Η Cartier σχεδιάζει να αυξήσει τις τιμές τις επόμενες εβδομάδες, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι οι πελάτες της είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα για τα κορυφαία ρολόγια, τα κοσμήματα και τα αξεσουάρ της.

Η «ήπια» αύξηση των τιμών θα αντισταθμίσει εν μέρει την άνοδο των νομισμάτων των ΗΠΑ και της Κίνας έναντι του ευρώ, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Cyrille Vigneron. Θα βοηθήσει επίσης στην κάλυψη του υψηλότερου κόστους των βασικών υλικών, όπως τα διαμάντια, η πλατίνα και ο χρυσός, που χρησιμοποιούνται στα κοσμήματα της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων των μπρασελέ αξίας 275.000 δολαρίων και των σκουλαρικιών ύψους 104.000 δολαρίων.

1

«Είμαστε σε μια επιχείρηση με μακρά παράδοση και πρέπει να είμαστε προσεκτικοί για να μην προσαρμόσουμε τις τιμές μας πολύ γρήγορα», δήλωσε ο Vigneron σε συνέντευξή του. Προηγουμένως είπε ότι τυχόν αυξήσεις τιμών από την Cartier θα κυμανθούν πιθανότατα μεταξύ 3% και 5%.

Ορισμένοι άλλοι ευρωπαϊκοί οίκοι ειδών πολυτελείας ήταν πιο δραστικοί στις κινήσεις τους, όπως για παράδειγμα η Chanel, που αύξησε τις τιμές σε ορισμένες από τις τσάντες της κατά περισσότερο από 50%.

Όπως πολλές επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο, τα επώνυμα brands και οι ωρολογοποιοί πολυτελείας αυξάνουν τις τιμές τους για να αντιμετωπίσουν μια σειρά αυξανόμενων δαπανών — από τις διακυμάνσεις των νομισμάτων μέχρι το κόστος των υλικών, της αποστολής και της εργασίας. Ενώ υπάρχουν ενδείξεις ότι οι καταναλωτές με χαμηλότερο εισόδημα αισθάνονται την πίεση από τον υψηλότερο πληθωρισμό των τελευταίων δεκαετιών, οι αυξανόμενες τιμές σε ολόκληρη την οικονομία δεν έχουν αποτρέψει, προς το παρόν, τους πλουσιότερους αγοραστές.

Αυτό πυροδότησε αισιοδοξία στην Cartier και σε άλλες μάρκες ειδών πολυτελείας, παρά τον αυξανόμενο αριθμό πιθανών εμποδίων στην ανάπτυξη τους.

Σύμφωνα με τον Vigneron, μακροπρόθεσμα «η συνολική αύξηση του παγκόσμιου πλούτου και η συνολική κατανομή είναι προς όφελος των ειδών πολυτελείας παγκοσμίως».

Μέχρι στιγμής φέτος, όπως είπε, η Cartier είχε ισχυρές πωλήσεις στις ΗΠΑ, την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία. Η Mercedes Abramo, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Cartier στη Βόρεια Αμερική, δήλωσε ότι η περιοχή έχει επιδείξει «τεράστια ανθεκτικότητα».

Αυτό θα βοηθήσει την εταιρεία να αντιμετωπιστεί την αναμενόμενη προσωρινή πτώση στις δραστηριότητες της στην Ασία εν μέσω του lockdown της Κίνας για την Covid-19, δήλωσε ο Vigneron.

Ωστόσο, εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι η χώρα θα ανακάμψει και θα βοηθήσει στη διατήρηση της παγκόσμιας ζήτησης για είδη πολυτελείας. Τόνισε ακόμη, ότι η αγορά της Ασίας έχει «πιθανώς το υψηλότερο δυναμικό ανάπτυξης» τα επόμενα πέντε έως 10 χρόνια.

Η Cartier και τα ρωσικά διαμάντια

Προς το παρόν, μια πιθανή αύξηση στις τιμές των διαμαντιών θα μπορούσε να αυξήσει τις πιέσεις του κόστους, επισήμανε ο Vigneron. Η Cartier και οι ανταγωνιστές της, συμπεριλαμβανομένης της Tiffany, έχουν πει ότι θα σταματήσουν να αγοράζουν πέτρες που εξορύσσονται στη Ρωσία, μετά την εισβολή της στην Ουκρανία.

Η χώρα είναι η μεγαλύτερη πηγή διαμαντιών στον κόσμο σε όγκο. Άλλα κράτη είναι πιθανό να αυξήσουν την παραγωγή τους για να καλύψουν το κενό, είπε, πράγμα που σημαίνει ότι τυχόν αυξήσεις τιμών είναι πιθανό να είναι βραχύβιες.

Η Cartier συνεχίζει να πληρώνει τους μισθούς των 250 υπαλλήλων της στη Ρωσία και ο Vigneron είπε ότι η εταιρεία έχει «αρκετά μετρητά εκεί μέσα για να μπορέσει να αντέξει για αρκετό καιρό».

Αύξηση των online πωλήσεων

Το ηλεκτρονικό εμπόριο παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της εταιρείας. Οι διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν στο 9% των παγκόσμιων πωλήσεων της Cartier το 2021 — από 1% το 2019. Ο Vigneron είπε ότι αυτό το ποσοστό είναι ακόμη υψηλότερο στις ΗΠΑ, χωρίς να δώσει το ακριβές ποσοστό. Η άνοδος εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρύτερης πανδημικής τάσης για μεγαλύτερη εξοικείωση των καταναλωτών με την αγορά ακριβών αντικειμένων στο διαδίκτυο.

Οι διαδικτυακές αγορές έχουν επιβραδυνθεί, καθώς οι περιορισμοί για την πανδημία έχουν αρθεί, αλλά η ανάπτυξη παραμένει ισχυρή, δήλωσε ο Vigneron. Αυτό βοήθησε την Cartier να προσεγγίσει νεότερους πελάτες — ένα δημογραφικό κοινό που κυνηγάει και η Tiffany.

Ο Vigneron εξήγησε ότι η βάση πελατών της Cartier είναι κατά 65% οι millennials, ή όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1981 και 1996. Αυτό σημαίνει ότι, παρόλο που η εταιρεία χρονολογείται από το 1847, «είμαστε ένα νέο brand», τόνισε.

Διαβάστε ακόμη:

Έφοδος στα είδη πολυτελείας από τους Ρώσους μεγιστάνες – Επενδύουν σε Bulgari, Cartier και Rolex