• Business

    Χιλιάδες πλοία οδηγούνται σε διάλυση και αυτή είναι τρομακτική είδηση για την παγκόσμια οικονομία


    Ο κλάδος της ναυτιλίας διεθνώς έχει δεχθεί ένα μεγάλο χτύπημα. Σύμφωνα με την Wall Street Journal, περίπου 1.000 πλοία, χωρητικότητας 52 εκατομμυρίων cbm φορτίου, θα διαλυθούν και θα πουληθούν για scrap αυτή τη χρονιά. Οι πλοιοκτήτες έχουν προχωρήσει σε παραγγελίες μόνο 293 πλοίων από τις αρχές του 2016 μέχρι τον Ιούλιο, νούμερο δραματικά χαμηλότερο συγκριτικά με την περίοδο 2010-2015, όταν οι αγορές νεότευκτων έφταναν τα 1.450 ετησίως.

    Η αιτία για την εξέλιξη αυτή; Η στασιμότητα της παγκόσμιας οικονομίας που προέρχεται από την περιορισμένη ανάπτυξη στην Ευρώπη και την επιβράδυνση στην Κίνα.

    Οι κινέζικες εισαγωγές από την Ευρώπη υποχώρησαν κατά 14% την περασμένη χρονιά, σύμφωνα με την εφημερίδα. Στο πρώτο τρίμηνο του 2016, οι εισαγωγές της Κίνας από την Ε.Ε. μειώθηκαν κατά 7% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Παράλληλα συρρικνώθηκαν και οι εξαγωγές προς την Ευρώπη.

    Οι παραπάνω εξελίξεις συνεπάγονται τη δημιουργία πλεονάσματος στα πλοία μεταφορών, με αποτέλεσμα οι εφοπλιστές να μην έχουν άλλη επιλογή από το να τα αφήνουν σε αδράνεια ή να προχωρούν στην ανακύκλωση τους. Υπό φυσιολογικές συνθήκες τα πλοία οδηγούνται στην ανακύκλωση κάθε 30 χρόνια, ωστόσο, ο μέσος όρος έχει πλέον διαμορφωθεί στα 15 χρόνια.

    “Αν πάτε πέντε χρόνια πίσω, οι άνθρωποι έβλεπαν την ζήτηση να αυξάνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Υπήρχε μία μικρή άνοδος στον αριθμό των πλοίων, κυρίως τα έτη 2012, 2013 και 2014”, αναφέρει ο Sean Monahan, συνεργάτης στην εταιρεία συμβούλων AT Kearney, ο οποίος εξειδικεύεται στα ναυτιλιακά θέματα.

    “Ωστόσο, γενικά η ζήτηση παραμένει στάσιμη και σε ορισμένες περιπτώσεις εμφανίζει μικρή μείωση…την ώρα που τα πλοία είναι πολύ περισσότερα και είτε παραμένουν αγκυροβολημένα είτε οδηγούνται σε διάλυση για scrap”, διευκρινίζει ο αναλυτής.

    Στο μεταξύ, οι πλοιοκτήτες δεν παίρνουν πίσω τα χρήματα τους όταν προχωρούν σε ανακύκλωση των πλοίων τους. Η έντονη πτώση της τιμής του χάλυβα έχει συρρικνώσει τις τιμές πώλησης των πλοίων για scrap κατά μέσο όρο 10% έως 15% σε σχέση με τις τιμές νέων πλοίων” αναφέρει το δημοσίευμα της Wall Street Journal.

    Σύμφωνα με τον Sean Monahan, η εικόνα αυτή θα διατηρηθεί για τα επόμενα δύο έως τρία χρόνια, πριν η ζήτηση ανακάμψει και διαμορφωθεί σε τέτοια επίπεδα ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν και να χρησιμοποιούνται περισσότερα πλοία για μεταφορές.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/angeliki-fragkou-aschima-nea-gia-ti-navios-acquisition/68122



    ΣΧΟΛΙΑ