Για την οικογενειακή επιχείρηση Δ. Θανόπουλος η περσινή χρήση ήταν μια από τις καλύτερες στην ιστορία της.

Η μακροβιότερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα με ιστορία 147 χρόνων, που σήμερα διοικείται από την τέταρτη γενιά της οικογένειας, τους γιους του Δημήτρη Θανόπουλου, Τέλη και Περικλή, σε μια δύσκολη χρονιά για το λιανεμπόριο κατάφερε τον διπλασιασμό των κερδών της.

Και αυτό παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 6,77% χαμηλότερα από τον μέσο όρο της αγοράς που κινήθηκε ανοδικά πέρυσι κατά 9,2% (NielseniQ).

Η αλυσίδα με μόλις τρία καταστήματα σε Κηφισιά, Νέα Ερυθραία και Κ. Κηφισιά καθώς και το ηλεκτρονικό της κατάστημα σημείωσε πωλήσεις που ξεπέρασαν τα 54,504 εκατ. ευρώ έναντι 51,046 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά.

Ισχυρές επιδόσεις

Κατάφερε ωστόσο σχεδόν να αυξήσει το περιθώριο μικτού κέρδους και να διπλασιάσει το περιθώριο καθαρού κέρδους της. Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2023 που δημοσίευσε πριν λίγες ώρες η Δ. Θανόπουλος αύξησε το μικτό περιθώριο στο 22,16% από 21,85% και το περιθώριο καθαρού κέρδους στο 6,20% από 3,37%.

Τα προ τόκων και φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν στα 3,255 εκατ. ευρώ από 1,682 καταγράφοντας μια αύξηση της τάξης του 93,51%. Κατά 96,44% αυξήθηκαν και τα καθαρά προ φόρων κέρδη που έφτασαν στα 3,381 εκατ. ευρώ έναντι 1,721 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2022. Η τελική γραμμή του ισολογισμού «έγραψε» καθαρά κέρδη ύψους 2,619 εκατ. ευρώ από 1,307 εκατ. ευρώ το 2022 με το ανοδικό άλμα να είναι στο 100,3%.

Σε επίπεδο πωλήσεων πρόκειται για επιδόσεις σχεδόν αντίστοιχες με το 2020, χρονιά που η Δ. Θανόπουλος λόγω των συνθηκών της πανδημίας έφτασε στα 55,18 εκατ. ευρώ ωστόσο το περιθώριο καθαρού κέρδους αν και ανέβηκε σημαντικά υπολείπεται τόσο από το 2020, που ήταν στο 8,64% όσο και από το 6,35% που ήταν το 2021.

Μηδενικός δανεισμός

Στις 31 Δεκεμβρίου 2022 η εταιρεία είχε μηδέν δάνεια και εμπορικές υποχρεώσεις 6,079 εκατ. ευρώ. Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα αυξήθηκαν στα 8,162 εκατ. ευρώ από 5,521 εκατ. ευρώ το σύνολο της καθαρής θέσης στα 12,513 εκατ. ευρώ από 10,943 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 9,796.3. ευρώ είναι από τα συσσωρευμένα κέρδη προηγούμενων χρήσεων. Ενώ στην περσινή χρήση διανεμήθηκε μέρισμα 8 εκατ. ευρώ. Ο μέσος όρος των εργαζομένων μειώθηκε σε 361 από 366 στην προηγούμενη χρήση.
Για φέτος η διοίκηση της εταιρείας περιμένει αύξηση των πωλήσεωνκατά 1%-2% και όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις αυτό οφείλεται στην διατήρηση του μεριδίου αγοράς, την πλήρη αποκλιμάκωση του πληθωρισμού, καθώς και την διακοπή συνεργασίας με την εταιρεία Instashop στο τέλος του 2023, μετά από απόφαση της ίδιας να αποχωρήσει από την ελληνική αγορά. Παράλληλα χαρακτηρίζει ικανοποιητικές τις περσινές επιδόσεις της τονίζοντας ότι εν εν μέσω της παγκόσμιας αστάθειας είχε σημαντική αύξηση στον κύκλο εργασιών της και μεγαλύτερη στην κερδοφορία της.

Εστίαση στα premium προϊόντα

Η εταιρεία που λειτουργεί τρία υπέρ μάρκετ, το ένα στη Νέα Ερυθραία και τα δύο στην Κηφισιά, καθώς και ένα e-shop έχει βασικό πυλώνα της στρατηγικής που ακολουθεί να έχει στα ράφια της και προϊόντα που ανήκουν στην premium κατηγορία αποδίδοντας υψηλότερα περιθώρια κέρδους.

Εχει καταφέρει να χτίσει ένα συγκεκριμένο προφίλ εστιάζοντας όχι μόνο στα προϊόντα ευρεία κατανάλωσης αλλά και σε προϊόντα που βρίσκει κανείς σε εξειδικευμένα καταστήματα delicatessen. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αποτελεί ένα σούπερ μάρκετ που απευθύνεται στην ελίτ των καταναλωτών, κάτι που σε μεγάλο βαθμό συμβαίνει λόγω των περιοχών που βρίσκονται τα καταστήματά της, αλλά και στο ευρύ καταναλωτικό κοινό με κατηγορίες προϊόντων low price.

Στα ράφια των σούπερ μάρκετ μεταξύ των περίπου 18.000 κωδικών, δεν θα βρει κανείς προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Διαβάστε επίσης

Συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου – Τα νομοσχέδια που θα συζητηθούν