Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Πώς κινήθηκε η αγορά των τάνκερ. Ποιες κατηγορίες ξεχώρισαν

tanker ναυτιλία δεξαμενόπλοια ναυλαγορά

Πτωτικές τάσεις παρατηρήθηκαν στην αγορά των τάνκερ σε όλους τους τύπους πλοίων την εβδομάδα 23-27 Ιανουαρίου 2017.

Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, σε υποτονικούς ρυθμούς κινήθηκε η αγορά για πλοία τύπου VLCC στην περιοχή του Περσικού κόλπου κυρίως λόγο του ξεκινήματος της Κινέζικης Πρωτοχρονιάς με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να παρουσιάσουν σημάδια ύφεσης με την διαδρομή Gulf-Japan να υποχωρεί σε WS77.5.

Από την άλλη, έντονη κινητικότητα παρατηρήθηκε στην περιοχή της Δυτικής Αφρικής όμως αυτό δεν φάνηκε να ήταν αρκετό για να απορροφηθεί το πλεόνασμα πλοίων με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να παρουσιάσουν οριακή πτώση.

Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων υποχώρησε 14% σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες στα $ 33,027 ημερησίως.

Έλλη Πατέρα

SUEZMAXES

Η έντονη κινητικότητα των VLCC στην Δυτική Αφρική δημιούργησε υπερπροσφορά σε τονάζ με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να υποχωρήσουν. Αντίθετα, οι καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν στα Τούρκικα στενά περιόρισαν σε κάποιο βαθμό την πτώση των τιμών στην Μαύρη Θάλασσα και την Μεσόγειο.

Ωστόσο, όπως παρατηρούν οι ίδιες ναυτιλιακές πηγές, η έλλειψη φορτίων θα μπορούσε να οδηγήσει σε περαιτέρω πτώση των τιμών τις επόμενες εβδομάδες. Στην περιοχή του Περσικού κόλπου παρά την έντονη κινητικότητα που παρατηρήθηκε, ο μεγάλος ανταγωνισμός στα πλοία έσπρωξε τις τιμές των ναύλων σε χαμηλότερα επίπεδα.

Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων υποχώρησε 19% σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες στα $ 17,423 ημερησίως.

AFRAMAXES

Οι τιμές των ναύλων στην Μαύρη Θάλασσα υποχώρησαν σημαντικά την εβδομάδα που πέρασε με την διαδρομή Black Sea-Med να κατρακυλά σε WS120. Παράλληλα η υπερπροσφορά σε τονάζ που παρατηρήθηκε άσκησε πίεση στις τιμές των ναύλων σε διαδρομές εντός Μεσογείου.

Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων υποχώρησε οριακά 5% σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες στα $ 20,745 ημερησίως.

LR/MR

Η αγορά των LR2 στην Μέση Ανατολή συνέχισε την πτωτική της πορεία με την τιμή στην διαδρομή Gulf-Japan να υποχωρεί σε WS80 κυρίως λόγο του μειωμένου αριθμού φορτίων στον Περσικό κόλπο. Παρά το γεγονός αυτό, η αγορά των LR1 στην ίδια περιοχή παρέμεινε σχετικά σταθερή με την τιμή για την διαδρομή προς την Ιαπωνία να διαμορφώνεται σε WS112.5.

Στην αγορά των MR οι τιμές των ναύλων στην Ασία παρουσίασαν ύφεση με την διαδρομή από τα δυτικά παράλια της Ινδίας για Ιαπωνία να υποχωρεί σε WS152.5.

Από την άλλη, οι τιμές των ναύλων για τα MR με φόρτωση στην Ευρώπη ενισχύθηκαν με την τιμή στη διαδρομή UKC-WAF να παρουσιάζει άνοδο σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες σε WS185 και την τιμή UKC-USAC να βελτιώνεται σε WS165.

Ο καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα MR παρουσίασε οριακή άνοδο 1% σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες στα $ 10,891 ημερησίως.

Dirty products

Υπό πίεση βρέθηκε η τιμή στην διαδρομή Med-USGulf κυρίως λόγο της προσφοράς σε τονάζ που ταξίδεψε υπό έρμα στην περιοχή ενώ από την άλλη, η τιμή στην διαδρομή UKC-USGulf παρέμεινε σταθερή σε WS160.

Επίσης σταθερή παρέμεινε και η αγορά στην περιοχή της Καραϊβικής με την τιμή στη διαδρομή Caribs-USGulf αμετάβλητη σε WS180.

Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων υποχώρησε οριακά 2% σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες στα $ 18,338 ημερησίως.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Καραγεωργίου: Το νέο αφεντικό της ναυτιλιακής του Ιδρύματος Ωνάση

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων