ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε τροχιά ανάκτησης της θέσης που είχε προτού καταρρεύσει βρίσκεται η Creta Farms.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το μερίδιο της εταιρείας στα ράφια των σούπερ μάρκετ ανήλθε τον Ιανουάριο στο 20% ενώ η παραγωγή επέστρεψε στους 1.250 τόνους τον μήνα.
Πρόκειται, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, για μια ισχυρή επίδοση καθώς η μέγιστη παραγωγή που πέτυχε ποτέ η αλλαντοβιομηχανία στις «χρυσές εποχές» της ήταν οι 1.800 τόνοι τον μήνα, μαζί με το κανάλι της HORECA (εστίαση, ξενοδοχεία, catering), το οποίο σήμερα είναι σχεδόν ανύπαρκτο. Η ανάκαμψη λέγεται πως αποτυπώνεται και στα οικονομικά αποτελέσματα, με τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) να κλείνουν την περσινή χρονιά με θετικό πρόσημο.
Την ίδια στιγμή, εντείνεται οι προσπάθειες της διοίκησης για είσοδο των προϊόντων σε περισσότερα σημεία λιανικής πώλησης. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία υπό την καθοδήγηση του νέου επενδυτή, της Impala του Δ. Βιτζηλαίου, μετά τις διερευνητικές επαφές που είχε για συνεργασία με την ρωσική αλυσίδα Mere συμφώνησε για την τοποθέτηση των προϊόντων της στα σούπερ μάρκετ της Lidl στην Ελλάδα. Οι πρώτοι κωδικοί αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους στα καταστήματα της γερμανικής αλυσίδας μέσα στον Απρίλιο και θα αφορούν τόσο επώνυμα προϊόντα όσο και ιδιωτική ετικέτα. Οι προσδοκίες και σε αυτή την περίπτωση είναι αρκετές, με την εταιρεία να επιδιώκει να «πιάσει» τα νούμερα που έχει και στις υπόλοιπες αλυσίδες.
Ανάλογες κινήσεις γίνονται και για την επέκταση των πωλήσεων στο εξωτερικό, με όχημα τον κατεψυγμένο γύρο. Ένα προϊόν που θεωρείται πως μπορεί να εξαχθεί με σημαντικές πιθανότητες επιτυχίας. Σύμφωνα με πληροφορίες, παρά τα προβλήματα που δημιουργεί η πανδημία πραγματοποιούνται μια σειρά επαφών με ξένους λιανέμπορους, μεταξύ των οποίων και η «Kaufland» στη Γερμανία (ανήκει στον ίδιο όμιλο με την Lidl), για την τοποθέτηση του γύρου Creta Farms στα ψυγεία της.
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται και η διαδικασία για την παραγωγή vegan προϊόντων, οι οποίοι θα παράγονται από τη μονάδα του ομίλου στην Σπάρτη (Λακωνική Τροφίμων). Αυτή τη στιγμή, γίνονται διάφορες δοκιμές στο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης και δεν αποκλείεται τα πρώτα vegan αλλαντικά να κυκλοφορήσουν μέσα στον 2021.
Νέες κατηγορίες και εξαγορές
Από τα διοικητικά κλιμάκια της κρητικής αλλαντοβιομηχανίας εκπέμπεται συγκρατημένη αισιοδοξία πως με δεδομένη την ανοδική πορεία δεν θα αργήσει η «ολική επιστροφή» στα επίπεδα πριν την κρίση ανάμεσα στους πρώην βασικούς μετόχους (αδέλφια Δομαζάκη) που συνέβαλε στην πτώση της εταιρείας. Εκτιμάται πως όταν επαναλειτουργήσουν πλήρως η εστίαση και ο τουρισμός, τα νούμερα θα βελτιωθούν άρδην καθώς η Creta Farms είχε παραδοσιακά πολύ ισχυρή παρουσία στο συγκεκριμένο κανάλι (περίπου 40% των πωλήσεών της κατευθύνονταν στην HORECA προτού ξεσπάσει η πανδημία του κορονοϊού).
Τότε θα εξετασθεί και το ενδεχόμενο επέκτασης σε νέες κατηγορίες τροφίμων, τα οποία θα μπορούσαν να «κουμπώσουν» στο άρμα της Creta Farms. Ο όμιλος της Impala έχει ήδη παρουσία στις κατηγορίες των τυροκομικών και στις έτοιμες ζύμες. Ο Δημήτρης Βιτζηλαίος μιλώντας σε συνομιλητές του αναφέρει πως είναι ανοιχτός σε εξαγορές, εφ’ όσον αυτές έχουν προοπτικές ανάπτυξης. Κάτι που έχει καταστήσει σαφές και στα τραπεζικά ιδρύματα που συνεργάζεται.
Διαβάστε επίσης:
Creta Farms: Εντυπωσιακή ανάκαμψη στα οικονομικά μεγέθη το 2020
Creta Farms: Σε συζητήσεις για είσοδο στη ρωσική Mere – Ξεπέρασε το 18% το μερίδιο αγοράς
Δημήτρης Βιτζηλαίος (Creta Farms): «Μπαίνει» στα vegan προϊόντα με νέα επένδυση €2 εκατ. – Μεταφέρει παραγωγή από την Σπάρτη στο Ρέθυμνο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike