ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στα τέλη του περασμένου Αυγούστου η αγορά των πολυτελών ρολογιών δέχθηκε ισχυρούς τριγμούς από ένα απρόσμενο deal: ο 87χρονος δισεκατομμυριούχος, τρίτη γενιά της δυναστείας των Bucherer, δέχθηκε να πουλήσει το πολυτελές brand στον κορυφαίο κατασκευαστή πολυτελών ρολογιών, τη Rolex.
Ο Jörg G. Bucherer ήταν ένας αθόρυβος επιχειρηματίας που εκτόξευσε την φήμη της εταιρείας του κατά τη διάρκεια της διοίκησής του. Έμεινε μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας καθ΄όλη τη διάρκεια της ζωής του κι επέλεξε να φύγει εξίσου αθόρυβα, με εκπρόσωπο της εταιρείας να ανακοινώνει δύο ημέρες μετά τον θάνατό του, χωρίς άλλες λεπτομέρειες.
Η Bucherer τα 47 χρόνια στα οποία βρισκόταν στο τιμόνι της ο Jörg Bucherer αναπτύχθηκε στην Ευρώπη και της ΗΠΑ φτάνοντας τα 100 καταστήματα, τα οποία πουλούσαν κοσμήματα και ρολόγια από brands όπως Rolex, Carl F. Bucherer, Chopard και Blancpain.
Η πορεία της εταιρείας στα 135 χρόνια παρουσίας της ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη με τη Rolex.
Άλλωστε ο πατέρας του Jörg, ο Ernst Bucherer ήταν αυτός που έδωσε την ευκαιρία στον καλό του φίλο του Hans Wilsdorf, να κάνει γνωστό το μέχρι τότε σχεδόν άγνωστο brand της Rolex, πουλώντας το στα καταστήματά του.
Για όσους γνώριζαν τις στενές σχέσεις μεταξύ των δύο οικογενειών, οι οποίες συνεχίστηκαν τα επόμενα χρόνια και με στελέχη της Rolex, δεν ήρθε ως κεραυνός εν αιθρία η πώληση της Bucherer στη Rolex, «ελλείψει διαδόχου», όπως ανέφερε η ανακοίνωση της ελβετικής εταιρείας.
Η άνθιση της Bucherer
Ο Jörg Bucherer ήταν η τρίτη γενιά μιας δυναστείας που κυριάρχησε στον χώρο των πολυτελών κοσμημάτων και ρολογιών από το 1888. Στα 46 χρόνια που βρέθηκε στο τιμόνι της εταιρείας, από το 1977, χάρισε μία περίοδο άνθισης στο brand και εκτόξευσε την προσωπική του περιουσία, χάρη στις μοντέρνες και καινοτόμες ιδέες του.
Κατά την ηγεσία του η εταιρεία κατάφερε να επεκταθεί στην Αυστρία κατά τη δεκαετία του 1980 και στη συνέχεια στη Γερμανία. Το 2013 το πολυτελές brand άνοιξε ένα κατάστημα στο Παρίσι και στη συνέχεια επεκτάθηκε και σε άλλες χώρες στην Ευρώπη όπως το Λονδίνο, η Κοπεγχάγη και οι ΗΠΑ.
Ο Jörg συνέβαλλε καθοριστικά στην ανάπτυξη της εταιρείας καθώς πέτυχε να ενσωματώσει σύγχρονες ιδέες στο παραδοσιακό μοντέλο των κοσμημάτων και των ρολογιών του brand και κέρδισε τον σεβασμό ως ένας οραματιστής επιχειρηματίας.
Ο Bucherer επέλεξε μια ζωή μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Εμφανιζόταν μόνο όπου χρειαζόταν για την προώθηση της εταιρείας του, όμως απέφευγε τους δημοσιογράφους και την προβολή της πολυτελούς του ζωής.
Αν και δισεκατομμυριούχος, ποτέ δεν απασχόλησε την επικαιρότητα με τον τρόπο ζωής του, κατάφερε να κρατήσει κρυφό ακόμα και τον γάμο του, ενώ δεν έδωσε ποτέ στη ζωή του συνέντευξη.
Η ισχυρή φιλία με τον Hans Wilsdorf
Η Bucherer έχει τις ρίζες της στο 1888, όταν ο επιχειρηματίας Carl-Friedrich Bucherer και η σύζυγός του Luise άνοιξαν ένα κατάστημα στη Λουκέρνη.
Οι γιοι τους Ernst και Carl Eduard εντάχθηκαν στην επιχείρηση στις αρχές της δεκαετίας του 1920, με τον Ernst να καταλήγει σε συμφωνία με τον ιδρυτή της Rolex Hans Wilsdorf το 1924 για την προσθήκη της μάρκας στη σειρά προϊόντων της.
Ο Ernst στην ουσία βοήθησε τον φίλο του Hans να ξεκινήσει την επέκταση και την συνεπακόλουθη κυριαρχία του brand του στον τομέα των πολυτελών ρολογιών. Οι δύο τους ανέφεραν ότι συνδέθηκαν με μία στενή φιλία χάρη στο κοινό τους πάθος για τα ρολόγια υψηλής ποιότητας.
O Jörg διατήρησε τις στενές σχέσεις που είχε ο πατέρας του με τον Wilsdorf και με άλλα στελέχη της ελβετικής εταιρείας και την δεκαετία του 1980, η Rolex ήταν αυτή που τον βοήθησε να επεκταθεί στην Αυστρία.
Για κάποιους η πώληση της Bucherer στη Rolex ήταν μια «προφύλαξη της κληρονομιάς» μιας δυναστείας που τελείωσε λόγω έλλειψης απογόνων από την πλευρά του Jörg.
Επιχειρηματικά βέβαια, η κίνηση της Rolex έφερε ταραχή σε όλους τους λιανοπωλητές της Rolex. Κι αυτό γιατί η εταιρεία που μέχρι πρότινος είχε μόλις ένα κατάστημα στη Γενεύη, ξαφνικά αποκτάει τα 100 καταστήματα της Bucherer, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό σε κορυφαίους στον κλάδο όπως η Watches of Switzerland.
Οι εταιρείες δεν αποκάλυψαν τους όρους της συμφωνίας τους και μία εκτίμηση από τους αναλυτές αποδείχθηκε δύσκολη, καθώς καμία από τις δύο εταιρείες με έδρα την Ελβετία δεν δημοσιεύει οικονομικά αποτελέσματα.
Διαβάστε επίσης:
Watches of Switzerland: Άλμα 15% στη μετοχή μετά την πρόβλεψη για $3,6 δισ. έσοδα μέχρι το 2028
Σταθερή η ζήτηση για πολυτελή ρολόγια- Δημοφιλέστερα τα μοντέλα των 3.000 ευρώ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Υπουργείο Ανάπτυξης: Πρόστιμα ύψους 5,5 εκατ. ευρώ σε οκτώ πολυεθνικές
- ΙΤΕΠ: «Υψηλή» και «άνιση» φορολογία στα Ξενοδοχεία – Το 19% του κόστους παραγωγής αντιστοιχεί σε φόρους
- Δημοσκόπηση GPO: Η ΝΔ διατηρεί προβάδισμα ασφαλείας από το ΠΑΣΟΚ – Τρίτο κόμμα το ΚΚΕ – Οκτακομματική Βουλή
- Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο: Θετικές προοπτικές για την οικονομία το 2025 – Σημαντικές εξωτερικές προκλήσεις