Οι μετοχές της Burberry αυξήθηκαν έως και 8% τη Δευτέρα, αφού η ιστοσελίδα Miss Tweed ανέφερε ότι η ιταλική Moncler εξέταζε το ενδεχόμενο υποβολής προσφοράς για τον εισηγμένο στο χρηματιστήριο του Λονδίνου όμιλο πολυτελών ειδών, προκειμένου να δημιουργηθεί ένας κολοσσός που θα εξειδικεύεται στα ρούχα outdoor.

Η Moncler, γνωστή για τα πουπουλένια μπουφάν της, δήλωσε ότι δεν θα σχολιάσει τις «ανυπόστατες φήμες» για μια πιθανή συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών πολυτελών ειδών.

Η Burberry, η οποία έχει χρηματιστηριακή αξία 3,9 δισ. δολάρια, μιλώντας στο reuters κράτησε ίδια στάση, αρνούμενη να σχολιάσει φημολογίες, όπως είπε.

Η μετοχή της έχει σημειώσει βουτιά περίπου 40% από τις αρχές του έτους.

Σύμφωνα με την Miss Tweed, ο Bernard Arnault, διευθύνων σύμβουλος της LVMH, θα ήθελε πολύ να δει μια τέτοια συμφωνία να πραγματοποιείται. Τον Σεπτέμβριο, η LVMH επένδυσε στη Moncler, και με βάση του όρους της συμφωνίας θα αποκτήσει μία θέση στο ΔΣ του ιταλικού ομίλου.

Η είδηση έρχεται σε μια εποχή κατά την οποία η Burberry αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις.

Τον Ιούλιο, αντικατέστησε τον διευθύνοντα σύμβουλό της και διόρισε στη συγκεκριμένη θέση τον Joshua Schulman, ο οποίος προηγουμένως ήταν επικεφαλής της εταιρείας Michael Kors.

Όπως συμβαίνει και με άλλους ανταγωνιστές της, η Burberry πλήττεται από την ύφεση της ζήτησης για προϊόντα υψηλής ποιότητας.

Η επιβράδυνση δεν έχει επηρεάσει στον ίδιο βαθμό όλες της εταιρείες του κλάδου πολυτελών ειδών, αφήνοντας αλώβητες εκείνες που απευθύνονται στους πολύ πλούσιους πελάτες που συνεχίζουν να ξοδεύουν χρήματα.

Άλλες εταιρείες, όπως η Burberry, παλεύουν σε ένα πιο δύσκολο περιβάλλον, καθώς απευθύνονται σε λιγότερο εύπορους και νεότερους καταναλωτές που έχουν περιορίσει τις δαπάνες τους.

Παράλληλα, η εταιρεία έχει μεγάλη έκθεση στην Κίνα, η οποία για χρόνια τροφοδοτούσε τις εταιρείες του κλάδου, αλλά τώρα η οικονομική αδυναμία που επικρατεί στη χώρα αναγκάζει τους αγοραστές να περιορίσουν τις αγορές ειδών πολυτελείας.

Οι εξελίξεις αυτές περιπλέκουν τα σχέδια του βρετανικού ομίλου για αναδιάρθρωση. Στα τέλη του 2022, η εταιρεία διόρισε τον Daniel Lee ως δημιουργικό διευθυντή, αλλά δεν υπάρχουν ακόμη σημάδια βελτίωσης, καθώς η μάρκα συνεχίζει να χάνει την απήχηση της στους καταναλωτές.

Όσον αφορά τη Moncler, η εταιρεία ανακοίνωσε μείωση των εσόδων για το τρίτο τρίμηνο, επικαλούμενη χαμηλότερη ζήτηση στην Ασία και την Ευρώπη.

Η ιταλική εταιρεία ήταν ένα από τα λίγα ονόματα του κλάδου πολυτελείας που μέχρι τότε είχαν καταφέρει να ξεπεράσουν τα προβλήματα στην Ασία.

Διαβάστε επίσης:

Burberry: Ένας Αμερικάνος καλείται να σώσει το πιο εμβληματικό βρετανικό brand

Στο κυνήγι της φθηνής πολυτέλειας: Η γκρίζα αγορά που πουλάει μισοτιμής Prada και Burberry

LVMH: Eπενδύει στο πολυτελές brand Moncler