ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μια νέα προσθήκη στο στόλο της ανακοίνωσε η ναυτιλιακή Euroseas Ltd., συμφερόντων του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα, καθώς προχώρησε σε συμφωνία με τα κινεζικά ναυπηγεία Dayang του ομίλου Sinopacific Shipbuilding Group για την ολοκλήρωση της απόκτησης ενός νεότευκτου φορτηγού πλοίου στο 62% της τιμής του, το οποίο είχε παραγγείλει το 2014, δίνοντας έτσι τέλος στην δικαστική διαμάχη με τα ναυπηγεία που είχε ξεκινήσει από τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους.
Αξίζει να αναφερθεί ότι, στο άκουσμα της είδησης, η μετοχή της ναυτιλιακής, στη συνεδρίαση της Wall Street της Τετάρτης (21-12) στις 20.00 (ώρα Ελλάδος), διαπραγματεύονταν στα 2,10 δολάρια με μεγάλη άνοδο της τάξεως του 10,15%. Μπορείτε να δείτε εδώ live τη διακύμανση της μετοχής.
Ειδικότερα, η Euroseas πρόκειται να παραλάβει ένα φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου τύπου ultramax – το οποίο φέρει την προσωρινή ονομασία “Hull DY160” – με χωρητικότητα που φτάνει τα 63.500-dwt.
Το συγκεκριμένο πλοίο, μαζί με το αδελφό του πλοίο που φέρει προσωρινή ονομασία “Hull DY 161”, η εταιρεία του κ. Πίττα τα είχε παραγγείλει δύο χρόνια πριν στα κινεζικά ναυπηγεία για την τιμή των 27,7 εκατ. δολαρίων το καθένα.
Ωστόσο, με τη νέα συμφωνία η Euroseas θα πληρώσει το 62% της τιμής του πλοίου – το οποίο, μόλις ολοκληρωθεί η παραλαβή του τον Ιανουάριο του 2017, θα ονομαστεί σε “Alexandros P” – και θα καταβάλλει περίπου 17,1 εκατ. δολάρια, ένα ποσό που έχει καλυφθεί από την καταβολή δόσεων στα ναυπηγεία κατά τη διάρκεια των προηγούμενων μηνών.
Παρόλα αυτά, η εταιρεία θα πρέπει να καταβάλλει επιπλέον και ένα ποσό ύψους 500.000 δολαρίων για ολοκληρώσει την παραλαβή του.
Ο κ. Πίττας, που είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής, σχολίασε σχετικά ότι «Με χαρά ανακοινώνουμε την απόκτηση του “Alexandros P”, ενός φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου ultramax, την κατασκευή του οποίου επιβλέπαμε κατά τη διάρκεια των τελευταίων 2 ετών. Πρόκειται για ένα σύγχρονο οικολογικό πλοίο που φέρει τις τελευταίες τεχνολογικές προδιαγραφές και συμμορφώνεται με όλους τους κανονισμούς. Το “Alexandros P” μαζί με το νεότευκτο kamsarmax “Xenia”, το οποίο παραλάβαμε νωρίτερα μέσα στο 2016, ηγούνται της διαδικασίας ανανέωσης του dry cargo στόλου μας εν αναμονή της ανάκαμψης της αγοράς ξηρού φορτίου».
Ο κ. Πίττας τόνισε επίσης ότι η συμφωνία αυτή παράλληλα δίνει ένα τέλος στη δικαστική διαμάχη της Euroseas με τα ναυπηγεία Dayang «με τον καλύτερο δυνατό τρόπο» και ενισχύει την ίδια στιγμή και τον ισολογισμό της, τη στιγμή που εξακολουθεί να βρίσκεται σε διαδικασία αναζήτησης αγοραστικών ευκαιριών.
Υπενθυμίζεται σε αυτό το σημείο ότι, όπως έγραψε το mononews.gr στις 8 Σεπτεμβρίου, η ναυτιλιακή είχε καταφύγει δικαστικά εναντίον των ναυπηγείων Dayang, επικαλούμενη υπερβολικές καθυστερήσεις στην παράδοση των δύο πλοίων, η οποία επρόκειτο να γίνει μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Σημειώνεται ότι μετά την ολοκλήρωση της παραλαβής του “Alexandros P” και τις εξαγορές των “RT Dagr” και “Capetan Tassos” – τα οποία θα παραδοθούν στην εταιρεία τέλη Δεκεμβρίου του 2016 και τον Ιανουάριο του 2017 αντίστοιχα – ο στόλος φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου της Euroseas θα αποτελείται από 7 πλοία, εκ των οποίων ένα τύπου kamsarmax, τέσσερα τύπου panamax, ένα τύπου ultramax και ένα τύπου handymax. Η εταιρεία επίσης διαθέτει και 8 φορτηγά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου feeder (τροφοδοτικά).
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Στ. Μόλαρης: «Άρπαξε» με 13,2 εκατ. δολ. πλοίο της Efploia Shipping
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σ. Παληός (Diana Shipping): Υποδέχεται το 2017 με δύο νέα πλοία και τρία ναυλοσύμφωνα
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κινδυνεύει η Ελλάδα από τους Ντεγκρέτσια και τα εγγόνια της Φρειδερίκης;
- Πιερρακάκης: Έρχονται νέοι τύποι σχολείων από το 2025- Η συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση, οι καινοτομίες και η εδραίωση του ΙΒ
- Όταν ο Δένδιας σπιτώνει αξιωματικούς
- Το ΠΑΣΟΚ στα κάγκελα, οι άλλοι σε αμηχανία και η Ν.Δ. αναζητά όραμα