• Business

    Τραπεζίτες: Η αλλαγή του νόμου για τις εισπρακτικές εταιρείες θα ευνοήσει τους “μπαταχτσήδες”


    Κινήσεις λαϊκής κατανάλωσης προς όφελος των στρατηγικών κακοπληρωτών σχεδιάζει η κυβέρνηση, προκαλώντας την αντίδραση των τραπεζιτών. Σε μια άνευ λογικής πρωτοβουλία ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή Αντώνης Παπαδεράκης ετοιμάζεται να τροποποιήσει το νόμο που διέπει τις λεγόμενες εισπρακτικές εταιρείες και μάλιστα σε ένα σημείο που μόνο προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει.

    Συγκεκριμένα, βασικό σημείο της σχεδιαζόμενης τροποποίησης είναι οι τηλεφωνικές κλήσεις στους δανειολήπτες να γίνονται κάθε επτά ημέρες από κάθε δύο ημέρες που ισχύει σήμερα.

    Οι τραπεζίτες ανησυχούν ότι μια τέτοια ρύθμιση θα ευνοήσει στην ουσία τους «μπαταχτσήδες» που αποφεύγουν να συνεννοηθούν με την τράπεζά τους. Είναι ενδεικτικό ότι το σχέδιο της Γραμματείας Καταναλωτή δεν αφορά τις δικηγορικές εταιρείες στις οποίες επίσης τα πιστωτικά ιδρύματα αναθέτουν την ενημέρωση οφειλετών και άρα και στη δική του ακόμη λογική είναι ελλιπές και πρόχειρο.

    Τα επιχειρήματα των τραπεζών παρουσίασε το προεδρείο της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών στον υπουργό Ανάπτυξης Δημήτρη Παπαδημητρίου κατά την πρόσφατη συνάντηση τους, τονίζοντας δεν εξυπηρετεί σε τίποτα η διεύρυνση του χρόνου που μεσολαβεί μεταξύ των κλήσεων αφού ήδη σήμερα είναι 48 ώρες.

    Στο επίκεντρο της προσπάθειας των τραπεζών να διαχειριστούν τα προβληματικά δάνεια είναι οι στρατηγικοί κακοπληρωτές που οφείλουν το 25% των ληξιπρόθεσμων δανείων και στο πλαίσιο αυτό, οι ρυθμίσεις που προωθεί η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή «χαλαρώνουν» την πίεση. Η ενημέρωση από τις εισπρακτικές εταιρείες έχει ως στόχο να οδηγήσει σε συνεννόηση μεταξύ δανειολήπτη και τράπεζας και οι μεν συνεργάσιμοι πράγματι επιδιώκουν μια λύση αναδιάρθρωσης ενώ οι μπαταχτσήδες αποφεύγουν ακόμη και την επικοινωνία.

    Τραπεζικές πηγές κάνουν λόγο για «πυροτέχνημα» που δεν συμβάλλει στην προστασία των δανειοληπτών και στον αντίποδα μπορεί να ενισχύσει την κουλτούρα κακοπληρωτών που θέλουν να πατάξουν οι τράπεζες και η Τράπεζα της Ελλάδος και η οποία επιβαρύνει τους συνεπείς.

    Το υφιστάμενο πλαίσιο παρέχει δίχτυ προστασίας, όπως και ο Κώδικας Δεοντολογίας, σε όσους είναι συνεργάσιμοι και αναζητούν λύσεις για να εξυπηρετήσουν τις υποχρεώσεις τους και πολύ περισσότερους τους δανειολήπτες σε αδυναμία, υπογραμμίζει η πλευρά των τραπεζιτών. Επιδίωξη των τραπεζών είναι να συμφωνηθούν λύσεις βιώσιμες ώστε να δρομολογηθεί η επίτευξη των στόχων που δεσμεύουν τα πιστωτικά ιδρύματα ως το 2019.

    Αντί να σχεδιάζονται παρεμβάσεις εκεί που δεν χρειάζονται, θα έπρεπε να έχουν νομοθετηθεί ήδη τα εργαλεία που αναμένει ο κλάδος για να διαχειριστεί τα κόκκινα δάνεια: τον εξωδικαστικό συμβιβασμό, την νομική κάλυψη των στελεχών, και τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς, αναφέρουν τραπεζικά στελέχη.

    Οι καθυστερήσεις στην θεσμοθέτησή τους ενέχουν τον κίνδυνο εκτροχιασμού των στόχων και μάλιστα, οι τράπεζες καταγράφουν το ενδεχόμενο στάσης πληρωμών από επιχειρήσεις που προσδοκούν μια ευνοϊκή ρύθμιση εντός του εξωδικαστικού συμβιβασμού και στο μεσοδιάστημα.

     



    ΣΧΟΛΙΑ