Στοπ στα σενάρια πωλήσεων των συμμετοχών του Ομίλου ΑΒΑΞ στις παραχωρήσεις έβαλε ο Πρόεδρος της εισηγμένης, Χρήστος Ιωάννου, ενώ δεν επιβεβαίωσε, αλλά ούτε και διέψευσε το ενδεχόμενο πώλησης της εμπορικής δραστηριότητας της Voltera, η οποία έχει αποτιμηθεί στα 250 εκατ. ευρώ.

Τα παραπάνω ειπώθηκαν κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης του Ομίλου στην οποία δόθηκε το πράσινο φως για την απόδοση μερίσματος 0,07 ευρώ ανά μετοχή και το πρόγραμμα εξαγοράς 10.000.000 εκατ. Μετοχών.

1

Πιο συγκεκριμένα, η εισηγμένη θα δώσει για πρώτη φορά ύστερα από 12 χρόνια μέρισμα συνολικής αξίας 10,1 εκατ. Ευρώ, το οποίο αναμένεται να αποκοπεί από την ερχόμενη Δευτέρα 19 Ιουνίου και θα αποδοθεί στους μετόχους στις 23 του ίδιου μήνα.

Επιπλέον, βάσει των όσων ανέφερε στο mononews, ο Πρόεδρος του Ομίλου, Χρήστος Ιωάννου στο περιθώριο της γενικής συνέλευσης, στόχος είναι να δοθεί μέρισμα ίσης αξίας και για τη χρήση του 2023.

Επιπρόσθετα, όσον αφορά το πρόγραμμα εξαγοράς μετοχών, αυτό αναμένεται να διαρκέσει 24 μήνες και αφορά στο 6,9% του υφιστάμενου μετοχικού κεφαλαίου με το κατώτατο όριο τίμημα να ανέρχεται στα 0,5 ευρώ και το ανώτατο στα 4 ευρώ.

Τόνισε, επίσης, ότι η πώληση των ΑΠΕ της Voltera και η συμμετοχή στην παραχώρηση της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου (ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε.) απέφεραν στον Όμιλο κεφαλαιακό κέρδος 48,6 εκατ. Ευρώ, γεγονός το οποίο σημαίνει ότι προς το παρόν δε χρειάζεται να ληφθούν δάνεια για τη διεκδίκηση νέων έργων ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων.

Όσον αφορά στην πορεία της μετοχής παραδέχθηκε ότι από τα τέλη του 2021 παρατηρήθηκε υπο-απόδοση, αλλά από τα τέλη του 2022 παρατηρείται μία αύξηση της τάξης του 60% (σ.σ. διαπραγματευόταν χθες στα 1,196 ευρώ στο Χρηματιστήριο Αθηνών).

Η πλειοψηφία του ανεκτέλεστου έχει υπογραφεί, αύξηση κύκλου εργασιών το 2023 και το 204

Σχετικά με την πορεία της εισηγμένης για το 2022, αλλά και τις προοπτικές για το 2023, ο Χρήστος Ιωάννου δήλωσε ότι ο ΑΒΑΞ διαθέτει ένα ισχυρό και ιστορικό ανεκτέλεστο έργων στην Ελλάδα και το εξωτερικό που ανέρχεται στα 2,9 δισ. ευρώ, το οποίο έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού και αυτό είναι το γεγονός ότι η πλειοψηφία των έργων που έχει αναλάβει η εισηγμένη έχουν υπογραφεί (2,8 δισ. ευρώ), ενώ τη χρονιά που μας πέρασε υπεγράφησαν έργα συνολικής αξίας 885 εκατ. ευρώ.

Πρόσθεσε, δε, ότι από τις αρχές της χρονιάς που διανύουμε ο όμιλος έχει υπογράψει επιπλέον έργα αξίας 878 εκατ. Ευρώ τα οποία προκύπτουν από τη δραστηριότητα στην Ελλάδα (οδικό έργο Μπράλος-Άμφισσα) και το εξωτερικό (κατασκευή σταθμού παραγωγής ενέργειας στη Ρουμανία). Επίσης, έχει επιλεγεί μαζί με την ιταλική Rizzani de Eccher για το Vouliagmenis Mall Complex ως Early Contractor Involvement (ECI) και είναι αρκετά πιθανό να αναλάβει και την κατασκευή του έργου αρχικού προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ.

Εκτός αυτών ο ισχυρός άνδρας της ΑΒΑΞ εκτίμησε ότι ο όμιλος θα αυξήσει το ανεκτέλεστό του, καθώς διεκδικεί πλήθος έργων, όπως η νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού, το Χανιά-Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό Αθήνας, και τα οδικά έργα Δράμα-Αμφίπολη και Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και τα σιδηροδρομικά έργα μεταξύ άλλων.

Όσον αφορά στον κύκλο εργασιών του Ομίλου για τα έτη 2023 και 2024, επισήμανε ότι αναμένεται να υπάρξει αύξηση από 15% έως και 25%, καθώς και από 30% έως 40%, καθώς και μείωση του δανεισμού. Για την πορεία του κύκλου εργασιών παραδέχθηκε ότι αυτός μειώθηκε, αλλά πρόσθεσε ότι αυτό συμβαίνει στον κλάδο των κατασκευών και ότι ο συγκεκριμένος δείκτης θα πρέπει να εξετάζεται σε βάθος πενταετίας για να αντιληφθεί κανείς τις μεταβολές.

Αττική Οδός: Με διόδια οι νέες επεκτάσεις

Εκτός από τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού, την οποία διεκδικεί μαζί με το γαλλικό όμιλο Meridiam και την ΑΚΤΩΡ παραχωρήσεις ο όμιλος έχει υποβάλει μαζί τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την Ελλάκτωρ την πρότυπη πρόταση για τις τρεις νέες επεκτάσεις του οδικού άξονα.

Πρόκειται για τις επεκτάσεις προς το Λαύριο, τη Ραφήνα και το Ελληνικό, οι οποίες αφορούν το αμιγώς κατασκευαστικό σκέλος που έμεινε εκτός του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ.

Ο Χρήστος Ιωάννου σε σχετικό ερώτημα στο περιθώριο της γενικής συνέλευσης ανέφερε ότι το νέο αυτό έργο, εφόσον δώσει το ΟΚ, το υπουργείο υποδομών θα δημοπρατηθεί ως παραχώρηση και θα θυμίζει το Χανιά-Ηράκλειο του ΒΟΑΚ.

Επομένως, οι χρήστες των επεκτάσεων θα καλούνται να πληρώνουν διόδια και μένει να φανεί εάν θα υπάρξει σταθερό αντίτιμο, όπως ισχύει στην Αττική Οδό ή εάν θα υπάρξει η αναλογική χιλιομετρική χρέωση των 0,063 ευρώ, όπως συμβαίνει στις υπόλοιπες παραχωρήσεις

Αυτό σημαίνει ότι τα πρώτα τέσσερα με πέντε έτη θα αφορούν την κατασκευή των νέων επεκτάσεων και θα ακολουθήσει μία 25ετής διάρκεια συντήρησης και λειτουργίας.

Διαβάστε επίσης

Πώς Μυτιληναίος, Εξάρχου, Ιωάννου, Περιστέρης, Χόλτερμαν πυροδοτούν το ράλι στις κατασκευαστικές

Αττική Οδός: Κοινό μπλοκ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ για τις νέες επεκτάσεις

ΑΒΑΞ: Αναλαμβάνει έργο ΑΠΕ αξίας €673 εκατ. στη Ρουμανία

──────────────────