ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στα 2,5 δισ. δολάρια εκτινάχθηκε η περιουσία του επιχειρηματία που έκανε γνωστό το “ελληνικού” τύπου γιαούρτι στις ΗΠΑ, καθώς τα κέρδη της γαλακτοβιομηχανίας του με την επωνυμία Chobani, σχεδόν διπλασιάστηκαν μέσα σε ένα χρόνο.
Ο Hamdi Ulukaya κατέχει λίγο λιγότερο από το 78% της Chobani, που έχει την έδρα της στο Νέο Βερολίνο της Νέας Υόρκης.
Η εταιρεία έχει επεκταθεί στο γάλα βρώμης, στην κρέμα καφέ και στο πόσιμο γιαούρτι τα τελευταία χρόνια, προσελκύοντας ένα ευρύτερο φάσμα πελατών. Η Chobani είναι το κύριο περιουσιακό στοιχείο του Ulukaya και η πηγή της περιουσίας του, όπως υπολογίζεται από το Bloomberg Billionaires Index.
Η Chobani πραγματοποίησε καθαρές πωλήσεις ύψους 2,53 δισ. δολαρίων το 2023, αυξημένες κατά 12% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται το Bloomberg.
Ταυτόχρονα, τα κέρδη αυξήθηκαν κατά 96% στα 404 εκατομμύρια δολάρια, καθώς η εταιρεία μείωσε το κόστος και εξορθολογίζει την αλυσίδα εφοδιασμού της.
Τα στοιχεία γνωστοποιήθηκαν στους επενδυτές την περασμένη εβδομάδα, στο πλαίσιο της πώλησης ομολόγων. Η συμφωνία, μέσω της οποίας συγκέντρωσε 650 εκατ. δολάρια, θα συμβάλει στην εξαγορά προνομιούχων μετοχών που ανήκουν στο Healthcare of Ontario Pension Plan.
Το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα του Καναδά έχει μειοψηφικό πακέτο στην Chobani από το 2018, όταν η TPG Capital αποχώρησε από προηγούμενη επένδυση που είχε κάνει για να βοηθήσει την εταιρεία παραγωγής γιαουρτιού να αποφύγει μια κρίση ρευστότητας. Με την εξαγορά των μετοχών το ποσοστό του Healthcare of Ontario θα μειωθεί από περίπου 17% σε 7,6%.
Η εταιρεία δήλωσε ότι η ζήτηση για καταναλωτικά αγαθά παρέμεινε ισχυρή φέτος και οι πληθωριστικές πιέσεις είναι διαχειρίσιμες.
Ο δισεκατομμυριούχος του γιαουρτιού
Ο Ulukaya ίδρυσε την Chobani πριν από σχεδόν δύο δεκαετίες στη Νέα Υόρκη, όπου είχε μεταναστεύσει από την Τουρκία.
Όταν διαπίστωσε την κακή ποιότητα του γιαουρτιού που ήταν διαθέσιμο στα αμερικανικά παντοπωλεία, έκανε το πρώτο βήμα για την δημιουργία της εταιρείας του.
Πήρε δάνειο από τη Small Business Administration και αγόρασε ένα κλειστό εργοστάσιο.
Το στραγγιστό, με ελάχιστη ζάχαρη, γιαούρτι που λάνσαρε η Chobani σημείωσε γρήγορα επιτυχία. Αποτέλεσε ένα σπάνιο παράδειγμα καινοτομίας στα καταναλωτικά γαλακτοκομικά σνακ. Μέχρι το 2012, η εταιρεία κατάφερε να κερδίσει μερίδιο 17% της αμερικανικής αγοράς γιαουρτιού και ο Ulukaya έγινε δισεκατομμυριούχος.
Τα κατά καιρούς σχέδια του επιχειρηματία για την πώληση της εταιρείας ή την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο ναυάγησαν.
Ο Ulukaya εξέτασε το ενδεχόμενο πώλησης στην PepsiCo Inc. πριν από περίπου οκτώ χρόνια, αλλά οι συζητήσεις δεν είχαν αίσια κατάληξη.
Αργότερα, το 2021, η Chobani κατέθεσε αίτηση για αρχική δημόσια προσφορά και εισαγωγή των μετοχών της στο χρηματιστήριο, αλλά ούτε αυτό το σχέδιο προχώρησε.
Διαβάστε επίσης:
LVMH: Νέα ηχηρή αποχώρηση στελέχους από τον όμιλο ειδών πολυτελείας
BMW: O CEO προειδοποιεί – «Μη ρεαλιστικό το σχέδιο πλήρους ηλεκτροκίνησης της ΕΕ»
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κινδυνεύει η Ελλάδα από τους Ντεγκρέτσια και τα εγγόνια της Φρειδερίκης;
- Πιερρακάκης: Έρχονται νέοι τύποι σχολείων από το 2025- Η συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση, οι καινοτομίες και η εδραίωση του ΙΒ
- Όταν ο Δένδιας σπιτώνει αξιωματικούς
- Το ΠΑΣΟΚ στα κάγκελα, οι άλλοι σε αμηχανία και η Ν.Δ. αναζητά όραμα