ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ενημερώθηκαν τα μέλη της Επιτροπής της Βουλής από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρίστο Δήμα, προ της υπογραφής της Σύμβασης των έργων που αφορούν στην αποκατάσταση βλαβών στις οδικές υποδομές σε περιοχές της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας μετά τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias», ώστε να ολοκληρωθεί η τυπική υπογραφή των συμβάσεων και να ξεκινήσουν τις εργασίες οι εργολάβοι.
Τα ακραία καιρικά φαινόμενα του 2023 προκάλεσαν εκτεταμένες ζημίες στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο και με την ολοκλήρωση των έργων θα δοθεί σε κυκλοφορία το οδικό δίκτυο σε όλους τους δήμους, επισήμανε από το βήμα της Βουλής ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας.
Τα κατεπείγοντα έργα περιλαμβάνουν 8 εργολαβίες, 4 για τα οδικά έργα και 4 για τα σιδηροδρομικά.
Το σύνολο των έργων των ζημιών αφορά περί τα 1007 σημεία του οδικού δικτύου και προβλέπουν την επαναφορά τους στη πρότερη τους κατάσταση όπως ενημέρωσε ο Υπουργός πριν από την αναλυτική παρουσίαση των εργολαβιών.
Τα σιδηροδρομικά έργα εκτιμάται ότι μπορεί να ολοκληρωθούν σε χρονικό ορίζοντα 15-48 μηνών, δηλαδή πριν το 2029 που είναι το τελικό χρονικό όριο περάτωσης των εργασιών και αντίστοιχα τα οδικά σταδιακά σε 48 μήνες.
Τα οδικά έργα και οι ανάδοχοι
Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, με προϋπολογισμό 278,2 εκατ. ευρώ. Ανάδοχος είναι η ΤΕΡΝΑ με ποσοστό έκπτωσης 5%.
Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης, με προϋπολογισμό 267,5 εκατ. ευρώ. Ανάδοχος είναι η ΤΕΡΝΑ με ποσοστό έκπτωσης 5%.
Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, με προϋπολογισμό 184 εκατ. ευρώ. Ανάδοχος είναι η AKTOR με ποσοστό έκπτωσης 4,80%.
Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Ιστιαίας, Μαντουδίου, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων με προϋπολογισμό 170 εκατ. ευρώ. Ανάδοχος είναι η AVAX με ποσοστό έκπτωσης 4,90%.
Όπως ενημέρωσε ο Υπουργός το Ελεγκτικό Συνέδριο εξέτασε τις συμβάσεις δίνοντας πράσινο φως για την υπογραφή των έργων, ενώ όπως επισήμανε πολλά από αυτά θα έχουν ολοκληρωθεί και πριν από τους 48 μήνες.
Τα σιδηροδρομικά έργα
Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού (Χ.Θ. 288+600) έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα (Χ.Θ. 328+840) μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias” με Προϋπολογισμό 173.600.000€ (με ΦΠΑ). Ανάδοχος είναι η METΚΑ με 4%.
Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias” με Προϋπολογισμό 57.660.000€ (με ΦΠΑ). Ανάδοχος είναι η AVAX με 4,10%
Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias”, με Προϋπολογισμό 181.660.000€ (με ΦΠΑ). Ανάδοχος είναι η AKTOR με 4%.
Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το ΣΣ Παλαιοφάρσαλο (Χ.Θ 296+245) έως ΣΣ Κράννων (ΧΘ 336+330) που καταστράφηκε από την κακοκαιρία “Daniel”, με Προϋπολογισμό 37.200.000,00€ (με ΦΠΑ). Ανάδοχος είναι η ALSTOM με 4,2%.
Διαβάστε επίσης:
Τράπεζα Πειραιώς: ενισχύει την ψηφιακή εμπειρία των πελατών της
Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου – Ύπνος στο μουσείο για έναν τυχερό
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Συντριβή αεροσκάφους στη Βρετανία – Δύο τραυματίες
- Ιρανός ΥΠΕΞ: Τεχεράνη και Ουάσινγκτον δεν θέλουν διαπραγματεύσεις που διαιωνίζονται
- Η Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών καταδικάζει την επίθεση στα γραφεία της Hellenic Train: «Η Δικαιοσύνη δεν θα έρθει μέσα από τη βία»
- Κικίλιας για επεισόδιο στη Λέσβο: Η παράνομη εγκληματική δράση των διακινητών δεν θα γίνεται ανεκτή
