Τα κέρδη της ByteDance εκτινάχθηκαν περίπου 60% το 2023, ξεπερνώντας τον ρυθμό ανάπτυξης των online ανταγωνιστών της Tencent Holdings και Alibaba Group, αποτυπώνοντας την ανθεκτικότητα της ιδιοκτήτριας της TikTok στην οικονομική ύφεση.

Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ξεπέρασαν τα 40 δισεκατομμύρια δολάρια από περίπου 25 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το bloomberg. Οι πωλήσεις της πιο πολύτιμης startup στον κόσμο αυξήθηκαν επίσης σε σχεδόν 120 δισεκατομμύρια δολάρια από 80 δισεκατομμύρια δολάρια, ανέφεραν οι ίδιες πηγές.

1

Με βάση τα συγκεκριμένα αποτελέσματα είναι η πρώτη φορά που η ByteDance ξεπερνά την κύρια ανταγωνίστρια της Tencent τόσο σε έσοδα όσο και σε κέρδη, καθώς αξιοποίησε τις δημοφιλείς πλατφόρμες βίντεο μικρής διάρκειας για να επεκταθεί στο διεθνές ηλεκτρονικό εμπόριο.

Αν και τα οικονομικά στοιχεία της ByteDance δεν έχουν ελεγχθεί, δείχνουν ότι ο γίγαντας των social media που έχει την διαφήμιση ως κύρια πηγή εσόδων έγινε ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τεχνολογικούς κολοσσούς παγκοσμίως το 2023.

Εκπρόσωπος της ByteDance δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό.

Η ιδιοκτήτρια της TikTok και της αντίστοιχης κινεζικής πλατφόρμας Douyin εδραίωσε πέρυσι τη θέση της ως ένας από τους ηγέτες του διαδικτύου στην Κίνα, μαζί με την Tencent και την Alibaba, οι οποίες και οι δύο αγωνίζονται να δώσουν ώθηση την ανάπτυξη τους, σε μια περίοδο οικονομικής αβεβαιότητας και επιφυλακτικότητας των καταναλωτών στη χώρα.

Στην εγχώρια αγορά, η Douyin μεταμορφώνεται σε μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα παρόμοια με το WeChat της Tencent, με τις πρόσθετες λειτουργίες της να επεκτείνονται στο κομμάτι του ηλεκτρονικού εμπορίου της Alibaba και να ανταγωνίζονται την Meituan στις παραγγελίες κατ’ οίκον.

Ακόμα και με τα ισχυρά αποτελέσματα, η ByteDance αποφάσισε να κάνει αλλαγές στη διοίκηση των κινεζικών δραστηριοτήτων της τον Φεβρουάριο, με την Kelly Zhang να αποχωρεί από την θέση του διευθύνοντος συμβούλου, χωρίς να υπάρχουν ακόμη σχέδια για τον διορισμό του διαδόχου της.

Στο εξωτερικό, η επιτυχημένη κυκλοφορία του TikTok Shop σε αγορές όπως οι ΗΠΑ και η Νοτιοανατολική Ασία έχει ξεκλειδώσει νέες πηγές εσόδων πέραν του ψηφιακού μάρκετινγκ.

Το TikTok προσπαθεί να αυξήσει το μέγεθος του τμήματος ηλεκτρονικού εμπορίου στις ΗΠΑ και να το δεκαπλασιάσει φέτος. Ήδη έχει 170 εκατομμύρια χρήστες στις ΗΠΑ.

Και όλα αυτά την ώρα που το TikTok αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα στην πιο προσοδοφόρα αγορά του. Τον Μάρτιο, η Βουλή των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ ψήφισε νομοσχέδιο για την απαγόρευση του TikTok στις ΗΠΑ, εκτός εάν η ByteDance πουλήσει το πολύτιμο περιουσιακό της στοιχείο. Ωστόσο, είναι αβέβαιο αν το μέτρο θα ψηφιστεί στη Γερουσία.

Η εκλογική αναμέτρηση μεταξύ του Joe Biden και του Donald Trump για την προεδρία των ΗΠΑ αργότερα μέσα στην χρονιά, καθώς και η αντίδραση του Πεκίνου, θα μπορούσαν επίσης να περιπλέξουν τα πράγματα.

Όπως και οι ανταγωνιστές της στην Κίνα, η ByteDance έχει αρχίσει να εγκαταλείπει ριψοκίνδυνα εγχειρήματα τους τελευταίους μήνες. Έχει περικόψει εκατοντάδες θέσεις εργασίας στις μονάδες ανάπτυξης παιχνιδιών και λογισμικού επιχειρήσεων, οι οποίες μείωσαν την κερδοφορία και δεν κατάφεραν σε μεγάλο βαθμό να ανταποκριθούν στις προσδοκίες της εταιρείας.

Αντίθετα, προσπαθεί να καλύψει το χαμένο έδαφος στη τεχνητή νοημοσύνη, κατασκευάζοντας τα δικά της chatbots.

Το πολυαναμενόμενο ντεμπούτο της ByteDance στο χρηματιστήριο παραμένει μακρινό ως ενδεχόμενο, καθώς η εταιρεία αντιμετωπίζει αυξημένο έλεγχο στις ΗΠΑ.

Τον Δεκέμβριο, η εταιρεία προσφέρθηκε να αγοράσει πίσω έως και 5 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετοχές από επενδυτές, σε αποτίμηση 268 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Κατά το παρελθόν, η ByteDance αποτιμήθηκε σε πάνω από 400 δισεκατομμύρια δολάρια σε ορισμένες ιδιωτικές συναλλαγές.

Διαβάστε ακόμη:

TikTok: Η Γερουσία δεν βιάζεται να εξετάσει το νομοσχέδιο για τη ByteDance

Στιβ Μνούτσιν: Θα ήθελα να συγκεντρώσω μια ομάδα για να αγοράσουμε το TikTok

Βουλή των Αντιπροσώπων σε ByteDance: Πουλήστε το TikTok ή τέλος η εφαρμογή στις ΗΠΑ