ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τετραπλάσιες απώλειες κατέγραψε στο τέταρτο τρίμηνο του 2016 η ναυτιλιακή εταιρεία Euroseas, συμφερόντων του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε την Πέμπτη.
Ειδικότερα, οι ζημίες της εταιρείας στο δ’ τρίμηνο 2016 ανήλθαν σε 17,6 εκατομμύρια δολάρια, όταν στο δ’ τρίμηνο του 2015 ήταν κάτω από τα 4 εκατομμύρια δολάρια, με το προσαρμοσμένο EBITDA να διαμορφώνεται σε αρνητικό έδαφος, στα -0,4 εκατομμύρια δολάρια.
Στην ίδια περίοδο, τα έσοδα της Euroseas περιορίστηκαν στα 7,6 εκατομμύρια δολάρια, μειωμένα κατά 17,5% σε ετήσια βάση, ενώ οι λειτουργικές της δαπάνες εκτοξεύθηκαν κατά 55,5% σε ετήσια βάση, στα 18,8 εκατομμύρια δολάρια, ποσό στο οποίο συμπεριλαμβάνονται οι ζημίες από τον τερματισμό συμβολαίων για νεότευκτα πλοία (3,8 εκατ. δολάρια) και από την πώληση του πλοίου Eleni (5,9 εκατ. δολάρια).
Στη διάρκεια του δ’ τριμήνου 2016 η εταιρεία είχε κατά μέσο όρο 12,1 πλοία με μέση τιμή ναύλωσης στα 7.666 δολάρια ημερησίως.
Για το σύνολο του 2016, οι καθαρές ζημίες της Euroseas ανήλθαν στα 45,9 εκατομμύρια δολάρια (5,63 δολάρια ανά κοινή μετοχή), και το προσαρμοσμένο EBITDA στα 1,1 εκατ. δολάρια.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της Euroseas, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αριστείδης Πίττας δήλωσε: “Κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου του 2016 και τον μήνα Ιανουάριο του 2017 καταφέραμε να μετασχηματίσουμε την εταιρεία επιλύοντας τα προβλήματα ρευστότητας μέσω ενός συνδυασμού αυξήσεων μετοχικού κεφαλαίου […], αναδιάρθρωσης χρέους και νέων χρηματοδοτήσεων. Επιπλέον, προσθέσαμε στον στόλο μας ένα ακόμα νεότευκτο πλοίο dry bulk και αντικαταστήσαμε κάποια παλαιότερα πλοία με ελαφρώς νεότερα. Πιστεύουμε πως όλα αυτά τα βήματα βοηθούν στο να μπορέσει η Euroseas να επωφεληθεί από μία πιθανή ανάκαμψη της αγοράς”.
Ο ίδιος σημείωσε πως “θα μπορούσαμε να δούμε μία σταδιακή βελτίωση στην αγορά dry bulk, αν η όρεξη της Κίνας για εμπορεύματα συνεχιστεί, καθώς οι πιέσεις στον ανεφοδιασμό αναμένεται να υποχωρήσουν στο δεύτερο μισό του 2017”, ενώ εξέφρασε αισιοδοξία για αύξηση των τιμών και στα containerships, λόγω των αυξημένων διαλύσεων και των καθυστερήσεων στις παραδόσεις νεότευκτων πλοίων.
“Τώρα έχουμε την οικονομική ικανότητα να κινηθούμε σε επιλεκτικές προσθήκες και να εκμεταλλευθούμε τις ευκαιρίες να επενδύσουμε ενώ οι τιμές των πλοίων είναι ακόμα σχετικά χαμηλές”, επεσήμανε ακόμα ο κ. Πίττας.
Από την πλευρά του, ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Τάσος Ασλίδης, επεσήμανε ότι τα αποτελέσματα τριμήνου της Euroseas αντανακλούν το χαμηλό επίπεδο στο οποίο εξακολουθούν να κινούνται οι τιμές στην αγορά των containerships και την ελαφρώς βελτιωμένη κατάσταση στην αγορά του ξηρού φορτίου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Έλληνες εφοπλιστές: Παραγγέλνουν τάνκερ – «θηρία»
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιατί το «Grexit» έγινε και πάλι αγαπημένη λέξη στα χείλη των διεθνών αναλυτών
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Καλλιμανόπουλος: Αποδεσμεύεται πλοίο της Toisa με δικαστική απόφαση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κινδυνεύει η Ελλάδα από τους Ντεγκρέτσια και τα εγγόνια της Φρειδερίκης;
- Πιερρακάκης: Έρχονται νέοι τύποι σχολείων από το 2025- Η συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση, οι καινοτομίες και η εδραίωση του ΙΒ
- Όταν ο Δένδιας σπιτώνει αξιωματικούς
- Το ΠΑΣΟΚ στα κάγκελα, οι άλλοι σε αμηχανία και η Ν.Δ. αναζητά όραμα