Από το φθινόπωρο του 2024 θα κυκλοφορεί στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη το σύνολο των 250 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων της Yutong σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου κατά τη διάρκεια της χθεσινής ενημέρωσης των δημοσιογράφων.

Πιο συγκεκριμένα, η υφυπουργός ανέφερε ότι όλα τα λεωφορεία έχουν ολοκληρώσει τα δοκιμαστικά τους δρομολόγια και στην Αθήνα εκτελούν δρομολόγια 46 ηλεκτρικά λεωφορεία, ενώ στη  Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν επτά από τα νέα οχήματα.

1

Πηγές του υπουργείου πρόσθεσαν ότι εντός της επόμενης εβδομάδας θα προστεθούν άλλα 44 λεωφορεία στην Αθήνα με αποτέλεσμα να πραγματοποιούν δρομολόγια συνολικά 90 ηλεκτρικά οχήματα, ενώ τονίστηκε ότι η πρωτεύουσα έμεινε ενάμισι μήνα πίσω κυρίως λόγω του κωλύματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τον διαγωνισμό των ηλεκτρικών φορτιστών.

Προσθέτουν, δε, ότι έχει γίνει πλέον η επίσημη παραλαβή των ηλεκτρικών οχημάτων και το πότε και πως θα κυκλοφορήσουν τα λεωφορεία είναι ζήτημα των εταιριών Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) Α.Ε. για την Αθήνα και του ΟΑΣΘ για τη Θεσσαλονίκη, οι οποίες συντηρούν και λειτουργούν τα λεωφορεία.

Σχετικά με το νέο διαγωνισμό για τα 750 ηλεκτρικά λεωφορεία και οχήματα υδρογόνου αξίας άνω των 400 εκατ. ευρώ οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι είναι θέμα ημερών να βγει η δημόσια διαβούλευση, γεγονός και το οποίο σημαίνει ότι ο διαγωνισμός θα έχει προκηρυχθεί εντός του έτους.

Καμία ανοχή για τις άδειες στα τρέιλερ και τις καθυστερημένες αιτήσεις για πράσινα ταξί

Καμία ανοχή δεν είναι διατεθειμένο να δείξει το υπουργείο υποδομών όσον αφορά την καθυστέρηση για την έκδοση των αδειών που αφορούν τα τρέιλερ, ενώ η ηγεσία προειδοποιεί και για το μειωμένο ενδιαφέρον για την επιδότηση των πράσινων ταξί.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η Χριστίνα Αλεξοπούλου, οι ιδιοκτήτες μη νομιμοποιημένων τρέιλερ θα έχουν στη διάθεσή τους έως τον Οκτώβριο του 2024 προκειμένου να εκδώσουν τα ειδικά σημειώματα ρυμούλκησης.

Τόνισε ότι πρόκειται για την τελευταία παράταση που δίνεται, καθώς τα τρέιλερ θα έπρεπε να έχουν τακτοποιηθεί από τις 29 Δεκεμβρίου του 2023. Σχετικά με τον τρόπο που θα βγαίνουν τα ΕΣΡ ανέφερε ότι με το ΦΕΚ που υπεγράφη στις 2 Μαΐου οι ιδιοκτήτες των μη δηλωμένων τρέιλερ θα πρέπει να πληρώνουν ένα ηλεκτρονικό παράβολο (e-paravolo) αξίας 200 ευρώ και στη συνέχεια θα αναλαμβάνουν την έκδοση της άδειας οι Περιφέρειες.

Για απόσυρση ταξί ηλικίας άνω των 21 ετών ανέφερε ότι είχε δοθεί παράταση έως τις 30 Απριλίου για να αντικατασταθούν αλλά ήταν μικρό το διάστημα καθώς δεν υπήρχαν οχήματα και θα δοθεί άλλη μία παράταση έως τα τέλη του Ιουλίου. Για να μην υπάρξει πρόβλημα τα «γερασμένα» οχήματα που είναι προς απόσυρση θα μπορούν να κυκλοφορούν εφόσον ότι ο οδηγός αποδείξει ότι έχει καταβάλει το 20% της αξίας του νέου οχήματος που αναμένεται να αποκτήσει.

Ακολούθως, για την επιδότηση των πράσινων ταξί η υφυπουργός παραδέχθηκε ότι το μέτρο δε χαίρει αναγνώρισης από τους επαγγελματίες οδηγούς κυρίως λόγω της ανησυχίας για την κάλυψη του οδικού δικτύου με φορτιστές. Ωστόσο, όπως πρόσθεσε, η υφυπουργός αυτή η ανησυχία δε θα έπρεπε να υφίσταται.

Επισήμανε ότι από το σύνολο των 1400 δυνητικά δικαιούχων της επιδότησης ενδιαφέρον έχουν δείξει μόνο 130 οδηγοί και προς το παρόν έχουν πληρωθεί οι 23 ενώ θα καταβληθούν έως τις ευρωεκλογές και οι πληρωμές για επιπλέον 12 οχήματα.

Σχετικά με την επιδότηση ανέφερε ότι αυτή είναι αρκετά «γενναία» καθώς κινείται μεταξύ των 22.500 € και των 28.500 €, ενώ για τις αιτήσεις ανέφερε ότι θα παραμείνουν ανοικτές έως τα τέλη του 2024 και οι δικαιούχοι θα πρέπει να έχουν επιδοτηθεί πλήρως έως τα τέλη του 2026, καθώς οι πόροι για τα πράσινα ταξί  προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Διαβάστε επίσης:

ΑΒΑΞ: Απεργίες δίχως τέλος από τους εργαζόμενους στη Γραμμή 4 – Γιατί τους εξοργίζει ο Όμιλος

Υπουργείο Υποδομών: Τρία έργα-σημαίες άνω των €2,5 δισ. κολλούν στο ΣτΕ – Ποιοι έχουν προσφύγει και τι γίνεται με τις αναβολές

ΤΑΙΠΕΔ: Θέμα ημερών οι υπογραφές για την Αθηναϊκή Ριβιέρα