Μπορεί η Ελλάδα να ακολουθήσει το παράδειγμα της Κύπρου και να γίνει πόλος έλξης δεκάδων χιλιάδων φοιτητών από όλο τον κόσμο;

Ο κ. Χάρης Δασκαλάκης, Διευθύνων Σύμβουλος του Κολλεγίου BCA, δηλώνει στο mononews.gr, ότι τώρα είναι ώρα, τώρα πρέπει η χώρα να αδράξει την ευκαιρία και να γίνει διεθνής εκπαιδευτικός πόλος. Τώρα που η Αγγλία είναι απλησίαστη για τους φοιτητές χαμηλότερων εισοδημάτων και τώρα που έχει αλλάξει η εικόνα της χώρας στο εξωτερικό.

«Είναι ευκαιρία για την Ελλάδα να γίνει εκπαιδευτικός πόλος, σήμερα που έχει κερδίσει πάλι την αξιοπιστία της, έχει βελτιωθεί η εικόνα της στο εξωτερικό και έχει μπει ξανά στον χάρτη. Σήμερα ο κόσμος την υπολογίζει και τώρα είναι η ώρα να προσελκύσουμε και διεθνείς φοιτητές, προσελκύοντας συνάλλαγμα και πολλαπλασιαστικά οφέλη στην οικονομία», τονίζει ο κ. Δασκαλάκης. Το BCA είναι το παλαιότερο Κολλέγιο Διοίκησης Επιχειρήσεων στην Ελλάδα, με έμφαση στα Ναυτιλιακά και Ναυτιλιακό management, ξενοδοχειακό management και Διοίκηση Επιχειρήσεων.

-Τι χρειάζεται κατά τη γνώμη σας, για να γίνει η Ελλάδα ένα εκπαιδευτικό hub και ποια θα ήταν τα οφέλη;

Αυτό θα γινόταν με επιτυχία όταν κάποια στιγμή γίνουν και ιδιωτικά Πανεπιστήμια στην Ελλάδα. Όμως ο στόχος αυτός είναι πιο μακρινός, ενώ κάτι που μπορεί να γίνει άμεσα και να κάνει τη χώρα πόλο έλξης ξένων φοιτητών είναι να αναβαθμιστούν και να αναγνωριστούν τα Κολλέγια. Να μπουν προϋποθέσεις στη λειτουργία τους, να αναβαθμιστούν, να αναγνωριστούν από το υπουργείο Παιδείας και να μπορούν να τα εντοπίζουν και να τα εμπιστεύονται οι ξένοι φοιτητές.
Κάτι τέτοιο θα ήταν τεράστιο όφελος για τη χώρα γιατί τότε θα μπορεί να δημιουργηθεί ένας νέος πυλώνας οικονομίας που θα εστιάζεται στην εκπαίδευση. Θα μπορούμε να φέρουμε φοιτητές από όλο τον κόσμο για σπουδές και τις οικογένειές τους για να μείνουν στη χώρα ή για τουρισμό και η Ελλάδα να γίνει ένα Hub εκπαίδευσης, όπως έχει γίνει η Κύπρος, αλλά δεκαπλάσια. Αν η Κύπρος κατάφερε μέσα σε 10 χρόνια να δημιουργήσει 6 ιδιωτικά Πανεπιστήμια και να έχει 27.000 φοιτητές ξένους στη χώρα της, η Ελλάδα μπορεί να κάνει το ίδιο επί δέκα.

Τώρα είναι ώρα, τώρα πρέπει η χώρα να αδράξει την ευκαιρία και να γίνει διεθνής εκπαιδευτικός πόλος. Τώρα που η Αγγλία είναι απλησίαστη για τους φοιτητές χαμηλότερων εισοδημάτων και τώρα που έχει αλλάξει η εικόνα της χώρας στο εξωτερικό. Είναι ευκαιρία για την Ελλάδα να γίνει εκπαιδευτικός πόλος, σήμερα που έχει κερδίσει πάλι την αξιοπιστία της, έχει βελτιωθεί η εικόνα της στο εξωτερικό και έχει μπει ξανά στον χάρτη. Σήμερα ο κόσμος την υπολογίζει και τώρα είναι η ώρα να προσελκύσουμε και διεθνείς φοιτητές, προσελκύοντας συνάλλαγμα και πολλαπλασιαστικά οφέλη στην οικονομία.

-Ποιο είναι το πλεονέκτημα της Ελλάδας; Σε πόσους φοιτητές από το εξωτερικό θα μπορούσαμε να στοχεύσουμε;

Η Ελλάδα θα μπορούσε να ξεχωρίσει προσφέροντας ανθρωπιστικές σπουδές αλλά και ειδικές σπουδές σε ναυτιλία και τουρισμό και να προσελκύσει φοιτητές από τη Μέση Ανατολή και τα Βαλκάνια που πια δεν μπορούν να πάνε στην Αγγλία γιατί είναι πανάκριβες οι σπουδές.

Εμείς με συνεργασίες με ξένα Πανεπιστήμια, μπορούμε να φέρουμε τα προγράμματά τους εδώ.

Πρέπει όμως πρώτα το υπουργείο Παιδείας, να αναγνωρίσει τα Κολλέγια ως ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, να αναγνωρίσει τα πτυχία τους, βάζοντας αυστηρές προϋποθέσεις, που όποια τα πληρούν να μπορούν να βρίσκονται στο σάιτ του υπουργείου Παιδείας, ως αναγνωρισμένοι φορείς τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Κάτι τέτοιο, θα βοηθούσε πολύ γιατί θα τα εντοπίζουν οι φοιτητές από όλο τον κόσμο και θα τα εμπιστεύονται, μέχρι να μπορέσει να αναθεωρηθεί το Σύνταγμα και να μπορούμε να έχουμε και ιδιωτικά Πανεπιστήμια στη χώρα.

Όταν αναβαθμιστούν τα Κολλέγια και ενισχυθούν με βάση τα κριτήρια που θα θέσει το υπουργείο Παιδείας, θα γίνει και ένα ξεκαθάρισμα, και θα ήταν το πρώτο βήμα ώστε σταδιακά, να διαμορφωθεί στην Ελλάδα ένα εκπαιδευτικό hub.
Η θέσπιση της φοιτητικής visa είναι ένα μεγάλο βήμα προς τα μπρος αλλά πρέπει να συνδυαστεί και με την αναγνώριση από το υπουργείο Παιδείας για να αυξηθεί η προσέλευση φοιτητών από το εξωτερικό. Αν γίνει αυτό ένας στόχος 10.000 φοιτητών τα επόμενα δύο χρόνια και 20-30.000 φοιτητές στην επόμενη πενταετία θα ήταν εφικτός και θα ήταν εφικτό σε βάθος χρόνου αν έχουμε και ιδιωτικά Πανεπιστήμια να φτάσουμε στους 100.000 φοιτητές.

Άνετα μπορούμε να στοχεύσουμε στους 100.000 φοιτητές το χρόνο, με πλεονεκτήματα τον πολιτισμό, το κλίμα, τη φήμη και την ιστορία της χώρας μας.

-Στο BCA ποιες είναι οι ειδικότητες που παρέχονται; Γιατί το επιλέγουν οι φοιτητές;

Το BCA είναι το παλαιότερο Κολλέγιο Διοίκησης Επιχειρήσεων στην Ελλάδα, με έμφαση στα Ναυτιλιακά και Ναυτιλιακό management, ξενοδοχειακό management και Διοίκηση Επιχειρήσεων.

Είναι ένα Κολλέγιο που έχει επικεντρωθεί μόνο σε αυτές τις τρεις ειδικότητες. Η διαφορά του Κολλεγίου από το Πανεπιστήμιο, είναι ότι έχει επιλέξει συγκεκριμένα και ειδικά προγράμματα και δεν έχει το εύρος των Σχολών και των Προγραμμάτων ενός Πανεπιστημίου.

Επίσης δεν εστιάζει στην έρευνα αλλά στη διδασκαλία.

Το BCA συνεργάζεται με το αγγλικό Πανεπιστήμιο University of West London και ο απόφοιτοί μας είναι απόφοιτοι του συγκεκριμένου Πανεπιστημίου, με το ίδιο πτυχίο που θα λάμβαναν αν φοιτούσαν εκεί, πληρώνοντας το ¼ του κόστους. Δηλαδή πλέον το κόστος για να φοιτήσει ένας Έλληνας, ευρωπαίος πολίτης στην Αγγλία είναι πάνω από 30.000 το χρόνο, ενώ στο BCA το κόστος είναι στα 7.000 το χρόνο.

Τα μαθήματα γίνονται τα πρώτα δύο χρόνια στα ελληνικά και τα επόμενα δύο στα αγγλικά, αλλά υπάρχει και η επιλογή να γίνουν όλα τα μαθήματα στα αγγλικά. Υπάρχουν και μεταπτυχιακά προγράμματα ελληνόφωνα και αγγλόφωνα.

Η συντριπτική πλειοψηφία των αποφοίτων, αφού κάνει το πλήρες πτυχίο (bachelor) βρίσκει κατευθείαν δουλειά. Επειδή είμαστε πολλά χρόνια σε αυτό το χώρο, και επειδή έχουμε επικεντρωθεί σε ειδικότητες που έχουν εύκολη απορροφησιμότητα, όπως ο τουρισμός και τα ναυτιλιακά. Γι αυτό κι η πλειοψηφία, δεν προχωρά σε μεταπτυχιακές σπουδές αλλά επιλέγουν να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία.

-Πόσο κοντά είστε με την αγορά εργασίας και τί κάνετε για να βοηθάτε τους φοιτητές σας στην επαγγελματική τους πορεία;

Είμαστε το Κολλέγιο της αγοράς εργασίας και ο προσανατολισμός αυτός θεωρείται προνόμιο από τους φοιτητές μας, γιατί αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να αποκτούν οι φοιτητές μας τις δεξιότητες που χρειάζεται η αγορά εργασίας, ώστε να μπορούν αποφοιτώντας να μπορούν να βρουν δουλειά αμέσως.

Δεν έχουμε τη λογική των δημόσιων Πανεπιστημίων που δίνουν έμφαση μόνο στις σπουδές, μας ενδιαφέρει πολύ η επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων μας και κάνουμε μεγάλη προετοιμασία σε αυτή την κατεύθυνση. Τους καθοδηγούμε, στο τί να λένε, πώς να συμπεριφέρονται, τι επιπλέον προσόντα χρειάζονται όπως μια δεύτερη γλώσσα, τους μαθαίνουμε πληροφορική κλπ.

Είμαστε ένα Κολλέγιο που αφουγκράζεται τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και προσφέρει την πιο σύγχρονη γνώση στους φοιτητές του για να μπορούν να σταθούν στην αγορά εργασίας την επόμενη μέρα.

Οι τάσεις στην εκπαίδευση

-Ποιες είναι σήμερα οι κύριες τάσεις στην εκπαίδευση, και πώς επηρεάζουν τη λειτουργία σας;

Το Κολλέγιο, συμπληρώνει 50 χρόνια λειτουργίας και πάμε για τα επόμενα 50. Βλέπουμε ήδη ότι αλλάζει ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε την εκπαίδευση και γίνεται υβριδική και ευέλικτη. Οι φοιτητές θα μπορούν να έχουν παρουσία ή να παρακολουθούν ηλεκτρονικά κι εμείς προετοιμαζόμαστε ήδη γι αυτήν την εποχή, με κατάλληλες υποδομές. Για παράδειγμα, όλες οι τάξεις μας έχουν e-learning και κάμερες studio ηχογράφησης και βιντεοσκόπησης.
Επίσης υπάρχει μια ανάγκη να προστεθούν και νέες ειδικότητες, να μπει η τεχνολογία πιο έντονα στα προγράμματα σπουδών σε όλες τις ειδικότητες.

Το BCA μαζί με το Code Hub έχουμε δημιουργήσει το Κολλέγιο που λέγεται Athens Tech, ένα κολλέγιο Πληροφορικής, που δημιουργήθηκε το 2014.

Όλοι οι φοιτητές του, επειδή πρόκειται για ειδικότητες αιχμής, σπουδάζουν και εργάζονται παράλληλα. Η τεχνολογία και ο προγραμματισμός είναι ισχυρή τάση στην αγορά, και εμείς αυτό το μεταφέρουμε στους φοιτητές μας και τους δίνουμε τη δυνατότητα να την αξιοποιήσουν.

Το πώς μπορούν να αξιοποιηθούν τα δεδομένα που παρέχει η πληροφορική, από το μανατζμαντ, είναι κάτι που οφείλουν πλέον να το γνωρίζουν όσοι σπουδάζουν διοίκηση επιχειρήσεων.