Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Πυρά της Ryanair κατά της κυβέρνησης – Μειώνει τα δρομολόγια

Ryanair

Ο εμπορικός διευθυντής της Ryanair David O' Brien

Τα πυρά του κατά της ελληνικής κυβέρνησης εξαπέλυσε ο εμπορικός διευθυντής της Ryanair, ανακοινώνοντας τη δραστική μείωση της παρουσίας της αεροπορικής εταιρίας στην ελληνική αγορά.

Όπως γνωστοποίησε ο κ. David O’ Brien, η εταιρεία θα προβεί σε μείωση της κίνησης της στην Αθήνα κατά 22% για τον χειμώνα του 2017, λόγω καθυστερήσεων των έργων ολοκλήρωσης του αεροδιαδρόμου Θεσσαλονίκης καθώς και λόγω των αναπάντητων αναπτυξιακών της προτάσεων εκ μέρους της κυβέρνησης.

Λίγο μετά πρόσθεσε πως «ευελπιστεί πως η Ελληνική κυβέρνηση δεν θα κάνει τα ίδια λάθη του παρελθόντος» και την ίδια στιγμή την προτρέπει να παρατείνει την σύμβαση του ΔΑΑ, έχοντας ως στόχο την ανάπτυξη της τουριστικής κίνησης και του τουρισμού.

Σύμφωνα με την Ryanair, εάν η Αθήνα αξιοποιούσε τις προοπτικές της, θα μπορούσε να υποδεχθεί 20 εκατομμύρια επιπλέον πελάτες και 5 εκατομμύρια τουρίστες (ταξιδιωτικές δαπάνες € 2.7 δισ.). Κάτι τέτοιο θα συνέβαλε στην δημιουργία 15.000 θέσεων εργασίας.

Τι είπε η εταιρία 

“Η κατάσταση στην Ελλάδα είναι χαώδης και ο οποιοσδήποτε προγραμματισμός μπορεί να ανατραπεί ανά πάσα στιγμή. Λίγες μόνο ημέρες αφ’ ότου ανακοινώσαμε την αύξηση των διαθεσίμων θέσεων για Θεσσαλονίκη σε ποσοστό 14% για το καλοκαίρι του 2017 τον περασμένο Σεπτέμβριο, ανακοινώθηκε το προσωρινό κλείσιμο του διαδρόμου προσγείωσης στο Μακεδονία λόγω εργασιών κάτι το οποίο θα είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση της χωρητικότητας των πτήσεων του αεροδρομίου.

Δεδομένου ότι δεν είχαμε επίσημο χρονοδιάγραμμα σχετικά την διαθεσιμότητα του διαδρόμου προσγείωσης για το επόμενο καλοκαίρι, αναγκαστήκαμε να μειώσουμε τελικά τη συχνότητα των πτήσεών μας προς τη Θεσσαλονίκη για να έρθει μετά το Δεκέμβριο η ελληνική κυβέρνηση να ανακοινώσει ότι τελικά ο διάδρομος προσγείωσης θα λειτουργήσει κανονικά, σε συνέχεια και των σχετικών αιτημάτων από πλευράς των τουριστικών φορέων”, ανέφερε στο newmoney.gr ο κ. O’ Brien.

“Δεν είναι δυνατό να μήν μπορούμε να έχουμε έναν σωστό προγραμματισμό, πολύ περισσότερο από την στιγμή που υπάρχουν και άλλες χώρες, οι οποίες δείχνουν πρόθυμες να μειώσουν τα κόστη των διαδρόμων προσγείωσης τους, όπως π.χ. συμβαίνει στην περίπτωση της Ισπανίας”.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης ο εμπορικός διευθυντής της Ryannair εξέφρασε την ελπίδα ότι εφεξής, “η ελληνική κυβέρνηση δεν θα κάνει τα ίδια λάθη του παρελθόντος» και την προέτρεψε “να παρατείνει μεν τη σύμβαση της Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών, έχοντας όμως ως στόχο την ανάπτυξη της τουριστικής κίνησης και του προορισμού, με τον επιπλέον όρο για αύξηση της επιβατικής κίνησης στα 40 εκατ. επιβάτες σε ορίζοντα δεκαετίας, έως το 2027”. Σημειώνεται εδώ ότι η επιβατική κίνηση του Ελ. Βενιζέλος το 2016 ξεπέρασε τα 20 εκατ. επιβάτες.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Ryanair, εάν η Αθήνα αξιοποιούσε τις προοπτικές της, θα μπορούσε να υποδεχθεί 20 εκατομμύρια επιπλέον πελάτες και 5 εκατομμύρια τουρίστες (ταξιδιωτικές δαπάνες 2,7 δισ. ευρώ), οι οποίοι θα συνέβαλαν στην δημιουργία 15.000 θέσεων εργασίας. Ο εμπορικός διευθυντής της low cost αεροπορικής αναφέρθηκε για μία ακόμη φορά “στις υψηλές χρεώσεις του διαδρόμου προσγείωσης της Αθήνας, που είναι το ακριβότερο για την εταιρεία”, προσθέτοντας ότι σε άλλους ανταγωνιστικούς προορισμούς όπως η Ισπανία και η Ιταλία το μερίδιο των αεροπορικών χαμηλού κόστους ξεπερνά το 50% και στην Ελλάδα είναι στο 30%, γεγονός το οποίο επιβεβαιώνει ότι υπάρχουν μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης της αγοράς.

Για το καλοκαίρι του 2017, η παρουσία της εταιρείας στη χώρα μας είναι μειωμένη στα περισσότερα αεροδρόμια, πλήν των Χανίων (+4%) και της Μυκόνου (+39%). Η μεγάλη χαμένη είναι η Κώς, όπου φέτος η εταιρεία δε θα έχει καθόλου παρουσία -“θα επανεξετάσουμε ωστόσο την πολιτική μας για το επόμενο καλοκαίρι” όπως ανέφερε ο κ. Ο’Brien- μείωση κατά 17% έχει η Κέρκυρα, επίσης κατά 17% η Αθήνα, κατά 7% η Θεσσαλονίκη (έναντι προγραμματιζόμενης αύξησης 14%), 15% η Ρόδος, 11% η Κεφαλονιά και 1% η Σαντορίνη.

Το χειμερινό πρόγραμμα

Ο κ. Ο’ Brien παρουσίασε το χειμερινό πρόγραμμα της εταιρείας για φέτος, το οποίο, σύμφωνα με τον ίδιο, θα προσφέρει:

Δύο νέα δρομολόγια προς Κατοβίτσε (2 εβδομαδιαία) και Κρακοβία (2 εβδομαδιαία), ενώ ακόμα δύο δρομολόγια είναι σε αναμονή επιβεβαίωσης
20 δρομολόγια σε σύνολο
2,9 εκατομμύρια πελάτες ανά έτος
2.175 “παράπλευρες” θέσεις εργασίας ανά έτος

«Με 20 δρομολόγια σε σύνολο, η Ryanair θα διακινήσει 2,9 εκατομμύρια πελάτες σε ετήσια βάση. Τα νέα δρομολόγια θα είναι διαθέσιμα προς κράτηση στις αρχές Φεβρουαρίου|”. Ο ίδιος έκανε λόγο για ρεκόρ κρατήσεων ως προς το καλοκαιρινό πρόγραμμα Αθήνας για το 2017.

Τέλος, ανακοίνωσε ότι η εταιρεία απελευθερώνει νέα προσφορά από Αθήνα, με ναύλους από μόνο 19,99 ευρώ, διαθέσιμοι προς κράτηση μέχρι τα μεσάνυχτα της Πέμπτης 2 Φεβρουαρίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Χατζηπατέρας: Δραματική μείωση στα έσοδα της Dorian LPG – Πτώση της μετοχής κατά 7,8%

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σ. Παληός: Ακόμη ένα ισχυρό ναυλοσύμφωνο για τη Diana

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Goldman Sachs: Στα κορυφαία ευρωπαϊκά διυλιστήρια τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ). Στα 700 εκατ. τα EBITDA