• Business

    Χρήστος Σταϊκούρας: Πέφτουν οι υπογραφές για έργα αξίας άνω των 560 εκατ. ευρώ – Ποιοι μεγάλοι κατασκευαστές τα ανέλαβαν

    Χρήστος Σταϊκούρας, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών - Γιώργος Περιστέρης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Αλέξανδρος Εξάρχου, Διευθύνων Σύμβουλος Intrakat - Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος ΑΒΑΞ

    Χρήστος Σταϊκούρας, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών – Γιώργος Περιστέρης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Αλέξανδρος Εξάρχου, Διευθύνων Σύμβουλος Intrakat – Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος ΑΒΑΞ


    Προς υπογραφή οδεύουν τρία έργα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών συνολικής αξίας άνω των 560 εκατ. ευρώ με αναδόχους τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intrakat και ΑΒΑΞ. Πρόκειται για τον οδικό άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά με ανάδοχο την ΑΒΑΞ, το φράγμα Τσικνιά στη Λέσβο με ανάδοχο την ΑΚΤΩΡ του Ομίλου Intrakat και το φράγμα Πρέβεζας – Άρτας με ανάδοχο την ΤΕΡΝΑ.

    Πιο συγκεκριμένα, όπως ανέφερε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο πρώτο διεθνές συνέδριο του ΤΜΕΔΕ το έργο που θα βρεθεί άμεσα στη Βουλή για να πάρει το πράσινο φως και στη συνέχεια να υπογραφεί είναι το Ιωάννινα-Κακαβιά.

    Μάλιστα, το παραπάνω έργο αναμένεται να περάσει σήμερα από τη Βουλή, ενώ είναι αρκετά πιθανό να υπογραφεί εντός της επόμενης εβδομάδας. Θα ακολουθήσουν εντός των επόμενων εβδομάδων τα δύο φράγματα και οι τελικές υπογραφές αναμένονται εντός του Ιουλίου.

    Ιωάννινα-Κακαβιά: Το χρονικό του διαγωνισμού και η μάχη των κατασκευαστών

    Το Ιωάννινα-Κακαβιά προκηρύχθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο, αλλά έκτοτε εγκλωβίστηκε σε έναν κυκεώνα προσφυγών με αποτέλεσμα να χρειαστεί να ακυρωθεί και να δημοπρατηθεί τρεις φορές.

    Οι εν λόγω προσφυγές είχαν υποβληθεί στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) από το κοινό κατασκευαστικό μπλόκ των μικρομεσαίων ΕΚΤΕΡ-Δομική Κρήτης-ΕΡΕΤΒΟ-ΤΕΝΑ.

    Η αρχή είχε δικαιώσει δύο φορές τις εταιρείες και το υπουργείο είχε αναγκαστεί να αλλάξει τους όρους του διαγωνισμού και να προκηρύξει εκ νέου το έργο.

    Εν τέλει το έργο δημοπρατήθηκε επιτυχώς λίγες ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα και είχαν υποβάλει προσφορές πέντε ισχυρά σχήματα που είχαν δώσει τις κάτωθι προσφορές:

    Ο Όμιλος ΑΒΑΞ που επικράτησε είχε δώσει έκπτωση 17,5%.

    Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε δώσει τη δεύτερη καλύτερη προσφορά (16,5%) συνεχίζοντας την τακτική του να δοκιμάζει τις ίδιες δυνάμεις της.

    Η τρίτη προσφορά προήλθε από την κοινοπραξία (15,04%) ΕΚΤΕΡ-Δομική Κρήτης-ΕΡΕΤΒΟ-ΤΕΝΑ.

    Προσφορά υπέβαλε και συμμαχία των Ομίλων Intrakat και Mytilineos (11,08%).

    Η χαμηλότερη έκπτωση προήλθε από την Interkat (10,31%).

    Το έργο, μήκους 70 χλμ, αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα. Είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων.

    Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.

    Είναι έργο ιδιαίτερης σημασίας για την Ήπειρο, τη Δυτική Ελλάδα, αλλά και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς πρόκειται να αναβαθμίσει τις προοπτικές μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών των Νοτιοδυτικών Βαλκανίων, στους τομείς των μεταφορών, του εμπορίου, του τουρισμού και των logistics.

    Ο νέος οδικός άξονας θα βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.

    Παράλληλα, το έργο θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς.

    Διαβάστε επίσης:

    Σταϊκούρας από ΤΜΕΔΕ: Αύξηση του ΠΔΕ στα 500 εκατ. ευρώ – Στασινός: Να γίνονται τα έργα εντός χρονοδιαγράμματος

    Χρήστος Σταϊκούρας: Τους επόμενους μήνες νέα γέφυρα στην Αθηνών -Κορίνθου

    Αλέξανδρος Εξάρχου: Το ηχηρό μήνυμα για την ευθυνοφοβία – Τι ζητάει από τον Κυριάκο Μητσοτάκη



    ΣΧΟΛΙΑ