• Business

    Χρήστος Σταϊκούρας: Προχωρούν δύο έργα αξίας €340 εκατ. – Ποιοι μεγάλοι πρωταγωνιστούν

    Χρήστος Σταϊκούρας υπουργός υποδομών και μεταφορών, Γιώργος Περιστέρης Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Αλέξανδρος Εξάρχου Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Intrakat, Κωνσταντίνος Μιτζάλης Διευθύνων Σύμβουλος ΑΒΑΞ, Ευάγγελος Μυτιληναίος Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Metlen

    Χρήστος Σταϊκούρας υπουργός υποδομών και μεταφορών, Γιώργος Περιστέρης Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Αλέξανδρος Εξάρχου Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Intrakat, Κωνσταντίνος Μιτζάλης Διευθύνων Σύμβουλος ΑΒΑΞ, Ευάγγελος Μυτιληναίος Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Metlen


    Εξελίξεις για δύο μεγάλα έργα του υπουργείου υποδομών και μεταφορών αξίας 340 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε ο αρμόδιος υπουργός, Χρήστος Σταϊκούρας, χθες από το βήμα της Βουλής απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις.

    Πρόκειται για δύο έργα στα οποία πρωταγωνιστούν οι μεγάλοι εγχώριοι κατασκευαστικοί όμιλοι, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat και Metlen (πρώην Mytilineos), καθώς και ανερχόμενες δυνάμεις όπως η ΕΚΤΕΡ, η Δομική Κρήτης, η Interkat, η ΕΡΕΤΒΟ και η ΤΕΚΑΛ.

    Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο υπουργός το έργο που θα τρέξει πιο γρήγορα είναι το έργο ύδρευσης Πρέβεζας-Άρτας με ανάδοχο τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, το οποίο θα υπογραφεί την Παρασκευή 5 Ιουλίου, ενώ στις αρχές του 2025 θα υποβληθούν οι προσφορές για το οδικό έργο Λαμία – Καρπενήσι.

    Έργο ύδρευσης Άρτας-Πρέβεζας

    Ο διαγωνισμός για το έργο ύδρευσης αξίας 140 εκατ. € προκηρύχθηκε το Νοέμβριο του 2022 και οι ενδιαφερόμενοι εκτός από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που έδωσε την καλύτερη προσφορά ήταν οι εταιρείες ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ και Metlen.

    Για να καταλήξουμε στην υποβολή των προσφορών έπρεπε να περιμένουμε έως τα τέλη του Ιανουαρίου του 2023 καθώς δόθηκαν δύο παρατάσεις και τον περσινό Απρίλιο γνωστοποιήθηκαν οι προσφορές.

    Αυτές είχαν ως εξής:

    Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έδωσε έκπτωση 2,75% και ακολουθούν οι

    Metlen με 1,99%

    ΑΚΤΩΡ με 1,50%, και

    ΑΒΑΞ με 1%

    Στα του έργου η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καλείται να αναλάβει την κατασκευή νέου δικτύου μεταφοράς πόσιμου νερού με σκοπό την αντικατάσταση του σημερινού υδραγωγείου για την εξυπηρέτηση περιοχών στις Περιφερειακές Ενότητες Άρτας, Πρέβεζας, Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδας. Βάσει των όρων του διαγωνισμού το έργο ύδρευσης θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός 40 μηνών από την ημερομηνία της υπογραφής της σύμβασης.

    Λαμία-Καρπενήσι

    Το Λαμία-Καρπενήσι αξίας 200 εκατ. € δημοπρατήθηκε το Δεκέμβριο του 2023 και μαζί με το Ιωάννινα-Κακαβιά αποτελούν τα δύο μεγάλα έργα του υπουργείου υποδομών που είχαν κολλήσει λόγω των πολλαπλών προσφυγών από το σχήμα Δομική Κρήτης-ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ-ΤΕΝΑ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να ακυρωθούν και να επαναδημοπρατηθούν τουλάχιστον 3 φορές.

    Εν τέλει το έργο δημοπρατήθηκε στις 23 Δεκεμβρίου και τα σχήματα που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και θα κληθούν να υποβάλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους το Α’ Τρίμηνο του 2025 σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας είναι τα εξής:

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (ΤΕΡΝΑ Α.Ε)

    METLEN (METKA)-ΑΚΤΩΡ

    ΑΒΑΞ

    Δομική Κρήτης-ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ-ΤΕΝΑ

    ΟΔΟΣ ΑΤΕ-ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ Α.Ε.-ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε.-ΕΡΓΟΔΟΜΙΚΗ ΒΟΙΩΤΙΑΣ

    TRACE-ΤΕΚΑΛ Α.Ε.-ΕΛΙΚΑ ΑΤΕΕ

    Tο υπό δημοπράτηση έργο αφορά στην κατασκευή του τμήματος Μακρακώμη-Τυμφρηστός με μήκος 30 χλμ και ανήκει στον άξονα Λαμία-Καρπενήσι. Εκτείνεται στη Π.Ε. Φθιώτιδος και θα βελτιώσει σημαντικά το επίπεδο της οδικής ασφάλειας ενώ θα μειωθεί ο χρόνος της διαδρομής.

    Η διάρκεια του έργου έχει οριστεί στους 54 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

    Επομένως, εάν οι προσφορές υποβληθούν στις αρχές του 2025 και γνωρίζουμε τον ανάδοχο εντός του ίδιου έτους, τότε ο νέος οδικός άξονα θα είναι έτοιμος εντός του 2029.

    Διαβάστε επίσης:

    Χρήστος Σταϊκούρας: Τι απαντά στη Βουλή για τα τρία σημαντικά έργα υποδομών

    Κατασκευές: Τι ζητούν οι εταιρείες από τον Χρήστο Σταϊκούρα – Ποιο νομοσχέδιο έχει «κολλήσει» στη θεωρία

    Μετρό Αθήνας: Καθυστερεί η Γραμμή 4 – Μετέωρος ο διαγωνισμός για τους νέους συρμούς



    ΣΧΟΛΙΑ