Επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 75 εκατ. ευρώ για τη διετία 2022-2023 υλοποιεί η Coca Cola στην Ελλάδα.

Οι επενδύσεις στοχεύουν στην αναβάθμιση της παραγωγικής διαδικασίας, στον ψηφιακό μετασχηματισμό, την ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης, καθώς και στην ενίσχυση των δραστηριοτήτων στοχεύοντας στη μεγέθυνση του αποτυπώματος της εταιρείας στην αγορά.

1

«Ετοιμαζόμαστε για μια πολύ δυνατή σεζόν» σημείωσε η κ. Μαρία Αναργύρου- Νίκολιτς, γενική διευθύντρια της Coca Cola Τρία Εψιλον στην Ελλάδα, σε συνέντευξη τύπου όπου παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα του ΙΟΒΕ για το κοινωνικό-οικονομικό αποτύπωμα της εταιρείας την τριετία 2019-2021.

Εμφαση στην παραγωγική δραστηριότητα

ΟΙ επενδύσεις επικεντρώνονται γύρω από την παραγωγική δραστηριότητα με έμφαση στην καινοτομία στις κατηγορίες αναψυκτικό, νερό και στα πατατάκια Τσακίρης. Στις αρχές του 2023 θα τεθεί σε λειτουργία η νέα γραμμή παραγωγής ενώ παράλληλα σχεδιάζεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός του εργοστασίου στο Σχηματάρι.

Το κανάλι Horeca αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι στρατηγικής και ένα μέρος των επενδύσεων κατευθύνεται σε αυτό το τμήμα της αγοράς. Στο πλαίσιο των επενδύσεων για βιώσιμη ανάπτυξη και με επιτακτική την ανάγκη εξοικονόμησης ενέργειας  η εταιρεία  θα εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά πάνελ στο Σχηματάρι, μία συνολική επένδυση της τάξης των 3 εκατ. ευρώ.

Τα τελευταία τρία χρόνια υλοποίησε επενδύσεις πάνω από 75 εκατ. ευρώ και εν μέσω πανδημίας ξεκίνησε η παραγωγή του ενεργειακού ποτού Monster, τόσο για την εγχώρια αγορά όσο και για τις ξένες αγορές.

Το 2023 η εταιρεία θα λανσάρει τον καφέ Vergano, μια μεγάλη γκάμα προϊόντων καφέ της Ιταλικής εταιρείας Casa Del Caffè Vergnano SpA, όπου κατέχει το 30% και έχει την αποκλειστική διανομή για Ελλάδα και Κύπρο. Παράλληλα προωθείται η ανάπτυξη του Costa Coffee μέσα από το λιανεμπόριο και από το κανάλι Horeca αλλά και του premium νερού Lurisia που είναι στο χαρτοφυλάκιο της Coca Cola 3E από τις αρχές του χρόνου.

Ανατιμήσεις 6,9% από τις αρχές του χρόνου

Για καθυστερήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα από το τέλος του 2021 και το 2022 πιο έντονες σε όλο το εύρος και κυρίως σε ό,τι αφορά τις θαλάσσιες μεταφορές έκανε λόγο η  κ. Αναργύρου- Νίκολιτς . Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του κόστους, καθώς και συνεχόμενες αναβολές στον χρόνο παραγωγής και παραδόσεων. Το πρόβλημα ήταν πιο έντονο κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής σεζόν, τώρα βρίσκεται σε ύφεση, ωστόσο εκτιμά ότι τα προβλήματα δεν θα ξεπεραστούν άμεσα.

Αναφορικά με το ενεργειακό κόστος και την αύξηση των τιμών των πρώτων υλών επισημάνθηκε ότι η εταιρεία έχει απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος των αυξήσεων. Στόχος μας είναι να μπορούμε να περιορίσουμε μέσα από το φάσμα των δραστηριοτήτων μας το κόστος, σημείωσε η γενική διευθύντρια της Coca Cola 3Ε. Οι μεσοσταθμικές ανατιμήσεις των προϊόντων της εταιρείας από τις αρχές του χρόνου μέχρι σήμερα ανέρχονται στο 6,9%.

Παράλληλα παραμένουν στη στρατηγική της εταιρείας οι προσφορές με έμφαση στο λιανεμπόριο.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το «καλάθι του νοικοκυριού» η κ. Αναργύρου Νίκολιτς είπε ότι θεωρεί την πρωτοβουλία της πολιτείας, του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας πολύ σημαντική υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι πρέπει το μοντέλο λειτουργίας να είναι εντός των πλαισίων του ανταγωνισμού.

Από την Coca Cola το 50% του τζίρου της εγχώριας αγοράς

Ο νέος γενικός διευθυντής της Coca Cola Company για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, κ. Σταύρος Μουρελάτος σημείωσε ότι η Ελλάδα αποτελεί διαχρονικά μια από τις πέντε σημαντικές χώρες για την εταιρεία παγκοσμίως υπογραμμίζοντας ότι η Ελλάδα ήταν από τις πρώτες αγορές που έφεραν την τάση βιώσιμης ανάπτυξης.

Η Coca-Cola στην Ελλάδα δημιουργεί σχεδόν το 50% του κύκλου εργασιών του κλάδου (48,5%), ενώ αποτελεί παράλληλα και τον μεγαλύτερο εργοδότη, απασχολώντας σχεδόν 1 στους 2 εργαζομένους (42,6%). Το σύνολο των εργαζομένων ανέρχονται σε 1.800 χωρίς να υπολογίζεται το εποχικό προσωπικό.

Την τριετία 2019-2021, η Coca-Cola στην Ελλάδα υλοποίησε επενδύσεις ύψους €75,6 εκατ. για την ενίσχυση της δραστηριότητά της.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η συμβολή της Coca-Cola στην Ελλάδα, όπως επισημάνθηκε στη χθεσινή συνέντευξη τύπου, διατηρήθηκε και κατά τη διάρκεια της πανδημίας το 2020, όπου λόγω των συνθηκών υπήρξε συρρίκνωση των μεγεθών της οικονομίας. Το 2021, η συμβολή από την άμεση δραστηριότητα της εταιρείας αυξήθηκε κατά 15% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Διαβάστε επίσης

Coca-Cola στην Ελλάδα: Σημαντική συνεισφορά στην απασχόληση με υποστήριξη 32.800 θέσεων εργασίας