Βουτιά 6% σημείωσε η μετοχή της Burberry Group, καθώς η επιβράδυνση των πωλήσεων της στις ΗΠΑ επισκίασε την ανάκαμψη που πέτυχε η εταιρεία στην Κίνα, η οποία άνοιξε ξανά την αγορά της μετά την πανδημία.

Οι λιανικές πωλήσεις συγκρίσιμων καταστημάτων αυξήθηκαν κατά 7% ετησίως έως την 1η Απριλίου, περισσότερο από την εκτιμώμενη αύξηση κατά 5,6%.

Ωστόσο, τα έσοδα της βρετανικής εταιρείας ειδών πολυτελείας στην Αμερική συνέχισαν να επιδεινώνονται, με τις συγκρίσιμες πωλήσεις να μειώνονται κατά 7% το τελευταίο τρίμηνο.

Ο Jonathan Akeroyd ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας εδώ και πάνω από ένα χρόνο, υποσχόμενος να επαναφέρει τον ενθουσιασμό των καταναλωτών για το ισχυρό brand. Έκτοτε όρισε νέο σχεδιαστή, τον Daniel Lee, του οποίου η πρώτη συλλογή τον Φεβρουάριο προσπάθησε να επαναβεβαιώσει τη «βρετανικότητα» της Burberry.

Στο τιμόνι της εταιρείας πριν από αυτούς ήταν ένα ιταλικό ντουέτο, που είχε στόχο να αναδείξει το κύρος της Burberry στα μάτια των καταναλωτών. Αν και ο Akeroyd είπε ότι θα συνεχίσει σε αυτό το μονοπάτι, θέλει επίσης να αυξήσει τα έσοδα πουλώντας περισσότερα αξεσουάρ και τσάντες μακροπρόθεσμα.

Τα έσοδα επιταχύνθηκαν το τελευταίο τρίμηνο καθώς η ανάπτυξη ανέκαμψε στην Κίνα, στο 13%, σύμφωνα με ανακοίνωση της.

Ωστόσο, οι τάσεις στην Αμερική επιδεινώθηκαν, κάτι το οποίο η Burberry αποδίδει στο γεγονός ότι οι Αμερικανοί ταξιδεύουν τώρα και πάλι στο εξωτερικό, μειώνοντας τις τοπικές δαπάνες. Οι πελάτες στην περιοχή αγοράζουν επίσης λιγότερα εισαγόμενα προϊόντα, είπε η εταιρεία.

Η Burberry διατήρησε την εκτίμηση της για τους μεσοπρόθεσμους στόχους της, ωστόσο, πρόσθεσε ότι έχει επίγνωση του μακροοικονομικού και γεωπολιτικού περιβάλλοντος.

Ο Luca Solca, αναλυτής στην Sanford C. Bernstein είπε ότι η Burberry είναι ένα ή δύο βήματα πίσω σε όλα.

Απαιτείται περισσότερη ορατότητα σχετικά με τον αντίκτυπο του σχεδιαστή Daniel Lee, σύμφωνα με τον αναλυτή της Morgan Stanley, Edouard Aubin, ο οποίος είπε ότι η μικρή πτώση στις πωλήσεις ήταν αναμενόμενη.

Η απόδοση της Burberry ακολουθεί μια μικτή εικόνα που έχουν εμφανίσει οι εταιρείες του κλάδου ειδών πολυτελείας το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Η ιδιοκτήτρια της Christian Dior, LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, η Hermes International και η Prada ενισχύθηκαν, ενώ η μητρική εταιρεία της Gucci, Kering, αντιμετωπίζει δυσκολίες.

Διαβάστε ακόμη:

Richemont-Burberry: Στο στόχαστρο εξαγοράς από μεγάλους οίκους πολυτέλειας;

Burberry: Το μεγάλο στοίχημα του βρετανικού brand ειδών πολυτελείας