Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Τ. Κουτσολιούτσος : Φέρνει κέρδη από το εξωτερικό

Τζώρτζης Κουτσολιούτσος Folli Follie

Τζώρτζης Κουτσολιούτσος. Folli Follie

Εξαιρετική φαίνεται να είναι η πορεία του ομίλου της Folli Follie καθώς η εταιρία διεθνοποιήθηκε εδώ και πολλά χρόνια με αποτέλεσμα να μην επηρεάζεται από την ελληνική κρίση. Ο επικεφαλής του ομίλου Τζώρτζης Κουτσολιούτσος κατάφερε να παρουσιάσει αύξηση του κύκλου εργασιών και των κερδών της εταιρίας. Για την ακρίβεια, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το εννεάμηνο του 2015 ο όμιλος παρουσίασε:

– Νέα αύξηση κύκλου εργασιών σε ποσοστό 20,9%. Δεδομένου, ωστόσο, πως ο όμιλος έως και το εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης είχε σημαντικό όφελος από συναλλαγματικές διαφορές, η οργανική ανάπτυξη πωλήσεων θα πρέπει να είναι μάλλον χαμηλότερη. Σύμφωνα με την ενημέρωση που είχαμε έως το εξάμηνο του 2015, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του είχε παρουσιάσει αύξηση κατά 24,1%, αν και η οργανική ανάπτυξη του –χωρίς τη συναλλαγματική επίδραση- θα ήταν στο επίπεδο του 8%. Σημειώνεται ότι το 65% περίπου των πωλήσεων του ομίλου πραγματοποιούνται στην Ασία και την Ιαπωνία.

– Τα περιθώρια κέρδους εμφανίζονται σημαντικά πιεσμένα στους βασικούς τομείς δραστηριότητας -πλην πολυκαταστημάτων. Συγκεκριμένα για τον κλάδο κοσμημάτων και ρολογιών στο εννεάμηνο του 2015, το μικτό περιθώριο διαμορφώθηκε στο 48,2% από 51,4% κατά το περυσινό αντίστοιχο διάστημα, ενώ το περιθώριο EBITDA στο 24,9% από 27,6%. Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους επίσης πιέστηκε στο 22,8% από 25,9% πέρυσι. Σύμφωνα με τον όμιλο τα κέρδη επηρεάστηκαν από αυξημένα λειτουργικά έξοδα.

– Όσον αφορά τον τομέα χονδρικής-λιανικής, το μικτό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε στο 43,6% από 48,6% πέρυσι, το περιθώριο EBITDA στο 7,2% από 11,5%. Τα λειτουργικά κέρδη του τομέα μειώθηκαν κατά 43,5% έναντι του εννεαμήνου του 2014 στα 4,7 εκατ. ευρώ.

Ο όμιλος τονίζει ότι αυτά επηρεάστηκαν σημαντικά από one off έξοδα στο Q2 της χρήσης. Ο όμιλος επίσης αναφέρει στην επισκόπηση αποτελεσμάτων εννεαμήνου, πως οι πωλήσεις χονδρικής-λιανικής ένδυσης στα Βαλκάνια κατά την περίοδο των 9 μηνών παρουσίασαν αύξηση κατά 29,3%, ενώ στην Ελλάδα την αντίστοιχη περίοδο κατά 9,8%. Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από τη διοίκηση του ομίλου το περιβάλλον στην Ελλάδα είναι hard discounted, γεγονός που ίσως ερμηνεύει την πίεση που δέχονται τα περιθώρια κέρδους του ομίλου.

– Στο γ’ τρίμηνο ο όμιλος προσέθεσε 10 νέα σημεία πώλησης (του τομέα κοσμημάτων και ρολογιών). Σύμφωνα με την ενημέρωση που παρείχε η διοίκηση του ομίλου τον περασμένο Αύγουστο, στην Κίνα όπου «τρέχει» κυρίως το πλάνο επέκτασης μέσω franchise, υπήρξε σχετική επιβράδυνση στον ρυθμό σύναψης νέων συμβάσεων.