ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Με στόλο 123 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 46 bulker, η εταιρεία εμφάνισε πέρυσι καθαρά έσοδα 400 εκατ. δολάρια. Στο τέλος του 2021, διέθετε ρευστότητα 550 εκατ. δολάρια.
Σύμφωνα με τον CFO της Costamare, Γρηγόρη Ζήκο, στο τομέα των containerships, οι συνθήκες της ναυλαγοράς παραμένουν ισχυρές με τη μεγάλη ζήτηση και τις δυσλειτουργίες να εξακολουθούν να επηρεάζουν τον κλάδο.
“Η ναυτιλιακή κατά το 2021 ναύλωσε 35 πλοία, εξασφαλίζοντας επιπλέον έσοδα από συμβάσεις 1,4 δισ. δολαρίων. Τα συνολικά έσοδα από τα υπάρχοντα ναυλοσύμφωνα ανέρχονται στα 3,4 δισεκατομμύρια δολάρια και ο μέσος όρος χρονικής διάρκειας είναι περίπου στα τέσσερα έτη”, επισήμανε ο κ. Ζήκος.
Αναφορικά με τις ναυλώσεις του τρέχοντος έτους δήλωσε: «Έχουμε καλύψει ουσιαστικά όλες τις ημέρες λειτουργίας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για το 2022 και βρισκόμαστε στη διαδικασία διευθέτησης συμφωνιών για τα πλοία που θα βγουν από τη ναύλωση το επόμενο έτος. Ταυτόχρονα, συμφωνήσαμε να διαθέσουμε κάποια παλαιότερης κατασκευής πλοία με προθεσμιακές παραδόσεις στο τέλος του έτους, σε τιμές που αντικατοπτρίζουν το σημερινό σφιχτό περιβάλλον της αγοράς.»
Είσοδος στην αγορά ξηρού φορτίου
Ο κ. Ζήκος σχολίασε και την επέκταση της εταιρείας στην αγορά ξηρού φορτίου επισημαίνοντας: «Εισήλθαμε σε μια αγορά με ευνοϊκή δυναμική προσφοράς και ζήτησης που υποστηρίζεται από ένα ιστορικά χαμηλό βιβλίο παραγγελιών. Ο στόλος μας χύδην ξηρού φορτίου επί του παρόντος διαπραγματεύεται στην spot αγορά δημιουργώντας υγιείς αποδόσεις, χάρη στις έγκαιρες εξαγορές που πραγματοποιήσαμε».
Υπό το πρίσμα των παραπάνω, η εταιρεία αποφάσισε να διανείμει ειδικό μέρισμα ύψους 0,50 δολαρίων για κάθε κοινή μετοχή.
«Ενώ ανταμείβουμε τους μετόχους μας ως αποτέλεσμα αυξημένων ταμειακών ροών και της κερδοφορίας, η καταβολή αυτού του μερίσματος δεν αναμένεται με κανέναν τρόπο να επηρεάσει την ικανότητά μας να συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε σε κάθε ευκαιρία μέσα στο ασταθές περιβάλλον της αγοράς», πρόσθεσε.
Πωλήσεις πλοίων
Η εταιρεία προχώρησε σε συμφωνία πώλησης των πλοίων Maersk Kalamata, κατασκευής 2003 και χωρητικότητας 6,644 TEU και Sealand Washington, κατασκευής 2000 και χωρητικότητας 6,648 TEU, από τα οποία αναμένει συνολικά ακαθάριστα έσοδα 150 εκατ. δολ. Η συμφωνία θα ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Παράλληλα, συμφώνησε την πώληση των containerships Sealand Michigan, Sealand Illinois και York (όλα κατασκευής 2000). Η παράδοση τους ορίστηκε μέχρι το τελευταίο τρίμηνο του 2022 και η συμφωνία θα αποφέρει ακαθάριστα έσοδα στην Costamate 183 εκατ. δολαρίων.
Εντός του πρώτου τριμήνου του τρέχοντος έτους θα ολοκληρωθεί η πώληση του χωρητικότητας 2,458 TEU containership Messini, κατασκευής 1997, με εκτιμώμενα έσοδα 17,8 εκατ. δολ.
Διαβάστε ακόμη:
Νίκος Τσάκος: Μακροχρόνιες ναυλώσεις για δύο τάνκερ της ΤΕΝ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μητσοτάκης: Το Δημόσιο θα αναλάβει την πλήρη αποκατάσταση της πολυκατοικίας στους Αμπελόκηπους
- Λαζαράκου στο 1ο Cyber Security Forum: “Ο κανονισμός DORA αναπτυξιακό εργαλείο για τις επιχειρήσεις”
- Λιανεμπόριο: Οριακή αύξηση κατά 0,8% στον τζίρο το γ΄ τρίμηνο
- Ισπανία: Αύξηση του έκτακτου φόρου στα υπερκέρδη των τραπεζών