ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Την απελευθέρωση ενός πλοίου της που παρέμενε υπό κράτηση στη Ρωσία εδώ και πάνω από ενάμιση χρόνο πέτυχε η ναυτιλιακή Delta Tankers, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Διαμαντή Διαμαντίδη, μετά από έναν συμβιβασμό που θα στοιχίσει στους ασφαλιστές της Delta Tankers 27 εκατομμύρια δολάρια – ένα ποσό μεγάλο, αλλά πολύ μικρότερο από τα 63,5 εκατ. δολάρια που ζητούσε η κρατική εταιρεία Transneft, η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής πετρελαιαγωγών.
Η περιπέτεια του τάνκερ Delta Pioneer (χωρητικότητας 111.000 dwt, κατασκευής 2004) ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2016, όταν ενώ ρυμουλκείτο στο λιμάνι του Πριμόρσκ (το οποίο ανήκει στην Transneft), προσέκρουσε στην προκυμαία του λιμανιού, προξενώντας ζημιές. Η ρωσική αρχή για την ασφάλεια των μεταφορών, Rostransnadzor, ερεύνησε το περιστατικό και έκρινε ότι η ευθύνη βάραινε τόσο το ρυμουλκό, όσο και τους υπευθύνους του Delta Pioneer.
Σύμφωνα με τη ρωσική νομοθεσία, τα πλοία θεωρούνται “πηγές αυξημένου κινδύνου”, και επομένως οι ιδιοκτήτες τους είναι υπεύθυνοι για τυχόν ζημιές που προκαλούν τα πλοία τους, ακόμα κι αν δε φταίνε γι’ αυτές, επειδή ακριβώς είναι το δικό τους πλοίο που τις προκάλεσε. Έτσι, στις 23 Νοεμβρίου του 2006 δικαστήριο της Αγίας Πετρούπολης διέταξε την κράτηση του τάνκερ εκ μέρους της Transneft, η οποία ζήτησε αποζημίωση ύψους 53 εκατ. δολαρίων. Τρεις εβδομάδες αργότερα το ίδιο δικαστήριο εξέδωσε και δεύτερη εντολή κράτησης για επιπλέον αποζημίωση 10,5 εκατ. δολαρίων που ζητούσε η διαχειρίστρια του λιμανιού Primorsk Trading Port, η οποία ανήκει εν μέρει στην Transneft.
Οι δικηγόροι της Delta Tankers ισχυρίστηκαν ότι οι δικαστές στηρίχθηκαν για τις αποφάσεις τους σε εκθέσεις που είχαν παραγγελθεί από την ίδια της Transneft με ασαφή στοιχεία, όμως το δικαστήριο απέρριψε το αίτημά τους να λάβει υπόψη τις δικές τους εκτιμήσεις, βασισμένες σε πραγματικά στοιχεία, που έφερναν το κόστος των αποζημιώσεων πολύ κάτω του μισού των 63,5 εκατ. δολαρίων που ζητούνταν.
Στην υπόθεση παρενέβη η West of England, στην οποία είναι ασφαλισμένα τα πλοία της Delta Tankers, με αξιωματούχους της να μεταβαίνουν στη Ρωσία και να πετυχαίνουν διακανονισμό ύψους 28 εκατ. δολαρίων για την απελευθέρωση του πλοίου.
Τον Απρίλιο του 2017 το δικαστήριο έδωσε εντολή απελευθέρωσης του πλοίου, η οποία δημοσιοποιήθηκε στην ομοσπονδιακή δικαστική βάση δεδομένων της Ρωσίας, όμως στις 25 Απριλίου η απόφαση… εξαφανίστηκε ως δια μαγείας, και στη συνέχεια ο ίδιος ο δικαστής που εξέδωσε την απόφαση αρνείτο πλέον να αποδεχθεί τον διακανονισμό! Κατόπιν ο δικαστής αντικαταστάθηκε από την προϊσταμένη του, και η παράξενη αυτή δικαστική διαμάχη συνεχίστηκε για ένα χρόνο, μέχρι που η Transneft αποφάσισε να “μαλακώσει” τη στάση της και να προσεγγίσει την Delta Tankers για συμβιβασμό, όπως και έγινε, με το τελικό ποσί της αποζημίωσης να ανέρχεται στα 27 εκατ. δολάρια.
“Δεδομένου ότι το τελικό ποσό της αποζημίωσης μειώθηκε περίπου στο μισό και ο αντίδικός μας ήταν μία μεγάλη κρατική εταιρεία, αυτό είναι ένα πολύ καλό αποτέλεσμα”, δήλωσε στο TradeWinds ο δικηγόρος Konstantin Krasnokutskiy της Delta Tankers.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Vrontados Shipping: H νέα κίνηση ανανέωσης του στόλου της οικογένειας Λω
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ελληνική ναυτιλιακή εγκαταλείπει τα τάνκερ και μένει με ένα μόνο bulker
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Άγονος και ο τρίτος πλειστηριασμός του «Αίολος Κεντέρης Ι»
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Το σαφάρι των 35 τρισ. – Γιατί οι επενδυτές δεν φοβούνται την Ελλάδα
- Πανικός στις Μαρίνες από τους ελέγχους σε θαλαμηγούς: Ανασφάλιστος ακόμη και ο πλοίαρχος σε πολυτελές σκάφος εφοπλιστή!
- Κερδισμένο το Airbnb στην Ελλάδα από την επιμήκυνση της σεζόν
- Novo Nordisk: Ο «βασιλιάς» στην αγορά της απώλειας βάρους χάνει το θρόνο του;