Οι προβλέψεις της Carlsberg για μεγαλύτερο του αναμενομένου ποσοστό ανάπτυξης το 2025, εκτόξευσε τη μετοχή της δανέζικης ζυθοποιίας πάνω από 7%, παρόλο που ανακοίνωσε πωλήσεις λίγο χαμηλότερες του αναμενομένου για το δ’ τρίμηνο. 

Ειδικότερα, οι πωλήσεις δ’ τριμήνου διαμορφώθηκαν στα 15,72 δισ. κορώνες Δανίας (2,18 δισ. δολάρια), λίγο κάτω από τα 15,79 δισ. κορώνες Δανίας που εκτιμούσαν οι αναλυτές σε δημοσκόπηση της LSEG.

1

Οι πωλήσεις για το σύνολο του έτους ανήλθαν σε 75,01 δισεκατομμύρια κορώνες, αυξημένες κατά 1,9% σε ετήσια βάση και σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με τα 74,91 δισεκατομμύρια κορώνες Δανίας που αναμενόταν.

Για το 2025, η τρίτη μεγαλύτερη ζυθοποιία στον κόσμο μετά την Anheuser-Busch και την Heineken, προέβλεψε οργανική αύξηση των λειτουργικών κερδών κατά 1% έως 5%, συμπεριλαμβανομένης μιας αρνητικής εκτιμώμενης επίδρασης 2% έως 3% από την απώλεια της μάρκας μπύρας San Miguel στη Βρετανία.

Η εκτίμηση της εταιρείας είναι ένα «σχετικά σταθερό καταναλωτικό περιβάλλον» για το μέλλον, όμως επισημαίνει την αβεβαιότητα που σχετίζεται με το καταναλωτικό κλίμα τόσο στην Ασία όσο και στην Ευρώπη.

«Το 2024 ήταν μια χρονιά σημαντικών γεγονότων που θα διαμορφώσουν το μέλλον της Carlsberg. Η έναρξη και η εφαρμογή της ανανεωμένης στρατηγικής μας, Accelerate SAIL, με τους σαφώς καθορισμένους μοχλούς ανάπτυξης, η εξαγορά της Britvic, η εξαγορά του συνεργάτη μας στην Ινδία και το Νεπάλ και η διευρυμένη συνεργασία με την PepsiCo στο Καζακστάν και το Κιργιστάν ήταν σημαντικά ορόσημα που θα μας επιτρέψουν να επιτύχουμε μακροπρόθεσμη βιώσιμη ανάπτυξη και δημιουργία αξίας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Jacob Aarup-Andersen, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα.

«Δεδομένου του δύσκολου περιβάλλοντος σε ορισμένες από τις σημαντικότερες αγορές μας, το οποίο επηρέασε την εξέλιξη του όγκου, είμαστε ικανοποιημένοι με τα σταθερά αποτελέσματα του 2024», πρόσθεσε.

Παράλληλα έκανε λόγο για ενίσχυση του κύκλου εργασιών, αύξηση των εμπορικών επενδύσεων και οργανική αύξηση των λειτουργικών κερδών «στο υψηλότερο σημείο των προβλέψεών».

Σημειώνεται ότι η συμφωνία με την Britvic, που ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο, έχει επηρεάσει τη μετοχή της Carlsberg και την αναλογία τιμής-κέρδους από τότε που ανακοινώθηκε τον Ιούλιο, με τους επενδυτές να αμφισβητούν τα πλεονεκτήματά της.

Ωστόσο, η Carlsberg επανέλαβε σήμερα ότι η συμφωνία θα βοηθήσει την ζυθοποιία να διαφοροποιηθεί προκειμένου να αντισταθμίσει τη μείωση της κατανάλωσης μπύρας στις δυτικές αγορές.