ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι συλλέκτες και οι φανατικοί των Chanel και Hermes είναι συνηθισμένοι στις αυξήσεις των τιμών. Ίσως και δύο φορές τον χρόνο, οι οίκοι πολυτελείας ανεβάζουν όλο και περισσότερο τον πήχη για την απόκτηση των προϊόντων τους, με τις τσάντες των σχεδιαστών να βρίσκονται στο επίκεντρο.
Πριν μία δεκαετία ένα luxury item των 1.650 δολαρίων (το 2005) ή των 2.850 δολαρίων (το 2010) ήταν ένας εφικτός στόχος για έναν εργαζόμενο που είχε κάνει αποταμίευση. Πλέον, σύμφωνα με τον οίκο Sotheby’s ένα πορτοφόλι πολυτελούς οίκου κοστίζει 10.800 δολάρια.
Εκτοξεύονται οι τιμές
Η Chanel πρωταγωνιστεί στις αυξήσεις με το λατρεμένο στυλ Boy Bag να έχει φέτος αύξηση πάνω από 4%, ενώ η Chanel 19 Large Bag σημείωσε μια εντυπωσιακή αύξηση 7,4%, πηγαίνοντας από τα 6.800 δολάρια στα 7.300 δολάρια μέσα σε μόλις ένα χρόνο, σύμφωνα με το Purse Blog.
H διευθύνουσα σύμβουλος της Chanel, Leena Nair, υπερασπίστηκε την αύξηση τιμών, σημειώνοντας ότι ο πληθωρισμός αλλά και τα υψηλά πρότυπα για την παραγωγή των προϊόντων του brand είναι αυτά που καθορίζουν τις τιμές.
«Χρησιμοποιούμε εξαιρετικές πρώτες ύλες και η παραγωγή μας είναι πολύ αυστηρή, επίπονη, χειροποίητη – έτσι αυξάνουμε τις τιμές μας ανάλογα με τον πληθωρισμό που βλέπουμε», δήλωσε η Nair.
Μια κλασική τσάντα Chanel μεσαίου μεγέθους, για παράδειγμα, ξεπέρασε για πρώτη φορά το όριο των 10.000 ευρώ στο Παρίσι τον περασμένο μήνα.
Το brand που είναι το αγαπημένο διασημοτήτων όπως η Kris Jenner, η Margot Robbie, η Meghan Markle, έχει δοκιμάσει κατά καιρούς τις οικονομικές αντοχές των πελατών της κι έχει επιβραβευθεί γι’ αυτό, καθώς οι πωλήσεις της συνεχίζουν να αυξάνονται.
Αντίστοιχα, η Hermes προχωράει σταθερά σε αυξήσεις τιμών, καθώς απευθύνεται σε super rich αλλά και… υπομονετικούς πελάτες, οι οποίοι περιμένουν μήνες ή και χρόνια για να πάρουν στα χέρια τους το απόλυτο item, μία Birkin ή μια Kelly.
Για το πρώτο τρίμηνο του 2024, οι πωλήσεις της με σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες αυξήθηκαν κατά 17% στα 3,8 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ στην κρίσιμη αγορά της Ασίας και του Ειρηνικού, εκτός Ιαπωνίας, τα έσοδά της αυξήθηκαν κατά 14%.
Ποιοι αγοράζουν τις πολυτελείς τσάντες
Σύμφωνα με τη Τζούντι Τέιλορ, διευθύνουσα σύμβουλο της εταιρείας μεταπώλησης πολυτελών ειδών Madison Avenue Couture, οι πελάτες των «it-bags» είναι ένα συνονθύλευμα πλουσίων και όσων φιλοδοξούν να γίνουν πλούσιοι.
«Και τα δύο κοινωνικά σύνολα κατανοούν την αξία του να κατέχεις μία τέτοια τσάντα και να τη φοράς, ή να την πουλάς στην αρχική τιμή αγοράς όταν τις βαρεθούν ή αν χρειαστούν χρήματα», εξήγησε η Τέιλορ.
Βέβαια, για τη Chanel και την Hermes, οι πλούσιοι πελάτες αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό, το οποίο μάλιστα συνεχίζει να ανταποκρίνεται στις μεγάλες αυξήσεις των τελευταίων χρόνων.
Βέβαια, η συνεχής αύξηση των τιμών «κρύβει» και μία ακόμα τακτική: αυτή της αποκλειστικότητας.
Όπως ακριβώς με τα ρολόγια, οι τσάντες των σχεδιαστών είναι τόσο απρόσιτες γιατί είναι μοναδικές και δεν είναι για τους… πολλούς.
Με την Hermes να έχει ήδη κερδίσει αυτή την αγορά, η Chanel ακολουθεί με υψηλές τιμές, ώστε να εξελιχθεί σε ένα brand τρόπαιο για όσους έχουν την οικονομική άνεση να την αγοράσουν.
Και οι αναλυτές τροφοδοτούν αυτή τη τάση, χαρακτηρίζοντας την απόκτηση μίας τσάντας Chanel ή Hermes ως μία ασφαλή επιλογή.
Διαβάστε επίσης:
Το Παρίσι βάζει τα καλά του για τους Ολυμπιακούς – Ανοίγει και το Γκραν Παλέ
Όμιλος Kering: Ο Gucci παρασύρει το κάστρο του -μια εξαίρεση
Chanel-LVMH: Πόλεμος στην πολυτέλεια για τα «χρυσά» ακίνητα της 5ης Λεωφόρου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας