Τα τέσσερα δισεκατομμύρια λίτρα υπολογίζεται ότι θα φτάσει ο όγκος αναψυκτικών που θα καταναλωθούν το 2024 στη Σαουδική Αραβία.

Η συνολική αγορά εκτιμάται ότι θα φτάσει φέτος στα 6,98 δισεκ. δολάρια και ρυθμός ετήσιας ανάπτυξης υπολογίζεται στο 3,65% έως το 2028. (Πηγή: Statista). Ενώ η κατηγορία των ανθρακούχων ποτών «χωρίς ζάχαρη» αναπτύσσεται με έναν ρυθμό 130% σε όγκο ως αποτέλεσμα της τάσεις για υγιεινή διατροφή που κερδίζει έδαφος.

Σε αυτήν την αγορά επιδιώκει να διευρύνει περαιτέρω το αποτύπωμά της η Green Beverages, συμφερόντων των οικογενειών Χήτου (Ζαγόρι) και Βενιέρη (Green Cola), με τη στρατηγική συμφωνία αποκλειστικής διανομής για τα προϊόντα Green, που υπέγραψε με την Al Rabie Saudi Foods, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στην παραγωγή χυμών και γαλακτοκομικών στη Μέση Ανατολή.

Ηδη έχει γίνει η τοποθέτηση στα ράφια των μεγάλων σούπερ μάρκετ και παράλληλα ξεκινά η τιμολόγηση για την τοποθέτηση προϊόντων Green σε περισσότερα από 15.000 σημεία λιανικής πώλησης μέσω του δικτύου της AI Rabie Saudi Foods.

Ωθηση από τη στροφή στο health living

Στόχευση της εταιρείας είναι η δυναμική διείσδυση με τα green αναψυκτικά σε μια αγορά που λόγω στροφής στο health living, και υψηλού επιπέδου διαβήτη, αναπτύσσεται με εκρηκτικούς ρυθμούς αλλά και η διεκδίκηση με τη Green Cola μεριδίων σε μια αγορά που κυριαρχεί η Pepsi με ποσοστά πωλήσεων που φτάνουν και στο Green Cola στην οποία κυριαρχεί η Pepsi με ποσοστά πωλήσεων που φτάνουν στο 90%.

«Πρόκειται για μια συμφωνία- ορόσημο για την πορεία της Green Beverages» επισημαίνει στο mononews o επικεφαλής της, Γιάννης Χήτος κάνοντας λόγο για τη μεγαλύτερη συνέργεια του ομίλου εκτός Ελλάδας, και στόχευση είναι να αποτελέσει ένα σημαντικό βραχίονα του ομίλου για τα προϊόντα Green.

Μεταφορά εμφιάλωσης, το επόμενο βήμα

Με το επόμενο βήμα να είναι η εμφιάλωση των προϊόντων από την Ορεστιάδα να γίνεται στη Σαουδική Αραβία, κάτι για το οποίο ήδη έχουν γίνει συζητήσεις με την Al Rabie Saudi Foods, όπως αναφέρει ο κ. Χήτος. Απόφαση, που θα ληφθεί στο πρώτο εξάμηνο της συνεργασίας προκειμένου να αποτιμηθεί το αποτέλεσμα και η διείσδυση των brands στη σαουδαραβική αγορά αναψυκτικών.

Ο όμιλος ήδη έχει παρουσία στην αγορά της Μέσης Ανατολής μέσω της θυγατρικής εταιρίας Green Cola Middle East FZCO.

Αποτελεί σε επίπεδο πωλήσεων τη μικρότερη γεωγραφική αγορά από τις τρεις περιοχές που δραστηριοποιείται (Ευρώπη, ΗΠΑ, Μέση Ανατολή).

Η πορεία του ομίλου το 2023

Το 2023 οι πωλήσεις του ομίλου, με έδρα το Λονδίνο, διαμορφώθηκαν στα 102,8 εκατ. ευρώ, με EBITDA 1,9 εκατ. ευρώ, καθαρό αποτέλεσμα ζημίες 5 εκατ. ευρώ και περιθώριο μεικτού κέρδους 42,2%. Ο κύκλος εργασιών προήλθε κυρίως από την Ευρώπη με τα έσοδα του 2023 να ανέρχονται σε 94,175 εκατ. ευρώ, στην αγορά των ΗΠΑ ο τζίρος ήταν στα 4,517 εκατ. ευρώ και στη Μέση Ανατολή στα 4,073 εκατ. ευρώ.

Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου, το 2023 δόθηκε έμφαση στην ενοποίηση της Green Beverages με τη Χήτος και στην ανάδειξη συνεργειών, ενώ συνεχίστηκε η χρηματοδότηση του ομίλου μετά την αναβολή της διαδικασίας IPO στο τέλος του 2022 λόγω δυσμενών συνθηκών στην αγορά.

Η εταιρεία, πάντως διαβλέπει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης της θέσης της και μεριδίων αγοράς με ώθηση από την ανάπτυξη που γνωρίζει τόσο η αγορά των μη αλκοολούχων ποτών και της αγοράς του εμφιαλωμένου νερού, όσο και της τάσης για στροφή των καταναλωτών σε ανθρακούχα ποτά χωρίς ζάχαρη. Είναι χαρακτηριστικό ότι η παγκόσμια αγορά ανθρακούχων ποτών χωρίς ζάχαρη, αποτιμήθηκε σε 125,3 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020 και εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 243,5 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030, με μέση ετήσια ανάπτυξη 7,3% από το 2021 έως και το 2030 (Πηγή: Allied Market Research).

Διαβάστε επίσης

Επιστροφή στα Αντικύθηρα – Αρχαιολογική έκθεση στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη