ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Βασικός παράγοντας επιβίωσης η υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών από τις επιχειρήσεις»
Η Softweb, εταιρεία τεχνολογίας, «γεννήθηκε» το 2008 στη Θεσσαλονίκη, λίγο πριν η Ελλάδα βυθιστεί σε μια μακροχρόνια οικονομική κρίση. Από την αρχή της λειτουργίας της έως και σήμερα, η εταιρεία διαγράφει συνεχή αναπτυξιακή πορεία, γεγονός που της επιτρέπει να επενδύει συνεχώς στην τεχνολογική καινοτομία και την κατάρτιση των ανθρώπων της.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Softweb, Χαράλαμπο Δημητρακόπουλο, «κάθε χρόνο η οργανική ανάπτυξη της εταιρείας βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, εξασφαλίζοντας την απρόσκοπτη λειτουργία της και τα αναγκαία κεφάλαια για επενδύσεις. Στόχος είναι η θωράκιση ενός ετήσιου ρυθμού ανάπτυξης πάνω από 30%».
Όπως επισημαίνει στο mononews, η εκτίμηση είναι ότι την επόμενη πενταετία θα πενταπλασιάσει τα οικονομικά της μεγέθη με αποτέλεσμα, σύμφωνα με τον ίδιο, να είναι μακράν η εταιρεία με τη μεγαλύτερη δυναμική στον κλάδο των νέων τεχνολογιών.
Χωρίς αμφιβολία οι συνθήκες σήμερα, σε σχέση με την εποχή της ίδρυσής της, έχουν αλλάξει. Ο χώρος που δραστηριοποιείται αναμένεται να παρουσιάσει μεγάλη ανάπτυξη το επόμενο διάστημα καθώς, «η εφαρμογή και η υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών δεν αποτελούν πλέον προαιρετική δράση για τις επιχειρήσεις αλλά βασικό παράγοντα επιβίωσης» όπως λέει χαρακτηριστικά ο κ. Δημητρακόπουλος στη συνέντευξη που ακολουθεί.
Ερ: Περιγράψτε μας πως ξεκίνησε η Softweb.
Με ταξιδεύετε στο 2008… H Softweb ξεκίνησε από δύο νέους, τότε 23 ετών, δύο παλιούς συμμαθητές στη Θεσσαλονίκη. Εγώ και ο Αλέξανδρος Ασημακόπουλος πήραμε την απόφαση να ιδρύσουμε τη δική μας εταιρεία με μηδενικό κεφάλαιο και με μοναδικά εφόδια το πάθος μας για δημιουργία και την όποια γνώση είχαμε τότε. Όπως καταλαβαίνετε, δεν διαθέταμε ιδιαίτερη εμπειρία, ωστόσο η τεχνική κατάρτιση του Αλέξανδρου στον τομέα της Πληροφορικής και το δικό μου background στο «Business» ήταν αρκετά για να γίνει πράξη η σύσταση της Softweb.
Ερ: Αμέσως μετά ήρθε η οικονομική κρίση…
H Softweb είναι παιδί της κρίσης. Γεννήθηκε και μεγάλωσε μέσα στην κρίση. Είναι αλήθεια ότι η οικονομική κρίση χτύπησε την πόρτα σε πολλές ελληνικές επιχειρήσεις. Η Softweb δεν είχε εδραιωθεί ακόμη στον χώρο και ο ανταγωνισμός είχε ήδη μεγάλο μερίδιο αγοράς, με αποτέλεσμα να αυξηθεί το ρίσκο του όλου εγχειρήματος μας. Παρόλο που οι συνθήκες που επικρατούσαν στο ξεκίνημα της εταιρείας μας ήταν δυσχερείς, εκμεταλλευτήκαμε το γεγονός ότι ο ανταγωνισμός θα πιεζόταν εξαιτίας της επικείμενης κρίσης οπότε θα δημιουργούνταν ευκαιρίες ανάπτυξης για νεοσύστατες εταιρείες όπως η Softweb. Αξιοποιήσαμε δηλαδή το momentum προς όφελός μας και οι επιλογές μας μας δικαίωσαν εκ του αποτελέσματος.
Ερ: Ποιες είναι οι βασικές υπηρεσίες που παρέχετε;
Παρέχουμε ολοκληρωμένα Web και Mobile επιχειρηματικά λογισμικά και εξειδικευμένες τεχνολογικές λύσεις, ώστε να συμβάλουμε καθοριστικά στη βελτιστοποίηση των διαδικασιών κάθε απαιτητικού οργανισμού που καλείται να ικανοποιήσει τις αυξημένες ανάγκες των πελατών και των συνεργατών του.
Η Softweb σήμερα διαθέτει 9 προϊοντικές λύσεις, οι οποίες εστιάζουν στα πεδία των νέων τεχνολογιών. Σκοπός τους είναι να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις στο χώρο των πωλήσεων, στη βελτιστοποίηση των σχέσεων με τους πελάτες και συνεργάτες τους καθώς και στη μείωση των κοστολογίων τους λειτουργώντας πιο αποτελεσματικά σε όλο το φάσμα των ροών εργασιών που μπορεί να διαθέτουν. Επιγραμματικά, να σας αναφέρω ότι παρέχουμε λύσεις που καλύπτουν οριζόντια όλους τους κλάδους της οικονομίας σε επίπεδο λιανικής και χονδρικής πώλησης καθώς επίσης και λύσεις που εξειδικεύονται περισσότερο στον κλάδο HO.RE.CA., σε επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών καθώς και σε επιχειρήσεις που θέλουν να εκσυγχρονίσουν διαδικασίες logistics και αποθήκης.
Ερ: Σε ποιες εταιρείες απευθύνεστε;
Η Softweb αποτελεί στρατηγικό τεχνολογικό συνεργάτη για κάθε επιχείρηση που επιθυμεί να ενισχύσει τον ψηφιακό της μετασχηματισμό ανεξαρτήτως πεδίου δραστηριότητας. Απευθυνόμαστε, λοιπόν, σε κάθε σύγχρονη επιχείρηση που καλείται να φέρει εις πέρας πολύπλοκες καθημερινές διαδικασίες, έχοντας δώσει λύσεις σε περισσότερους από 700 πελάτες. Οι περισσότεροι από αυτούς να αποτελούν Leaders στην αγορά τους. Επιπλέον, στο πελατολόγιο μας εντάσσονται νεοφυείς επιχειρήσεις (start ups) με καινοτόμες ιδέες που μας επιλέγουν για την εμπειρία μας σε νέες τεχνολογίες, όπως AR, ΑΙ, IoT και όχι μόνο. Λειτουργούμε ως σύμβουλοι, είμαστε δίπλα τους στα πρώτα τους βήματα, τους φέρνουμε σε επαφή με VC funds, accelerators και Marketing Agencies.
Ερ: Ποια η μέχρι τώρα εξέλιξη των μεγεθών σας;
Η εταιρεία ξεκίνησε στην Θεσσαλονίκη και στην πορεία επεκταθήκαμε στην Αθήνα. Σήμερα, απασχολούμε 40 άτομα με τον αριθμό αυτό να αυξάνεται κατά μέσο όρο περίπου 20% ανά έτος με στόχο την συνεχή βελτιστοποίηση της ποιότητας των υπηρεσιών μας. Το 2020 ήταν ακόμη μια δύσκολη χρονιά για την οικονομία. Η αγορά και η πλειοψηφία των επιχειρήσεων δοκιμάστηκαν από τη νέα πραγματικότητα που δημιούργησε η πανδημία. Ωστόσο, παραμένω ιδιαίτερα αισιόδοξος καθώς παρά το ιδιαίτερα δυσχερές οικονομικό και υγειονομικό περιβάλλον στο οποίο κληθήκαμε να λειτουργήσουμε, εφαρμόσαμε στο ακέραιο το επενδυτικό μας πλάνο με αποτέλεσμα την αύξηση του τζίρου της Softweb κατά 44% σε σχέση με το 2019.
Ερ: Ποιες οι εκτιμήσεις σας για την εξέλιξη των μεγεθών σας την επόμενη πενταετία;
Κάθε χρόνο η οργανική ανάπτυξη της εταιρείας βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, εξασφαλίζοντας την απρόσκοπτη λειτουργία της και τα αναγκαία κεφάλαια για επενδύσεις. Λειτουργούμε με ένα συγκεκριμένο μοντέλο όπου στόχος της εταιρείας είναι η θωράκιση ενός ετήσιου ρυθμού ανάπτυξης πάνω από 30% στα οικονομικά μας μεγέθη. Η εκτίμηση μας λοιπόν για την επόμενη πενταετία είναι ότι θα έχουμε πενταπλασιάσει τα οικονομικά μας μεγέθη με αποτέλεσμα να είμαστε μακράν η εταιρεία με την μεγαλύτερη δυναμική στον κλάδο των νέων τεχνολογιών.
Ερ: Που δραστηριοποιείστε εκτός από την Ελλάδα;
H εταιρεία έχει παρουσία μέσω συνεργατών σε αρκετές χώρες στο εξωτερικό όπως Ολλανδία, Ελβετία, Ρουμανία και Βουλγαρία. Ιδιαίτερα, μας ενδιαφέρουν η αγορές της Κύπρου και της Αγγλίας με ένα σημαντικό μέρος του τζίρου μας να προέρχεται από αυτές τις χώρες.
Ερ: Παρατηρείτε διαφορές στην αντιμετώπιση που έχετε από τις εταιρείες – πελάτες σας τώρα μετά από ένα και πλέον χρόνο πανδημίας;
Αναμφισβήτητα, μία από τις μεγαλύτερες επιρροές – αν όχι η μεγαλύτερη – για την αλλαγή κουλτούρας ως προς τις νέες τεχνολογίες είναι ο COVID-19. Εμπειρικά, βλέπουμε τόσο τους πελάτες μας όσο και τους υποψήφιους πελάτες να αντιλαμβάνονται την αναγκαιότητα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των εταιριών τους. Πριν την πανδημία πολλοί από αυτούς είχαν εντάξει στον προγραμματισμό των επενδύσεων τους τις νέες τεχνολογίες για 2-3 χρόνια αργότερα. Η νέα κατάσταση πραγμάτων τους ανάγκασε να επισπεύσουν τις επενδύσεις αυτές αλλά δυστυχώς σε πολλές περιπτώσεις χωρίς ξεκάθαρη κατεύθυνση και στόχο. Η Softweb διατηρώντας το προφίλ του συμβούλου τεχνολογίας διαμορφώνει μαζί με τον εκάστοτε πελάτη ένα στρατηγικό πλάνο με συγκεκριμένα βήματα προκειμένου η εταιρεία να αφομοιώνει την κάθε επένδυση στις νέες τεχνολογίες στο μέγιστο βαθμό.
Ερ: Από την εμπειρία σας πόσο έτοιμες είναι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα που επιβάλλει η τεχνολογία;
Οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα δεν έχουν καταφέρει να εντάξουν σε μεγάλο βαθμό τις ψηφιακές τεχνολογίες στις εσωτερικές τους λειτουργίες κατατάσσοντας την χώρα μας χαμηλά στη ψηφιακή ωριμότητα των επιχειρήσεων. Αν και σε ορισμένες περιπτώσεις οι ελληνικές επιχειρήσεις παρουσιάζουν ικανοποιητικό βαθμό υιοθέτησης λύσεων που εντάσσονται στα αρχικά στάδια του ψηφιακού μετασχηματισμού μια επιχείρησης (π.χ. συστήματα ERP, χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης κτλ), υστερούν σε άλλες πτυχές της ψηφιακής ωριμότητας με σημαντικότερο το έλλειμμα ως προς την υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών (π.χ. ηλεκτρονικά καταστήματα, mobile εφαρμογές κτλ). Η Softweb έχει ως target group τις ΜΜΕ με ιδιαίτερη στόχευση στις μεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες φαίνεται να έχουν την απαραίτητη δυναμική και θέληση για να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.
Ερ: Λέγεται ότι αν κάποια επιχείρηση δεν προσαρμοστεί πολύ απλά θα «πεθάνει»…
Εδώ θα απαντήσω λακωνικά. Συμφωνώ απόλυτα! Η εφαρμογή και η υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών δεν αποτελούν πλέον προαιρετική δράση για τις επιχειρήσεις αλλά βασικό παράγοντα επιβίωσης.
Ερ: Σε τι βαθμό ασχολείστε με έργα του δημοσίου τομέα;
H Softweb δραστηριοποιείται κυρίως στον ιδιωτικό τομέα. Διεκδικούμε μόνο συγκεκριμένα έργα Δημοσίου τομέα τα οποία καλύπτονται από τις υπηρεσίες που παρέχουμε με στόχο την απόκτηση περαιτέρω εμπειρίας και διεύρυνσης των λύσεων μας.
Ερ: Πως βλέπετε την σε εξέλιξη συζήτηση σχετικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό δημοσίου και ιδιωτικού τομέα;
Καταρχάς είναι σημαντικό ότι υπάρχει αυτή η συζήτηση όπως και το γεγονός ότι γίνονται συνεχώς βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση. Βάσει μελέτης, μία στις τρεις επιχειρήσεις διαθέτει τις εσωτερικές ικανότητες, υποδομές και προσωπικό, για την ανάπτυξη ψηφιακών τεχνολογιών. Προσωπικά πιστεύω ότι ένας βασικός παράγοντας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό μιας επιχείρησης είναι η κουλτούρα της. Η κουλτούρα στο επιχειρείν είναι απόρροια της γενικότερης αγοράς στην οποία μια εταιρεία δραστηριοποιείται. Συνεπώς, αν καταφέρει ο δημόσιος τομέας να αυξήσει το ποσοστό του ψηφιακού μετασχηματισμού του, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να αποτελέσει «παράδειγμα προς μίμηση» για αλλαγή κουλτούρας πολλών ελληνικών επιχειρήσεων.
Ερ: Τι θα συμβουλεύατε τους νέους που σκέφτονται να ιδρύσουν τη δική τους επιχείρηση;
Αρχικά θα τους συμβούλευα να είναι σίγουροι για αυτό το εγχείρημα καθώς είναι ένας μαραθώνιος. Αν πράγματι νιώθουν σίγουροι τότε να το τολμήσουν και να μην ακούνε κανέναν και τίποτα που μπορεί να τους αποσπάσει από τον στόχο τους. Φτιάχνεις την τύχη σου, δουλεύοντας σκληρά. Τίποτα δεν θα τους χαριστεί. Όταν όμως καταφέρουν να εδραιώσουν της δική τους επιχείρηση θα δουν τους κόπους τους να ανταμείβονται (δεν μιλάω μόνο για οικονομική επιβράβευση) και ελπίζω να νιώσουν περήφανοι που το τόλμησαν ανεξαρτήτου αποτελέσματος.
Ερ: Πόσο εύκολο είναι για μια επιχείρηση όπως η δική σας να βρείτε το κατάλληλο προσωπικό;
Γενικά για επιχειρήσεις του μεγέθους μας αλλά και ειδικά για την Softweb η οποία έχει κάθε χρόνο ένα ρυθμό αύξησης των στελεχών της κατά περίπου 20%, θα έλεγα ότι είναι αρκετά δύσκολο. Γι’ αυτό το λόγο έχουμε επενδύσει στην δημιουργία του δικού μας «φυτώριου στελεχών». Η φιλοσοφία μας είναι να εκπαιδεύουμε συνεχώς τα στελέχη μας με στόχο την ανάληψη νέων καθηκόντων και την μετακίνηση τους σε θέσεις ευθύνης. Έτσι είναι σαν ο ένας να «σπρώχνει» τον άλλον με αποτέλεσμα τόσο την προσωπική εξέλιξη του στελέχους όσο και την εξασφάλιση του κατάλληλου προσωπικού για την εταιρία.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike