Με πωλήσεις μια ανάσα από τα 200 εκατ. ευρώ η αλυσίδα σούπερ μάρκετ «Χαλκιαδάκης» στην Κρήτη συνεχίζει να υπεραποδίδει για τη Σκλαβενίτης, που κατέχει το 60% της εταιρείας.

Ο market leader στην αγορά της Κρήτης για άλλη μια χρονιά πέτυχε ρυθμό  ανάπτυξης μεγαλύτερο από αυτόν που εμφάνισε η οργανωμένη αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων το 2022.

1

Αυξημένος τζίρος κατά 8,5%

Οι πωλήσεις της Χαλκιαδάκης αυξήθηκαν στα 190,8 εκατ. ευρώ ενισχυμένες κατά  8,5% σε σύγκριση με το 2021 όταν η αγορά των σούπερ μάρκετ το 2022 «έτρεξε» με 6,3%.

Όπως  αναφέρεται στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας βελτιωμένη ήταν και η κερδοφορία με τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) στα 18,5 εκατ. ευρώ, από 18,3 εκατ. ευρώ το 2021.

 Επίσης, τα μεικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 53,8 εκατ. ευρώ, από 50,9 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διατηρήθηκαν σχεδόν στα ίδια επίπεδα, καθώς διαμορφώθηκαν στα 9,69 εκατ. ευρώ από 9,64 εκατ. ευρώ το 2021.

Υψηλά μερίσματα στους μετόχους

Η κρητική εταιρεία αποδίδει υψηλά μερίσματα στους μετόχους της, καθώς στη χρήση που έληξε την 31η Δεκεμβρίου 2022 διένειμε μέρισμα 9,1 εκατ. ευρώ από τα κέρδη της χρήσης 2021. Για τη χρήση που έληξε την 31η Δεκεμβρίου 2022, το Διοικητικό Συμβούλιο θα εισηγηθεί στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων, τη διανομή μερίσματος συνολικού 9,1 εκατ. ευρώ και αμοιβών μελών ΔΣ ποσού  634.101 ευρώ από το σωρευμένο υπόλοιπο κερδών εις νέο.

Η Χαλκιαδάκης, που διαθέτει ένα δίκτυο πωλήσεων με 40 καταστήματα στο Ηράκλειο αύξησε τον αριθμό εργαζομένων της πέρυσι στους 1540 από 1.452 έναν χρόνο πριν.

Για φέτος η διοίκησης της κρητικής αλυσίδας με πρόεδρο και διευθύνοντα τον Μηνά Χαλκιαδάκη και αντιπρόεδρο τη Μαρία Σκλαβενίτου, εκτιμά ότι παρά τις προκλήσεις, θα συνεχίσει να επιτυγχάνει αύξηση πωλήσεων και υψηλή κερδοφορία.

Αναφορικά με τις προοπτικές της οικονομίας κάνει λόγο για περιορισμό της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, καθώς και για ενδεχόμενη εξασθένιση της εξωτερικής ζήτησης πρωτίστως για υπηρεσίες, δηλαδή για το ελληνικό τουριστικό προϊόν και δευτερευόντως για αγαθά.

Βελτίωση επιδόσεων και φέτος

Σε αυτό το περιβάλλον, η Χαλκιαδάκης συνεχίζει να υλοποιεί το επενδυτικό της πρόγραμμα για τη μείωση της επίπτωσης της αύξησης του ενεργειακού κόστους στα αποτελέσματά της, και με δεδομένο ότι στην κλειόμενη χρήση επιτεύχθηκε αύξηση των πωλήσεων και υψηλή κερδοφορία εκτιμά ότι το  αναμένεται και για την επόμενη, παρόλο που η αύξηση του κόστους ήταν και θα παραμείνει σημαντική. Όπως άλλωστε αναφέρει, τα χρηματικά της διαθέσιμα είναι επαρκή και αναμένεται κατά το προσεχές χρονικό διάστημα να εξυπηρετήσει ομαλά τις λειτουργικές της υποχρεώσεις.

Θ α πρέπει να σημειωθεί ότι οι απαιτήσεις της  το 2022 απαιτήσεις αυξήθηκαν συνολικά σε 5,3 εκατ. ευρώ, από 2,8 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, με αύξηση των απαιτήσεων από πελάτες στο 1 εκατ. ευρώ από 875 χιλ. ευρώ και εκπτώσεις αγορών χρήσης υπό διακανονισμό στα 3,1 εκατ. ευρώ από 1,1 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Την ίδια ώρα τα χρηματικά διαθέσιμα στο τέλος της χρήσης ανέρχονταν σε 15,6 εκατ. ευρώ, από 22,7 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.

Διαβάστε επίσης

Παπουτσάνης: Βαρίδι για τη μετοχή η πτώση των κερδών

Όμιλος Fourlis: Ρίχνουν τις τιμές τους τα ΙΚΕΑ

Φάρμα Κουκάκη: «Θυσία» τα κέρδη για τα μερίδια αγοράς