Ο παγκόσμιος κλάδος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containerships) κατέγραψε εκτόξευση κερδών πάνω από τα 10 δισ. δολάρια το δεύτερο τρίμηνο, λόγω του όγκου ρεκόρ και της αύξησης των ναύλων μετά τις εκτροπές των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με μια νέα ανάλυση.

Τα καθαρά κέρδη για τους μεγαλύτερους μεταφορείς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένης της δανέζικης A.P. Moller-Maersk και της κινεζικής Cosco Shipping Holdings, σχεδόν διπλασιάστηκαν από το πρώτο τρίμηνο του έτους και ξεπέρασαν τα 8,88 δισ. δολάρια του δευτέρου τριμήνου του 2023, σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε το Σάββατο ο βετεράνος του κλάδου, John McCown.

Τα κέρδη για το τρέχον τρίμηνο ενδέχεται επίσης να παρουσιάσουν άλλη μια «σημαντική αύξηση», δεδομένου του πόσο καλά διατηρείται η αγορά του διεθνούς εμπορίου αγαθών, επισήμανε.

Οι περιουσίες στον κλάδο, ο οποίος μεταφέρει το 80% του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευμάτων, άνθισαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας εν μέσω της ισχυρής καταναλωτικής ζήτησης και των διαταραχών στις αλυσίδες εφοδιασμού λόγω του Covid, προτού σημειώσουν και πάλι μαζικές απώλειες το τελευταίο τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με τον απολογισμό του McCown.

Τώρα, οι ναυτιλιακές εταιρείες επωφελούνται και πάλι από τους θετικούς παράγοντες προσφοράς και ζήτησης και τα κέρδη ανακάμπτουν, αν και εξακολουθούν να απέχουν πολύ από τα κορυφαία επίπεδα της πανδημίας.

Η χωρητικότητα έχει περιοριστεί καθώς οι επιθέσεις των Χούθι στη Ερυθρά Θάλασσα αναγκάζουν τα πλοία να ακολουθούν μεγαλύτερες διαδρομές γύρω από τη νότια Αφρική. Αυτό έχει συμβάλει στην αύξηση των spot ναύλων των containerships και στη συμφόρηση σε ορισμένα μεγάλα λιμάνια.

Container Shipping Profits Are Rising Again | Net income nearly doubled to $10.2 billion in the second quarter
Τα κέρδη των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξάνονται και πάλι

Παρά τις δυσκολίες αυτές, οι όγκοι παγκοσμίως έφτασαν σε ιστορικό υψηλό το περασμένο τρίμηνο, στις 46,4 εκατομμύρια μονάδες μετρημένες σε εμπορευματοκιβώτια 20 ποδών, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ των 46,2 εκατομμυρίων από το δεύτερο τρίμηνο του 2021, σύμφωνα με στοιχεία της Container Trades Statistics Ltd, που επικαλείται ο McCown.

Η ζήτηση ήταν ιδιαίτερα ισχυρή στις ΗΠΑ, όπου οι εταιρείες λιανικής και άλλοι εισαγωγείς συγκεντρώνουν προϊόντα σε αποθήκες εν μέσω ανησυχιών για τους νέους δασμούς στα κινεζικά προϊόντα και μια πιθανή απεργία των λιμενεργατών στα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής και της Ακτής του Κόλπου.

«Μια απεργία σε όλη την ακτή, ή ακόμη και μια απεργία σε βασικά λιμάνια, θα προκαλούσε μεγάλη αναστάτωση στα δίκτυα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων όλων των μεγάλων ναυτιλιακών και θα εξαπλωνόταν γρήγορα πέρα από τις διαδρομές που αφορούν μόνο τις ΗΠΑ», ανέφερε ο McCown στην έκθεση.

Διαβάστε επίσης:

Τι έκαναν οι Ελληνες εφοπλιστές την τελευταία δεκαετία – Μερίδιο σχεδόν 50% κατέχουν τα bulkers [γραφήματα]

Ελληνική σημαία: Αυξάνονται τα επιβατηγά, μειώνονται τα ποντοπόρα πλοία

Cosco: Ναυπηγεί άλλα 12 πλοία αξίας 2,15 δισ. δολάρια