ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Διψήφια ανάπτυξη σημείωσε πέρυσι η εταιρεία Calin, που αναπτύσσει στην Ελλάδα τα ιταλικά σήματα Calzedonia, Intimissimi, Tezenis και Falconeri ξεπερνώντας τις επιδόσεις προ πανδημίας.
Ωστόσο ο master franchisor του ιταλικού οίκου είδε την κερδοφορία να συμπιέζεται σχεδόν κατά 20% γεγονός που αποδίδεται κυρίως στην αύξηση των εξόδων διάθεσης, καθώς στην χρήση 2021 είχαν μειωθεί λόγω των οικονομικών μέτρων στήριξης που αφορούσαν την πανδημία Covid-19.
Στα 52,7 εκατ. ευρώ ο τζίρος
Όπως προκύπτει από τα οικονομικά αποτελέσματα, που αναρτήθηκαν στο ΓΕΜΗ, ο κύκλος εργασιών της Calin ανήλθε σε 52.7 εκατ. ευρώ έναντι 45.8 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 15,04%. Ο τζίρος της εταιρείας ξεπέρασε τις πωλήσεις κατά σχεδόν 1 εκατ. ευρώ τις πωλήσεις του 2019.
Τα καθαρά κέρδη πριν από φόρους ανήλθαν σε 5.9 εκατ. ευρώ έναντι 7,3 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση παρουσιάζοντας μείωση κατά 19,27%.
Η αύξηση του κύκλου εργασιών είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των μικτών κερδών κατά 17,57%, στα 25 εκατ. ευρώ ενώ το περιθώριο μικτού κέρδους στη χρήση 2022 και στην προηγούμενη χρήση 2021 ανήλθε σε 47,53% και 46,51% αντίστοιχα.
Το σύνολο των εξόδων διοίκησης και διάθεσης αυξήθηκε στη χρήση 2022 κατά 25,68% έναντι της χρήσης 2021 και ανήλθε σε 19.6 εκατ. ευρώ το 2022, έναντι 15.6 εκατ. ευρώ στη χρήση 2021. Σαν ποσοστό επί του κύκλου εργασιών την χρήση 2022 διαμορφώνεται σε 37,35% έναντι 34,19% στην χρήση 2021.
Τέσσερα νέα καταστήματα
Μέσα στη χρήση 2022 τέθηκαν σε λειτουργία τέσσερα νέα καταστήματα διαμορφώνοντας το σύνολο των καταστημάτων στο τέλος του έτους 2022, ίδιων η μέσω των πελατών της (franchise), σε 138. Ο αριθμός του απασχολουμένου προσωπικού σημείωσε αύξηση, καθώς στο τέλος του 2022 ανερχόταν σε 443 άτομα ενώ στο τέλος της προηγούμενης και 31/12/2021 ανερχόταν σε 443 και 434 άτομα αντίστοιχα
Ελαφρά αυξημένο το μέρισμα
Ελαφρά αυξημένο σε σχέση με πέρυσι είναι το μέρισμα προς τους μετόχους. Ειδικότερα από τα καθαρά κέρδη προτείνεται προς την Γενική Συνέλευση η διανομή συνολικού καθαρού μερίσματος ευρώ 3.45 εκατ. ευρώ ενώ για τη χρήση του 2021 είχαν διανεμηθεί μερίσματα ύψους 3,34 εκατ. ευρώ.
Συγκέντρωση πιστωτικού κινδύνου
Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι μόλις τέσσερις πελάτες αντιπροσωπεύουν το 51,76% του συνόλου του κύκλου εργασιών της εταιρείας από χονδρικές πωλήσεις και επίσης τέσσερις πελάτες το 54,44% του συνόλου των απαιτήσεων της εταιρείας από πελάτες χονδρικής. Αυτό σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι πωλήσεις γίνονται επί πιστώσει- είτε ανοιχτό λογαριασμό είτε μεταχρονολογημένες επιταγές- προκαλούν σημαντική συγκέντρωση κινδύνου.
Η Διοίκηση της εταιρείας αξιολογώντας όλα τα στοιχεία που έχει στη διάθεση της για τους παραπάνω πελάτες καθώς και για το σύνολο των πελατών της και σε συνδυασμό με την ανά τακτά διαστήματα ενημέρωση της για την οικονομική κατάσταση και την πορεία των εργασιών τους εκτιμά ότι ο υφιστάμενος κίνδυνος δεν είναι σημαντικός .
Επιπρόσθετα για εξασφάλιση των κινδύνων που απορρέουν από τις εμπορικές της πιστώσεις η εταιρεία έχει λάβει σχετικές εγγυητικές επιστολές από τους πελάτες της οι οποίες ανέρχονται στο 18,31% περίπου των συνολικών εμπορικών απαιτήσεων της από πελάτες χονδρικής.
Διαβάστε επίσης
Παπαστράτος: Ο πιο ελκυστικός εργοδότης στην Ελλάδα για το 2023
Intracom Telecom: Συνεργασία με την 802 Networks
Gamestop: Βουτιά 20% για τη μετοχή – Σε νέο ρόλο στην εταιρεία ο «βασιλιάς των meme stocks»
──────────────────
Εκλογές 2023