Σάλο προκάλεσε η εορταστική διαφημιστική καμπάνια που λάνσαρε ο οίκος Balenciaga, με πρωταγωνιστές παιδιά να κρατούν αρκουδάκια με BDSM αξεσουάρ.

Με το hashtag #CancelBalenciaga, που βρίσκεται στην πρώτη θέση των δημοφιλέστερων θεμάτων στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως Twitter και TikTok, ο κόσμος εκφράζει την οργή του και την αποδοκιμασία του, κατηγορώντας τον πολυτελή οίκο και τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του, Ντέμνα Γκβασάλια, για παιδοφιλία και παιδική εκμετάλλευση.

Παράλληλα, σε άλλη διαφήμιση που κυκλοφόρησε στις 21 Νοεμβρίου και προμοτάρει την κολεξιόν του οίκου για την άνοιξη/καλοκαίρι 2023, βλέπουμε μία τσάντα τοποθετημένη πάνω σε έγγραφα του Ανωτάτου Δικαστηρίου που αφορούν την παιδική πορνογραφία.

Το εν λόγω έγγραφο, βέβαια, δεν εμφανίζεται στην καμπάνια «Gift Shop», αλλά είναι από τη συνεργασία της με την Adidas.

Συγκεκριμένα, είναι από μια απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου του 2008 που επικύρωσε τις ποινές για τη σεξουαλική εκμετάλλευση παιδιών και άλλες μορφές παιδικής κακοποίησης.

Και οι δύο καμπάνιες έγιναν γρήγορα αντικείμενο σχολιασμού και θεωρούνται αμφιλεγόμενες.

Συγκεκριμένα, η καμπάνια με τίτλο «Gift Shop», την οποία φωτογράφισε ο διάσημος φωτογράφος Gabriele Galimberti, σύμφωνα με τον οίκο, είχε ως στόχο να αποτελέσει μια δήλωση σχετικά με την όμορφη διαδικασία της ανταλλαγής δώρων, εμπνευσμένη από τη σειρά φωτογραφιών «Toy Story» του Galimberti.

Ωστόσο, η απεικόνιση παιδιών να κρατούν τις τσάντες λούτρινα αρκουδάκια με σαδομαζοχιστικά αξεσουάρ, συμπεριλαμβανομένων ιμάντων, χειροπέδων και διχτυών, προκάλεσε την οργή του διαδικτύου.

Τι απαντά ο οίκος Balenciaga

Με ανακοίνωσή του, ο οίκος Balenciaga ζήτησε «συγγνώμη» και αποφάσισε να προχωρήσει σε «αγωγές».

Συγκεκριμένα αναφέρει:

«Ζητάμε ειλικρινά συγγνώμη για οποιαδήποτε προσβολή μπορεί να προκάλεσε η εκστρατεία μας. Τα συγκεκριμένα αντικείμενα δεν θα έπρεπε να έχουν συνδυαστεί με παιδιά σε αυτήν την καμπάνια. Καταργήσαμε αμέσως την καμπάνια από όλες τις πλατφόρμες».

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Balenciaga 🕊 (@balenciaga)

Μάλιστα, ο οίκος κατέθεσε αγωγή κατά της North Six, της εταιρείας παραγωγής που διαχειριζόταν τα logistics για την αμφιλεγόμενη διαφημιστική της καμπάνια με παιδιά και τον σκηνογράφο Nicholas Des Jardins, ζητώντας αποζημίωση 25 εκατ. δολάρια.

Τα δικαστικά έγγραφα αναφέρουν ότι ο οίκος Balenciaga θέλει «να ζητήσει αποζημίωση για εκτεταμένες ζημιές που προκλήθηκαν σε σχέση με μια διαφημιστική καμπάνια, όπου ο οίκος Balenciaga προσέλαβε (την North Six) για την παραγωγή».

Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι, χωρίς τη γνώση ή την άδειά της, οι κατηγορούμενοι «περιέλαβαν ορισμένα έγγραφα στις φωτογραφίες της εκστρατείας».

Ο οίκος Balenciaga, ωστόσο δεν έχει κινηθεί νομικά κατά της Adidas, η οποία ήταν συνεργάτης σε μία από τις καμπάνιες.

«Μέλη του κοινού, συμπεριλαμβανομένων των ειδησεογραφικών μέσων, έχουν συνδέσει ψευδώς και φρικτά τον Balenciaga με το αποκρουστικό και βαθιά ανησυχητικό θέμα της δικαστικής απόφασης», αναφέρουν τα έγγραφα.

Ως αποτέλεσμα, οι κατηγορούμενοι ευθύνονται για «όλες τις ζημιές που προκύπτουν από αυτήν την ψευδή συσχέτιση». Αυτό περιλαμβάνει χρηματικές αποζημιώσεις ύψους 25 εκατ. δολαρίων.

Σημειώνεται ότι τα τελευταία χρόνια, η Balenciaga έχει γίνει συνώνυμο των αντισυμβατικών διαφημίσεων, γεγονός που σύμφωνα με το Lyst την έχει κατατάξει ως ένα από τα πιο «καυτά» fashion brands στον κόσμο για τέσσερα συνεχόμενα χρόνια.

Το ανατρεπτικό τους στιλ έχει εκτοξεύσει τον οίκο σε ένα πολυπόθητο status που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ.

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα μετά τα αντισημιτικά σχόλια του ράπερ, Κάνιε Γουέστ, ο οίκος Balenciaga τερμάτισε τη μεταξύ τους συνεργασία, καθώς φροντίζει την ακεραιότητα του ονόματός του και δεν επιθυμεί να συνδέεται με ρατσιστικά φαινόμενα.

Η Κιμ Καρντάσιαν με Balenciaga
Η Κιμ Καρντάσιαν με Balenciaga tape

Στο στόχαστρο και η Κιμ Καρντάσιαν

Αν και με καθυστέρηση, η διάσημη τηλεπερσόνα, Κιμ Καρντάσιαν, η οποία συνεργάζεται με τον πολυτελή οίκο, καταδίκασε με τη σειρά της τα γεγονότα.

Ειδικότερα, η ίδια εξήγησε ότι: «Τις τελευταίες μέρες σιωπούσα, όχι γιατί δεν σοκαρίστηκα και δεν εξοργίστηκα με την πρόσφατη καμπάνια, αλλά επειδή ήθελα μια ευκαιρία να μιλήσω με την ομάδα του οίκου και να καταλάβω κι εγώ πώς ακριβώς συνέβη αυτό.

Ως μητέρα τεσσάρων παιδιών, με αναστάτωσαν αυτές οι ενοχλητικές εικόνες. Η ασφάλεια των παιδιών πρέπει να αντιμετωπιστεί με τον μεγαλύτερο σεβασμό και οτιδήποτε εναντίον της δεν πρέπει να έχει θέση στην κοινωνία μας – τελεία και παύλα.

Εκτιμώ την απόσυρση της καμπάνιας και τη συγγνώμη του οίκου. Μιλώντας μαζί τους, πιστεύω ότι κατανοούν πόσο σοβαρό είναι το ζήτημα και θα λάβουν τα απαραίτητα μέτρα για να μην συμβεί αυτό ποτέ ξανά.

Σχετικά με το μέλλον μου στον οίκο Balenciaga, αυτή τη στιγμή αναθεωρώ τη σχέση μου με το brand, σύμφωνα με την προθυμία τους να αναλάβουν ευθύνες για κάτι που δεν θα έπρεπε να συμβεί ποτέ και με τις δράσεις που περιμένω να δω να παίρνουν για να προστατεύσουν τα παιδιά».

Διαβάστε επίσης:

Πρόστιμο 1,2 εκατ. στην Κιμ Καρντάσιαν για διαφήμιση μέσω Instagram στα crypto

Kanye West: Εκτός της λίστας των δισεκατομμυριούχων του Forbes