ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ρεκόρ πωλήσεων για άλλη μια χρονιά πέτυχε η Jusk στην Ελλάδα.
Η εν Ελλάδι θυγατρική της σκανδιναβικής αλυσίδας που έχει παρουσία στη χώρα μας από το 2015, αναπτύχθηκε πέρυσι με 14%, ρυθμό σχεδόν διπλάσιο από τη μητρική, με τις πωλήσεις της να διαμορφώνονται στα 111,188 εκατ. ευρώ. Ενώ και για τη φετινή χρονιά η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι η ανάπτυξη του τζίρου θα είναι ανοδική κατά τουλάχιστον 10%, όπως προκύπτει από τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις για τη χρήση που έληξε στις 31 Αυγούστου 2024.
Ακόμη καλύτερες ήταν οι επιδόσεις σε επίπεδο κερδοφορίας που επέτρεψαν και τη διανομή μερίσματος στους μετόχους, δηλαδή στη μητρική, ύψους 9,361 εκατ. ευρώ για την περασμένη χρήση ενώ συνολικά στη διετία το μέρισμα έχει ξεπεράσει τα 21,8 εκατ. ευρώ.
Τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε 16,459 εκατ. ευρώ έναντι 13,769 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης ενώ το αποτέλεσμα προ φόρων διαμορφώθηκε στα 12,7 εκατ. ευρώ από 10,6 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης. Τα καθαρά μετά φόρων κέρδη εκτινάχτηκαν κατά 19,5% και ανήλθαν σε 9,8 εκατ. ευρώ από 8,2 εκατ. ευρώ ενώ τα ίδια κεφάλαια μειώθηκαν στα 31,7 εκατ. ευρώ από 34,4 εκατ. ευρώ, το πάγιο ενεργητικό της εταιρείας ανήλθε σε 19,3 εκατ. ευρώ από 17 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα μειώθηκαν στα 11,112 εκατ. ευρώ από 17,306 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση
Στο top 5 των χωρών που είχαν τη μεγαλύτερη επέκταση δικτύου
Στην ανάπτυξη της εταιρείας συνέβαλλε σημαντική η επέκταση του δικτύου της στην οποία προχώρησε. Μάλιστα η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις χώρες που είχαν τη μεγαλύτερη επέκταση μέσω νέων καταστημάτων το 2024. Με οκτώ νέα καταστήματα μοιράζεται την πέμπτη θέση μαζί τη Ρουμανία και Γαλλία η Πολωνία και η Ισπανία είναι οι χώρες που έγινε η μεγαλύτερη επέκταση με 23 και 19 νέα καταστήματα ενώ ακολουθεί η αγορά της Ουκρανίας με 10 νέα καταστήματα.
Στη φετινή χρήση ήδη έχει ανοίξει άλλο ένα κατάστημα στη Σύρο ενώ έχει δρομολογηθεί συνολικά το άνοιγμα έξι νέων καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα.
Η σκανδιναβική αλυσίδα ήρθε στη χώρα μας πριν από δέκα χρόνια, ανοίγοντας το πρώτο κατάστημα στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο του 2015. Από τα τέλη Σεπτεμβρίου έως τα τέλη Νοεμβρίου εκείνης της χρονιάς, η αλυσίδα είχε προχωρήσει ήδη στο άνοιγμα των τεσσάρων πρώτων καταστημάτων της στην Ελλάδα, ενώ στα χρόνια που ακολούθησαν η JYSK επικεντρώθηκε στην εντατική ανάπτυξη του δικτύου της.
Οι στόχοι για το 2025
Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις ο αντίκτυπος της κρίσης λόγω του πολέμου στην Ουκρανία αναμένεται να αρχίσει να μειώνεται σταδιακά. Η σταδιακή βελτίωση της οικονομίας και μια πολλά υποσχόμενη τουριστική περίοδος αναμένεται να αυξήσουν τη διαθέσιμη ισχύ των καταναλωτών. Παρόλο που αναμένεται υψηλός βαθμός αστάθειας στις χρηματοπιστωτικές αγορές, η εταιρεία, όπως τονίζεται, διαθέτει επαρκή ίδια κεφάλαια για να μη φθάσει αυξημένα επιτόκια και κόστος χρήματος.
Σημειώνεται δε ότι υλοποιεί ήδη ένα σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα το οποίο θα της επιτρέψει να τοποθετηθεί στρατηγικά στην Ελληνική αγορά και να διαμορφώσει την αγορά στους τομείς που δραστηριοποιείται.
«Είναι σίγουρο ότι θα χρειαστεί να αξιολογηθεί περαιτέρω ο ρυθμός ανάπτυξης και να γίνουν επιλογές οι κατάλληλες κινήσεις αναδιάρθρωσης της εταιρείας ώστε να μπορεί να εξυπηρετήσει το επενδυτικό της πρόγραμμα και παράλληλα να είναι σε θέση να παρέχει ποιοτικές υπηρεσίες και προϊόντα στους καταναλωτές κρατώντας χαμηλό το εσωτερικό της κόστος» σημειώνει σχετικά η διοίκησή της.
Ενώ οι στόχοι που έχουν τεθεί για το 2025 είναι:
-Προσπάθεια διατήρησης ισχυρής σχέσης με τον καταναλωτή μέσω της βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών και προϊόντων.
-Αποτελεσματική διαχείριση του κόστους (προσωπικό, διαδικασίες, οικονομίες κλίμακας).
-Αύξηση των πωλήσεων της τουλάχιστον 10% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.
-Αύξηση υποκαταστημάτων κατά 6 στην ελληνική επικράτεια
-Δυναμική αύξηση των πωλήσεων on line και B2b και ένα καινοτόμο ηλεκτρονικό κατάστημα
Η σκανδιναβική αλυσίδα ήρθε στη χώρα μας πριν από 10 χρόνια, ανοίγοντας το πρώτο κατάστημα στην Αθήνα. Από τα τέλη Σεπτεμβρίου έως τα τέλη Νοεμβρίου εκείνης της χρονιάς, η αλυσίδα είχε προχωρήσει ήδη στο άνοιγμα των τεσσάρων πρώτων καταστημάτων της στην Ελλάδα, ενώ στα χρόνια που ακολούθησαν η JYSK επικεντρώθηκε στην εντατική ανάπτυξη του δικτύου της. Είναι θυγατρική της δανέζικης Jysk, που ανήκει στην οικογένεια Lars Larsen Group, με ένα συνολικό ετήσιο τζίρο στα 5,6 δις ευρώ.
Διαβάστε επίσης
McDonald’s: Απογοητευτικές πωλήσεις τριμήνου – Ποιο αγαπημένο σνακ επαναφέρει μετά από 10 χρόνια
Hertz: Πέφτει με χειρότερη από την αναμενόμενη ζημία για το σχέδιο πώλησης EV
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
