• Business

    Χρήστος Τσόλκας (ΔΕΛΤΑ): Εξαγορές και είσοδος σε εναλλακτικές κατηγορίες τροφίμων – Εστιάζει στην υγιεινή διατροφή

    • Άννα Διανά
    Χρήστος Τσόλκας, Διευθύνων Σύμβουλος ΔΕΛΤΑ

    Χρήστος Τσόλκας, πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΛΤΑ


     

    Στον μετασχηματισμό της σε μια εταιρεία τροφίμων με εστίαση στην υγιεινή διατροφή και την καινοτομία προχωρά η ΔΕΛΤΑ του ομίλου Vivartia.

    Αξιοποιώντας το ευρύτατο δίκτυο διανομής σχεδιάζει την είσοδο σε άλλες εναλλακτικές κατηγορίες τροφίμων με στόχευση την ενδυνάμωση της θέσης της στην αγορά  και την ενίσχυση της κερδοφορίας της,  κάτι που αποτελεί και το ζητούμενο για τον βασικό μέτοχο της Vivartia, τη CVC Capital Partners.

     «Χτίζουμε πάνω στα γαλακτοκομικά προϊόντα ΔΕΛΤΑ ένα διευρυμένο portfolio προϊόντων με πολλές κατηγορίες, με στόχο να γίνουμε σημείο αναφοράς στην καλή διατροφή» σύμφωνα με τα όσα είπε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Χρήστος Τσόλκας σε συνάντηση με δημοσιογράφους.

    Εξαγορές και αξιοποίηση του δικτύου διανομής

    Στην κατεύθυνση αυτή εξετάζονται εξαγορές εταιρειών που ταιριάζουν με το προφίλ που προωθεί η ΔΕΛΤΑ, της εστίασης στην υγιεινή και ποιοτική διατροφή.

    Το μεγάλο asset της εταιρείας είναι το δίκτυο διανομής, πρόσφατα αναβαθμισμένο στην Αττική, με 27.000 σημεία πώλησης και με ισχυρή δικτύωση στη μικρή λιανική.

    Με την πτώση την καθίζηση της κατανάλωσης των γαλακτοκομικών προϊόντων λόγω των πληθωριστικών πιέσεων και των ανατιμήσεων η εταιρεία στρέφεται σε προϊόντα που δίνουν υπεραξία και μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους.

    Ανατιμήσεις έως 28% στο γάλα το 2022

    Το γάλα σε επίπεδο όγκου αποτελεί το 70% του τζίρου της ΔΕΛΤΑ και σε αξία το 55%. Με τη στροφή και σε άλλα προϊόντα η συνεισφορά του γάλακτος στο μείγμα των πωλήσεων θα μειώνεται. «Η αναδιάρθρωση του χαρτοφυλακίου δεν θα γίνει από τη μία μέρα στην άλλη αλλά σταδιακά. Οσο θα πέφτει η συνεισφορά του γάλακτος τόσο θα αυξάνονται τα υπόλοιπα» σημείωσε ο επικεφαλής της εταιρείας.

    Το 2022, πέρα από την κρίση της ενέργειας και του καταναλωτή υπήρχε και η κρίση του γάλακτος με τις ελλείψεις και τις τιμές να εκτοξεύονται έως και 60%. «Για εμάς είχε μεγάλη σημασία να στηρίξουμε τη βιωσιμότητα και την κερδοφορία μας. Οπότε κάναμε ανατιμήσεις υποχρεωτικά λόγω του αυξημένου κόστους. Το εύρος των ανατιμήσεων κυμάνθηκε από 10-28% ανάλογα με την πρώτη ύλη και την επιβάρυνση του κόστους. Η μεγάλη επιβάρυνση στην πρώτη ύλη έφερε και τη μεγαλύτερη ανατίμηση στο γάλα 25-28% αλλά και στο κατσικίσιο γάλα η τιμή απογειώθηκε.

    Οι απώλειες από το «καλάθι του νοικοκυριού»

    Την ίδια ώρα είδε τις πωλήσεις της στο γάλα να μειώνονται από το «καλάθι του νοικοκυριού». Οι πωλήσεις των private label εκτινάχθηκαν από το 11% στο 25% γεγονός που έκοψε από την εταιρεία 3-4%.

    Παρά το γεγονός ότι η διοίκηση της εταιρείας απέφυγε να σχολιάσει τις οικονομικές επιδόσεις της περσινής χρονιάς, παρουσίασε την εικόνα για το πρώτο τρίμηνο φέτος όπου οι πωλήσεις αναπτύσσονται με σημαντικό ρυθμό και με την εκτίμηση ότι το 2023 θα κλείσει με υψηλό μονοψήφιο ρυθμό ανάπτυξης.

    Η αποκλιμάκωση των τιμών έχει ήδη αρχίσει από τον Φεβρουάριο και στη στρατηγική της εταιρείας είναι οι μειώσει μέσω προωθητικών ενεργειών και προσφορών.

    Αποκλιμάκωση τιμών μέσω προσφορών

    «Φέτος ξεκινήσαμε για να επιστρέψουμε στον καταναλωτή κάποια από αυτά που πλήρωσε πέρυσι λόγω της αύξησης των κοστολογικών μεγεθών, Ακόμη δεν έχουμε αποφασίσει να κάνουμε κάποια μείωση στους τιμοκαταλόγους αλλά αυτό δεν έχει και μεγάλη σημασία γιατί οι προσφορές είναι σε τέτοια έκταση και σε τέτοιο εύρος προϊόντων και σε τόσο μεγάλη συχνότητα που δεν έχει μεγάλη διαφορά από τη μείωση που θα μπορούσε  να αποτυπωθεί στους τιμοκαταλόγους» ανέφερε ο κ. Τσόλκας.

    Οι προσφορές θα βοηθήσουν για να κρατηθεί η κατανάλωση σε ένα επίπεδο και να επιδιωχθεί η ανάκτηση των περσινών απωλειών. Στην αγορά οι μειώσεις στον όγκο στο λευκό γάλα είναι σε μικρό μονοψήφιο νούμερο ενώ σε impulse κατηγορίες, όπως χυμοί τσάγια, πιο ακριβά προϊόντα οι μειώσεις στον όγκο είναι της τάξης του 10-15%.

    Σε ό,τι αφορά τα μερίδια αγοράς της ΔΕΛΤΑ το 2022 σε αξία, στο σοκολατούχο γάλα φτάνει στο 35%, στους φρέσκους χυμούς ψυγείου το μερίδιο κινήθηκε μεταξύ 20-22%, στο λευκό γιαούρτι περίπου στο 7% ενώ στο φρέσκο γάλα έφτασε στο 15%.

     Το πλάνο εξωστρέφειας

    Η ΔΕΛΤΑ σήμερα μολονότι έχει χαμηλό μερίδιο εξαγωγών (8-9% επί του συνολικού τζίρου) σε σχέση με άλλες εγχώριες γαλακτοβιομηχανίες έχει πολύ δυνατή παρουσία στην Ιταλία και στη Γαλλία και μικρότερη παρουσία στη Μάλτα, την Κύπρο και το Ισραήλ. Μάλιστα στην Ιταλία έχει ηγετική θέση στην αγορά του γιαουρτιού.

    Στα πλάνα της εταιρείας είναι η επέκταση σε νέες αγορές με την ενίσχυση του προϊόντικού χαρτοφυλακίου και με έμφαση το brand.

    «Οι εξαγωγές έχουν μια ιδιαιτερότητα ή θα πουλήσεις φθηνά δηλαδή private label ή θα επενδύσεις πολλά για να χτίσεις επώνυμη ζήτηση» είπε ο επικεφαλής της ΔΕΛΤΑ διευκρινίζοντας ότι: Το πρώτο δεν μας ταιριάζει, δεν είμαστε εταιρεία προιοόντων ιδιωτικής ετικέτας άρα για να αναπτυχθούμε στις εξαγωγές χρειάζεται να εστιάσουμε σε κάποια συγκεκριμένη χώρα με συγκεκριμένο portfolio. Κάτι που θα γίνει συν τω χρόνω. Με την ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων θα αυξήσουμε και τις εξαγωγές.

    Παράλληλα η ΔΕΛΤΑ υλοποιεί ένα καινοτόμο για τα ελληνικά δεδομένα project  σε συνεργασία με την PWC και το Πανεπιστήμιο Αθηνών για την αποτύπωση των ESG επιδόσεων των προϊόντων της σε επίπεδο εφοδιαστικής αλυσίδας. Θα αναλύονται όλοι οι κωδικοί σε κάθε στάδιο της αλυσίδας αξίας (από τον σπόρο, το ζώο ή αυτό που τρώει το ζώο) μέχρι τη στιγμή που ο καταναλωτής το πετάει στα σκουπίδια σύμφωνα με τις αρχές βιώσιμης ανάπτυξης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. «Θα έχουμε στα χέρια μας ένα εργαλείο που θα σκοράρει όλους μας τους κωδικούς σύμφωνα με αυτό» σημείωσε ο κ. Τσόλκας.

    Διαβάστε επίσης

    Jumbo: Στις 7 Ιουνίου η ετήσια ΓΣ – Πρόταση του ΔΣ για μη διανομή περαιτέρω μερίσματος για το 2022

    Στο κρίσιμο θέμα του χαμηλού ποσοστού ασφαλίσεων σε επιμέρους κλάδους της αγοράς αναφέρθηκε ο πρόεδρος της EAEE Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου



    ΣΧΟΛΙΑ