ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Bud Light, έπεσε θύμα ενός πολύμηνου μποϋκοτάζ εξαιτίας μιας καμπάνιας με αποτέλεσμα να βουλιάξει 24% στις πωλήσεις χάνοντας την πρώτη θέση στην επιλογή των καταναλωτών και να χάσει 4 δισ. δολάρια κεφαλαιοποίησης.
Η απόφαση της εταιρείας να διευρύνει το αγοραστικό κοινό της επιλέγοντας μία transgender προσωπικότητα του TikTok για να διαφημιστεί, προκάλεσε οργή στους συντηρητικούς καταναλωτές της με κάποιους να βγάζουν βίντεο που απεικονίζει τους ίδιους να πυροβολούν μπουκάλια μπύρας.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις της Bud Light μέχρι τις αρχές Ιουνίου αντιπροσώπευαν το 7,3%, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, με την μπύρα Modelo να την προσπερνάει και να κερδίζει την πρώτη θέση ως η αγαπημένη μπύρα των καταναλωτών με πωλήσεις που αντιπροσωπεύουν το 8,4%. Πρόκειται για μία βουτιά 24% για την μπύρα, ενώ πλήγμα δέχθηκε και η εταιρεία Anheuser-Busch, που έχει κι άλλα brands, όπως οι Βudweiser and Michelob Ultra, που είδαν μείωση στις πωλήσεις τους.
Τα νέα έρχονται στη χειρότερη δυνατή περίοδο, μιας και οι διανομείς περίμεναν σημαντικές πωλήσεις όσο πλησιάζει η ημέρα της 4ης Ιουλίου, της ημέρας ανεξαρτησίας για τις ΗΠΑ.
Το χρονικό
Η Dylan Mulvaney, transgender influencer έχει πάνω από 10 εκατ. ακολούθους στο ΤikTok. Απόφοιτη του Χάρβαρντ, ηθοποιός και μόλις 26 ετών, έχει πάρει συνέντευξη μέχρι και από τον πρόεδρο των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, σχετικά με τα θέματα που απασχολούν την τρανς κοινότητα.
Η Anheuser-Busch προσέγγισε την influencer για να προωθήσει έναν διαγωνισμό μέσω των social media. Θα έδινε 15.000 ευρώ σε όποιον ανέβαζε βίντεο που θα μετέφερε όσο το δυνατόν περισσότερα κουτάκια μπύρας.
Η Dylan Mulvaney, ντυμένη ως Όντρει Χέπμπορν, ανέβασε ένα βίντεο όπου έδειχνε την μπύρα Bud Light να της στέλνει ένα κουτάκι στο οποίο απεικονιζόταν η ίδια. Έπινε μια γουλιά και έλεγε «Στην υγειά μας, στις 365 ημέρες του να είσαι γυναίκα», αναφερόμενη στη φυλομετάβασή της.
Ακολούθησαν οργισμένες καμπάνιες για μποϋκοτάζ της μπύρας, με διάσημους συντηρητικούς καταναλωτές της να τροφοδοτούν την αντιπαράθεση, με τις πωλήσεις να πέφτουν κατακόρυφα από τον περασμένο Απρίλιο.
Ο μουσικός Kid Rock δημοσίευσε ένα βίντεο με τον εαυτό του να πυροβολεί κουτιά Bud Light τον Απρίλιο.
H καμπάνια που γύρισε μπούμερανγκ
«Το brand βρίσκεται σε παρακμή, πρέπει να προσελκύσουμε νέους πελάτες διαφορετικά δεν θα υπάρχει μέλλον για την Bud Light», έλεγε τον περασμένο Μάρτιο, πριν την πολύκροτη καμπάνια, η Alissa Heinerscheid, αντιπρόεδρος μάρκετινγκ.
Οι πωλήσεις της μπύρας εμφάνιζαν καθοδική πορεία, χωρίς όμως να διακινδυνεύουν για τουλάχιστον ένα χρόνο ακόμα την πρωτοκαθεδρία της στον χώρο. Οι υπεύθυνοι του μάρκετινγκ αποφάσισαν να διευρύνουν τους πελάτες, στους οποίους απευθύνονταν, υπολογίζοντας ότι η κοινότητα LGBTQ στις ΗΠΑ έχει εκτιμώμενη αγοραστική δύναμη 1,1 τρις δολάρια, σύμφωνα με την εταιρεία χρηματοοικονομικών υπηρεσιών Capital.
Μετά τον σάλο που προκάλεσε η επιλογή της Dylan Mulvaney, η εταιρεία υποστήριξε την επιλογή της, σημειώνοντας ότι η μπύρα είναι για να ενώνει τους ανθρώπους και όχι για να τους χωρίζει. Δύο μήνες μετά, οι αντιδράσεις παραμένουν και οι πωλήσεις της δεν φαίνεται να μπορούν να αναστραφούν άμεσα.
Διαβάστε επίσης:
Πάνος Λασκαρίδης: Το ελληνικό νηολόγιο πνέει τα λοίσθια
ΜΙG: Πράσινο φως για ΑΜΚ εντός τριετίας από τη ΓΣ
Τεχνική Ολυμπιακή: Αποκτά και το υπόλοιπο 50% της ιρλανδικής Mount Street Hellas Holdco
──────────────────
Εκλογές 2023