ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αταλάντευτα σταθερή στην απόφαση για αυτόνομη ανάπτυξη παραμένει η αλυσίδα «Γαλαξίας». Σε αντίθεση με άλλα σούπερ μάρκετ που επέλεξαν την γρήγορη επέκταση και υπέκυψαν στις «Σειρήνες» των εξαγορών (βλ. Σκλαβενίτης και My Market), η εταιρεία επιμένει να κινείται με αργά αλλά σταθερά βήματα, αποφεύγοντας το ανώφελο ρίσκο.
Έτσι, για τη νέα χρονιά η εταιρεία δρομολογεί επενδύσεις μεταξύ 16 εκατ. Ευρώ και 20 εκατ. Ευρώ για τη δημιουργία πέντε ιδιόκτητων καταστημάτων ενώ υπάρχει πάντοτε η πιθανότητα ενοικίασης κάποιου σημείου, εφ’ όσον παρουσιαστεί η κατάλληλη ευκαιρία.
Όπως αναφέρει στο mononews.gr o αντιπρόεδρος της εταιρείας, Χρήστος Χειμωνίδης, οι εποχές δεν επιτρέπουν μεγάλα ανοίγματα ενώ οι εξαγορές πολλές φορές μπορεί να κρύβουν και παγίδες.
Σύμφωνα με τον κ. Χειμωνίδη, παρότι υπάρχουν εταιρείες στο λιανεμπόριο που θέλουν να πουληθούν, κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος ποια είναι η πραγματική οικονομική τους κατάσταση και τι «σκελετούς» μπορεί να κρύβουν…
Αυτό δεν σημαίνει πως η εταιρεία αποκλείει το ενδεχόμενο εξαγορών, αντίθετα, δηλώνει ανοιχτή σε συζητήσεις με υγιείς εταιρείες. «Εάν βρεθεί κάτι που μας ενδιαφέρει και είναι στα μέτρα μας, σίγουρα θα το συζητήσουμε… Έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά, πάντοτε όμως από την πλευρά του αγοραστή», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Ο ίδιος αναγνωρίζει ότι η εποχή απαιτεί «συμμαχίες» καθώς ο αγώνας για επιβίωση και ανάπτυξης στο ελληνικό λιανεμπόριο γίνεται χρόνο με τον χρόνο όλο και πιο δύσκολος ενώ παραδέχεται πως στο πρόσφατο παρελθόν και η Γαλαξίας βρέθηκε σε διαπραγματεύσεις με μεγάλες αλυσίδες, διερευνώντας την προοπτική συνεργασίας, που όμως δεν τελεσφόρησαν…
Νέα καταστήματα
Το έμπειρο στέλεχος δεν κρύβει πως η περυσινή χρονιά ήταν δύσκολη, με τις πωλήσεις της αλυσίδες να παραμένουν στάσιμες. Όπως λέει ακόμη και στις γιορτές η κίνηση ήταν χαμηλή, και μόνο τις δυο τελευταίες μέρες του χρόνου αυξήθηκε.
Πέρα από το γεγονός πως οι καταναλωτές μείωσαν και άλλο τις δαπάνες τους, στρέφοντας την προσοχή τους στις προσφορές και στα φθηνά προϊόντα, καταλυτικό ρόλο έπαιξε και η επαναδραστηριοποίηση των καταστημάτων της πρώην Μαρινόπουλος υπό την ομπρέλα του Σκλαβενίτη.
«Η επιστροφή των καταστημάτων της Μαρινόπουλος σίγουρα επηρέασε και ήταν ένας από τους λόγους», αναφέρει χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως το 2016, όταν ήταν εκτός αγοράς όλοι οι υπόλοιποι είχαν σημαντικά οφέλη.
Όσον αφορά στη νέα χρονιά, ο κ. Χειμωνίδης ευελπιστεί πως θα είναι καλύτερη και η ζήτηση θα αρχίσει να ανακάμπτει, ύστερα από αρκετά χρόνια παρατεταμένης συρρίκνωσης.
Να σημειωθεί πως η Γαλαξίας ιδρύθηκε το 1971 και σήμερα αριθμεί δίκτυο 150 καταστημάτων λιανικής σε όλη την Ελλάδα, (εκ των οποίων τα 80 είναι ιδιόκτητα) ενώ απασχολεί περίπου 3.800 εργαζόμενους.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Σκλαβενίτης: Η πορεία τις γιορτές, το Mart και οι προμηθευτές…
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ευ. Ματσούκης (Veridos Matsoukis): «Οι ελληνικές ταυτότητες δεν είναι ασφαλείας»
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ποιος είναι ο Λεωνίδας Θεόκλητος που αγόρασε το 21% της Mart από τον Σκλαβενίτη