Ένα ελληνικό ξενοδοχείο στα 11 καλύτερα του κόσμου με όρους βιωσιμότητας και οικολογίας…
Ο λόγος για το πολυτελές Calilo Resort, του ομώνυμου Ομίλου, όραμα του οποίου ήταν άλλωστε εξ αρχής να καθιερωθεί ως σύγχρονο πρότυπο βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης για τη χώρα, υποστηρίζοντας τον αειφόρο τουρισμό μέσα από την ανάδειξη του νησιού της Ίου σε κορυφαίο, ποιοτικό και βιώσιμο ταξιδιωτικό προορισμό.
Όπερ και εγένετο, αφού το εντυπωσιακό ελληνικό θέρετρο κατάφερε, μέσα σε ελάχιστο χρόνο, να τραβήξει πάνω του τα φώτα της διεθνούς κοινότητας, αποσπώντας μία σημαντική διάκριση από το αμερικανικό lifestyle περιοδικ
«Στο παρθένο νησί της Ίου, στις Κυκλάδες, ένα πολυτελές θέρετρο μιας οικογενειακής επιχείρησης αποτελούμενο από 30 σουίτες, δημιουργήθηκε έχοντας στο επίκεντρο της φιλοσοφίας του την αειφορία και τον οικοτουρισμό», σημειώνει χαρακτηριστικά η συντάκτρια του περιοδικού Shayla Martin.
«Η οικογένεια προχώρησε στην αγορά μεγάλης έκτασης παραθαλάσσιας γης στο νησί, επιλέγοντας να αφήσει το 99% αυτής ανέγγιχτο, ώστε το νησί να διατηρήσει τη φυσική του ομορφιά για τις μελλοντικές γενιές. Έχουν επίσης ξεκινήσει το πρόγραμμα Elektra Olive Tree Project, μια πρωτοβουλία προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος με στόχο την αποκατάσταση των οικοτόπων που είχαν προηγουμένως καταστραφεί από τις πυρκαγιές και την αποψίλωση δασών. Μέχρι σήμερα, έχουν φυτέψει περισσότερα από 68.000 ελαιόδεντρα και θάμνους (συμπεριλαμβανομένων 550 αρχαίων ελαιόδεντρων), ενώ οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να “υιοθετήσουν” και να ονοματοδοτήσουν ένα δέντρο, ακολουθώντας το στη συνέχεια στον κύκλο της ζωής του», προσθέτει.
Με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη
Εφαρμόζοντας ένα μοντέλο ανάπτυξης που στηρίζεται σε ιδιαίτερα χαμηλό συντελεστή δόμησης και υψηλής ποιότητας τουριστικό προϊόν, στόχος του ομίλου ήταν από την πρώτη στιγμή να συμβάλλει στη βιώσιμη ανάπτυξη της Ίου, διαφυλάσσοντας τη φυσική ομορφιά του νησιού και προστατεύοντάς το από την άναρχη τουριστική ανάπτυξη.
Στο πλαίσιο μίας από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές επενδύσεις που έχουν γίνει ποτέ σε παραθαλάσσια έκταση στη Μεσόγειο, ο Όμιλος Calilo υλοποιεί στην Ίο μια Στρατηγική Επένδυση Εθνικής Σημασίας, επιδιώκοντας να αναπτύξει ένα ποιοτικό τουριστικό προϊόν που προσελκύει επισκέπτες από κάθε γωνιά του πλανήτη με ενδιαφέρον να έρθουν σε επαφή με την αυθεντικότητα του νησιού
Η μοναδικότητα του αναπτυξιακού μοντέλου του Ομίλου Calilo έγκειται στο συνδυασμό πρότυπων υπηρεσιών και χαμηλής έντασης δόμησης, έχοντας δεσμευθεί να μην οικοδομήσει περισσότερο από το 1% των εκτάσεων ιδιοκτησίας του. Την ίδια στιγμή, σχεδιάζεται πάνω από 80% των εκτάσεων της επένδυσης να αποτελέσει περιοχές όπου θα διατηρείται ο δασικός χαρακτήρας και το φυσικό ανάγλυφο. Σ’ αυτές τις Περιοχές Προστασίας απαγορεύεται κάθε δόμηση και επιτρέπεται μόνο η κατασκευή έργων αναβάθμισης των δασικών και χορτολιβαδικών εκτάσεων, ενώ οι όποιες επεμβάσεις αποτελούν προϊόν περιβαλλοντικής εκτίμησης, εξαιρετικά περιορισμένης κλίμακας, με χρήση φυσικών υλικών και ελαχιστοποιημένου περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Γεγονός, επίσης ιδιαίτερης σημασίας, αν αναλογιστεί κανείς το ενδιαφέρον και την απήχηση που γνωρίζει σήμερα ο οικοτουρισμός, αλλά και η αειφορία ως στόχος.
Ειδικά για τα μικρά νησιά των Κυκλάδων, η περιβαλλοντική τους αναβάθμιση είναι ιδιαίτερα σημαντική για να προστατευτούν από φαινόμενα όπως λειψυδρία, πυρκαγιές, αλλά και τις συνολικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.
Elektra Project: Ένα έργο ιδιαίτερης σημασίας
Ο Όμιλος Calilo, όμως, υλοποιεί, μεταξύ άλλων, κι ένα σημαντικό έργο δενδροφύτευσης, έχοντας προχωρήσει έως τώρα στη φύτευση 68.842 δέντρων και θάμνων στην Ίο, ενώ προγραμματίζονται ακόμα 20.000 για τη φετινή χρονιά.
Επίσης, όπως επισημάνθηκε και στο άρθρο, «τρέχει» παράλληλα και το «Elektra Project». Ένα έργο που υλοποιείται από τον Όμιλο Calilo από το 2013, έχοντας διασώσει 625 υπεραιωνόβια ελαιόδεντρα (τα περισσότερα από αυτά ηλικίας άνω των 300 ετών), τα οποία επρόκειτο να κοπούν και να πωληθούν για καυσόξυλα στην ηπειρωτική Ελλάδα. Αντ’ αυτού, μεταφέρθηκαν με πλοίο στην Ίο, όπου τους δόθηκε μια δεύτερη ζωή στο νησί των Κυκλάδων. Με τη βοήθεια ειδικών, το 97% από αυτά έχουν επιβιώσει και σήμερα ευδοκιμούν στο «νέο τους σπίτι».
Μέσω του προγράμματος, οι επισκέπτες στα καταλύματα του Ομίλου Calilo έχουν την ευκαιρία να υιοθετήσουν ένα από τα αρχαία ελαιόδεντρα, αποκτώντας το προνόμιο να επιλέξουν ένα αρχαιοελληνικό όνομα για να ονοματίσουν το δέντρο τους. Οι επισκέπτες έρχονται έτσι πιο κοντά στην ελληνική φύση και παράδοση, και ταυτόχρονα δημιουργούν συναισθηματικούς δεσμούς με το νησί που οδηγούν μακροπρόθεσμα σε επαναλαμβανόμενες επισκέψεις στο νησί, ακόμα και σε αποφάσεις επενδυτικής πρωτοβουλίας. Έτσι, τα υιοθετημένα ελαιόδεντρα συνεχίζουν την «υπεραιωνόβια ζωή» τους, ενισχύοντας παράλληλα τη φυσική ομορφιά της Ίου, αλλά και την επισκεψιμότητα στο νησί.
Επιπλέον, ο Όμιλος έχει θέσει ως στόχο και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός του, υλοποιώντας δράσεις όπως η κατασκευή δεξαμενών συλλογής βρόχινου νερού για αντιμετώπιση λειψυδρίας και πυροπροστασία, δράσεις κυκλικής οικονομίας με στόχο τη μείωση ανθρακικού αποτυπώματος, αλλά και την αφύπνιση κατοίκων και επισκεπτών, εφαρμόζοντας τριτοβάθμια επεξεργασία λυμάτων και σύστημα διαχωρισμού ανακυκλώσιμων υλικών, αλλά και μέτρα εξοικονόμησης νερού και ενέργειας στις εγκαταστάσεις των επιχειρήσεων, με σύστημα παροχής αλμυρού νερού στις κολυμβητικές δεξαμενές.
Στα δε επόμενα βήματα του Ομίλου θα είναι και ο σχεδιασμός προγράμματος για τη μείωση της πλαστικής ρύπανσης στην Ίο – ένα σοβαρότατο θέμα που απασχολεί (ή θα έπρεπε να απασχολεί) όλες τις τουριστικές υποδομές στη χώρα, αλλά και παγκοσμίως, δεδομένου ότι η βιωσιμότητα στην τουριστική βιομηχανία αποτελεί όχι μόνο μία από τις σημαντικότερες τάσεις παγκοσμίως, με τεράστια ανταπόκριση στους σύγχρονες ταξιδιώτες διεθνώς, αλλά και μία υπαρκτή ανάγκη. Παράλληλα, ο Όμιλος σχεδιάζει τη δημιουργία Παρατηρητηρίου για τη μέτρηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των δραστηριοτήτων του και τη φυσική εξέλιξη του οικοσυστήματος του νησιού.
Όπως φαίνεται από το παράδειγμα στην Ίο, η χώρα βρίσκεται σε σοβαρή προσπάθεια να γυρίσει σελίδα στην τουριστική της ανάπτυξη, αλλάζοντας προφίλ στη διεθνή της προβολή. Ο ελληνικός τουρισμός μπαίνει σε τροχιά ανανέωσης και αναβάθμισης με όρους βιωσιμότητας, ακολουθώντας τις παγκόσμιες τάσεις κι επιταγές, έχοντας μάλιστα να επιδείξει διεθνώς σπουδαία παραδείγματα υψηλής ποιότητας φιλοξενίας και βιώσιμων τουριστικών επιχειρήσεων.
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike