Ο όμιλος Τσάκου και ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hyundai ενώνουν τις δυνάμεις τους στην Tsakos Hyundai Shipmanagement, μία νέα εταιρεία διαχείρισης πλοίων με έδρα την Ελλάδα, η ίδρυση της οποίας εγκρίθηκε με υπουργική απόφαση του αρμόδιου υπουργού Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή η οποία δημοσιεύθηκε στη “Διαύγεια”, με ημερομηνία 15 Νοεμβρίου.

Όπως αναφέρεται στην υπουργική απόφαση, η Tsakos Hyundai Shipmanagement θα απασχολείται αποκλειστικά “με τη διαχείριση, εκμετάλλευση, ναύλωση, διακανονισμό αβαριών, μεσιτεία αγοραπωλησιών ή ναυπηγήσεων ή ναυλώσεων πλοίων με Ελληνική ή ξένη σημαία πάνω από 500 κόρους ολικής χωρητικότητας, με εξαίρεση τα επιβατηγά ακτοπλοϊκά πλοία και τα εμπορικά πλοία που εκτελούν εσωτερικούς πλόες, καθώς και με την αντιπροσώπευση πλοιοκτητριών εταιρειών, ως και επιχειρήσεων που έχουν σαν αντικείμενο εργασιών τις ίδιες με τις προαναφερόμενες δραστηριότητες”.

Για την ώρα, η νεοσυσταθείσα εταιρεία βρίσκεται στο αρχικό στάδιο και δεν υπάρχουν ακόμη στοιχεία για αυτήν σε κάποια από τις ναυτιλιακές πλατφόρμες που είναι διαθέσιμες στο κοινό. Ωστόσο, αυτό που ακούγεται έντονα είναι ότι η εταιρεία θα μπορούσε να αποτελέσει ένα “όχημα” από κοινού διαχείρισης πλοίων μεταφοράς LNG από τους δύο μεγάλους ομίλους, και σε πρώτη φάση θα αναλάβει την τεχνική διαχείριση των δύο πλοίων μεταφοράς LNG) που ανήκουν ήδη στην Tsakos Energy Navigation (TEN ): το χωρητικότητας 149.700 cbm Neo Energy (κατασκευής 2007) και το χωρητικότητας 174.000 cbm Maria Energy (κατασκευής 2016), που αμφότερα έχουν κατασκευαστεί στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries και απασχολούνται σήμερα με μακροχρόνιες ναυλώσεις.

Σημειώνεται ότι στις αρχές του μήνα το Maria Energy παραχωρήθηκε στη Cheniere Energy με 18μηνη ναύλωση (που μπορεί να επεκταθεί ως και στα τρία χρόνια) και με αντίτιμο κοντά στα 20.000 ευρώ ημερησίως, ενώ το Neo Energy επελέγη από τον κινεζικό κολοσσό CNOOC για να χρησιμοποιηθεί ως πλωτή μονάδα αποθήκευσης LNG στην Κίνα, αντικαθιστώντας το GDF Suez Cape Ann (κατασκευής 2010), που χρησιμοποιείτο από τον Νοέμβριο του 2014 ως τερματικό εισαγωγών στο κινεζικό λιμάνι της Τιαντζίν, με δυνατότητα αποθήκευσης αλλά και επαναεριοποίησης LNG.

Σημειωτέον ότι ο διευθύνων σύμβουλος της TEN, Νικόλας Τσάκος, είχε δηλώσει πριν από έναν χρόνο ότι οραματιζόταν την εταιρεία να έχει στον στόλο της έξι πλοία μεταφοράς LNG μέχρι το 2020, ενώ τον περασμένο Οκτώβριο ο Γ. Σαρόγλου ανέφερε με αφορμή τα οικονομικά αποτελέσματα τριμήνου της εταιρείας ότι “τώρα είμαστε σε καλή θέση για να επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας στο LNG σύμφωνα με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των πελατών τους”.

Δείτε εδώ το έγγραφο της υπουργικής απόφασης για τη σύσταση της Tsakos Hyundai Shipmanagement, όπως δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Τέλη κυκλοφορίας: Ανατροπές στην εκπνοή του χρόνου αλλά και νόμιμοι τρόποι για να μην πληρώσετε

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Α. Πίττας: Σε στρατηγική ανανέωσης του στόλου της ναυτιλιακής του

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σε ναυτιλιακή από την Ινδία το παλαιότερο δεξαμενόπλοιο της CM Lemos