμέσως προηγούμενη χρήση. Αν και όπως προαναφέρθηκε, το περιθώριο κέρδους είναι υψηλό για τα δεδομένα του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, ακολουθεί τα τελευταία χρόνια πτωτική τροχιά αν υπολογίσει κανείς ότι το 2020 ήταν στο 8,64% έναντι 6,05% το 2019.

Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας υποχώρησε στα 51,04 εκατ. ευρώ περίπου, έναντι 53,23 εκατ. ευρώ την χρήση του 2021 και την ίδια ώρα τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα  1,3 εκατ. ευρώ έναντι 2,54 εκατ. ευρώ το 2021.

Μέρισμα 8 εκατ. ευρώ

Στις 31 Δεκεμβρίου 2022 η εταιρεία είχε μηδέν δάνεια και εμπορικές υποχρεώσεις 5,99 εκατ. ευρώ. Τα ταμειακά διαθέσιμα ήταν 5,52 εκατ. ευρώ και το σύνολο της καθαρής θέσης στα 11,08 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 8,37 εκατ. ευρώ από τα συσσωρευμένα κέρδη προηγούμενων χρήσεων.

Πάντως παρά την πίεση στην  κάτω γραμμή του ισολογισμού, το μέρισμα για τη χρήση του 2022 είναι 8 εκατ. ευρώ ενώ δεν δόθηκαν αμοιβές στα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της. Ο αριθμός του προσωπικού της μειώθηκε στα 366 άτομα από 370 που ήταν στη χρήση του 2021.

Το προφίλ του delicatessen

Η εταιρεία που λειτουργεί τρία υπέρ μάρκετ, το ένα στη Νέα Ερυθραία και τα δύο στην Κηφισιά, καθώς και ένα e-shop έχει βασικό πυλώνα της στρατηγικής που ακολουθεί να έχει στα ράφια της και προϊόντα που ανήκουν στην premium κατηγορία αποδίδοντας υψηλότερα περιθώρια κέρδους.

Εχει καταφέρει να χτίσει ένα συγκεκριμένο προφίλ εστιάζοντας όχι μόνο στα προϊόντα ευρεία κατανάλωσης αλλά και σε προϊόντα που βρίσκει κανείς σε εξειδικευμένα καταστήματα delicatessen. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αποτελεί ένα σούπερ μάρκετ που απευθύνεται στην ελίτ των καταναλωτών, κάτι που σε μεγάλο βαθμό συμβαίνει λόγω των περιοχών που βρίσκονται τα καταστήματά της, αλλά και στο ευρύ καταναλωτικό κοινό με κατηγορίες προϊόντων low price.

Στα ράφια των σούπερ μάρκετ μεταξύ των περίπου 18.000 κωδικών, δεν θα βρει κανείς προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Όπως είχε πει ο κ. Περικλής Θανόπουλος σε συνέντευξή του στο mononews «έχουμε μια άλλη φιλοσοφία που ταιριάζει με το προφίλ της Δ. Θανόπουλος και σε  συνεργασία με παραγωγούς που έχουν δικές τους μάρκες και οι οποίες δεν είναι ευρύτερα γνωστές έχουμε μια κατηγορία προϊόντων τα low price».

Πληθωριστική αύξηση τζίρου φέτος

Για τη φετινή χρήση η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι η χρονιά θα κλείσει ανοδικά με την αύξηση να είναι ωστόσο πληθωριστική.

«Για το έτος 2023 αναμένουμε αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας κατά 7-8%σε σχέση με τα επίπεδα της κλειόμενης χρήσης. Αυτό οφείλεται στην διατήρηση του μεριδίου αγοράς καθώς και την αύξηση των τιμών λόγω πληθωρισμού», σημειώνεται στις οικονομικές καταστάσεις.

Διαβάστε επίσης

Περ. Θανόπουλος στο mononews: Είμαστε δυνατοί και δεν σκοπεύουμε να πουλήσουμε την αλυσίδα σούπερ μάρκετ