Οι λιανικές εταιρείες μόδας Hennes & Mauritz (Η&Μ), Burberry και Boohoo περιορίζουν τις δραστηριότητές τους στη Ρωσία μετά την εισβολή της χώρας στην Ουκρανία, με τη σουηδική αλυσίδα ρούχων να εκφράζει ανησυχία για τις «τραγικές εξελίξεις» εκεί.

Η H&M σταματά όλες τις πωλήσεις στη Ρωσία μετά το κλείσιμο των καταστημάτων της στην Ουκρανία για λόγους ασφαλείας.

Η Burberry διέκοψε τις αποστολές εμπορευμάτων στη χώρα μέχρι νεοτέρας λόγω «λειτουργικών προκλήσεων», σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας. Η μάρκα πολυτελείας του Ηνωμένου Βασιλείου έχει δύο καταστήματα στη Ρωσία, τα οποία παραμένουν ανοιχτά προς το παρόν.

Οι εταιρείες μόδας ακολουθούν διαφορετικές προσεγγίσεις μια εβδομάδα μετά τη ρωσική εισβολή, με καταναλωτικές μάρκες όπως η Nike και η H&M να περιορίζουν γρήγορα τις δραστηριότητές τους στη χώρα, ενώ άλλες από την Bulgari έως τη Richemont συνεχίζουν να πωλούν τα προϊόντα τους.

Tέλος και η Asos

Ο ιστοσελίδα online πωλήσεων ειδών ένδυσης Asos διέκοψε επίσης τις πωλήσεις στη Ρωσία, λέγοντας ότι δεν είναι «ούτε πρακτικό ούτε σωστό» να συνεχίσει να δραστηριοποιείται εκεί. Η Asos είχε ήδη σταματήσει τις δραστηριότητές της στην Ουκρανία, αφού η εισβολή κατέστησε αδύνατη την εξυπηρέτηση πελατών εκεί.

Η μετοχή βυθίστηκε κατά 10% στις συναλλαγές του Λονδίνου την Πέμπτη. Πτωτικά κινήθηκαν και άλλες εταιρείας, με την H&M να υποχωρεί έως και 3%.

Η ανταγωνίστρια της Asos, Boohoo, η οποία πουλά σε Ρώσους αγοραστές μέσω της ιστοσελίδας της, ανέστειλε τις δραστηριότητές της στη χώρα στα τέλη της περασμένης εβδομάδας, σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας. Η Boohoo δεν έχει κανάλια πωλήσεων στην Ουκρανία. Οι μετοχές της υποχώρησαν έως και 5,7%.

Πέρα από τις ανησυχίες για την εισβολή, η επιχειρηματική δραστηριότητα στη Ρωσία έχει γίνει δύσκολη για τις ξένες εταιρείες. Οι κυρώσεις αυξάνονται, το ρούβλι βυθίζεται και μια σειρά από υπηρεσίες ταχυμεταφορών σταμάτησαν τις παραδόσεις στη χώρα.

Περιορισμένη έκθεση

Η αναστολή των αποστολών δεν αναμένεται να έχει μεγάλο οικονομικό αντίκτυπο στις εταιρείες λιανικής πώλησης.

Η έκθεση της Burberry στη Ρωσία είναι λιγότερο από το 1% των συνολικών πωλήσεων της, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της εταιρείας.

Η Asos είπε ότι τα έσοδα της στη Ρωσία και την Ουκρανία αντιπροσώπευαν περίπου το 4% των πωλήσεων της το τελευταίο οικονομικό έτος.

Οι δραστηριότητες της Boohoo στη Ρωσία περιλαμβάνονται στο 5% των συνολικών της εσόδων, που προέρχεται από μία ομάδα χωρών – κυρίως την Αυστραλία, τη Νέα Ζηλανδία και τον Καναδά.

Διαβάστε ακόμη:

Έφοδος στα είδη πολυτελείας από τους Ρώσους μεγιστάνες – Επενδύουν σε ακριβά ρολόγια και κοσμήματα