Στη δίνη της χρεοκοπίας βρέθηκε μια ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία, η Odysea Carriers, της οποίας ηγείται ο Λεωνίδας Κορμπέτης, καθώς δεν κατάφερε να οχυρωθεί απέναντι στη συνεχιζόμενη κρίση που πλήττει την αγορά του ξηρού φορτίου.

Για την ακρίβεια, τα πράγματα για την Odysea είχαν αρχίσει να δυσκολεύουν ήδη από τις αρχές του 2016, μια χρονιά που ο κ. Κορμπέτης είχε αποφασίσει να παροπλίσει όλα τα πλοία της εταιρείας, ευθύς αμέσως μόλις τα πρώτα σημάδια της κρίσης έκαναν την εμφάνισή τους στην αγορά.

Μάλιστα, από τα τρία πλοία που διέθετε, σύμφωνα με το TradeWinds, η ναυτιλιακή είχε επιλέξει να παροπλίσει τα φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου Okialos (χωρητικότητας 69.149-dwt και κατασκευής 1994) και Polyneos (χωρητικότητας 72.080-dwt και κατασκευής 1997) στο αγκυροβόλιο της Ελευσίνας, που βρίσκεται κοντά στο λιμάνι του Πειραιά.

Παράλληλα με αυτά τα δύο, πέρσι ο κ. Κορμπέτης επέλεξε να παροπλίσει ακόμη ένα, το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου panamax Argo (χωρητικότητας 76.728-dwt και κατασκευής 2005), που ανήκε στην άλλη του ναυτιλιακή, την Kargo Carriers. Το Argo ωστόσο, το εξαγόρασε η Empire Bulkers του Σταμάτη Μόλαρη τον περσινό Μάιο και το μετονόμασε σε Rosali, όπως αναφέρεται στο marinetraffic.com.

Όσον αφορά τα υπόλοιπα δύο, το Okialos εξαγοράστηκε τον Οκτώβριο του 2016 και πωλήθηκε για scrap τον επόμενο μήνα, ενώ το Polyneos επισχέθηκε από την Eurobank, μια από τις πιστώτριες τράπεζες τις εταιρείας, η οποία κατόπιν το απέκτησε σε δημοπρασία τον Αύγουστο, προκειμένου να καλύψει τις οφειλές.

Έπειτα, η τράπεζα πούλησε το πλοίο σε μια ελληνική εταιρεία, τη Dianik Bross Shipping Corp., η οποία και το μετονόμασε σε Anna M.

Μιχάλης Μποδούρογλου
Μιχάλης Μποδούρογλου. Ετών 65. Εφοπλιστής Allseas Marine

Η συνεργασία και το «διαζύγιο» με τον Μιχάλη Μποδούρογλου

Η Odysea – που έπαυσε τη λειτουργία της σύμφωνα με τα επίσημα έγγραφα του υπουργείου Ναυτιλίας – μπορεί να ιδρύθηκε ως Odysea Carriers το έτος 2006, όμως είχε παρουσία στην αγορά πολλά χρόνια πριν με το όνομα Eurocarriers.

Η Eurocarriers, ιδρύθηκε από κοινού από τον Λεωνίδα Κορμπέτη και τον Μιχάλη Μποδούρογλου το 1991. Όμως η εταιρεία εκείνη είχε άδοξο τέλος μετά την αποτυχημένη προσπάθεια εισαγωγής της στην αμερικανική χρηματαγορά το 2005. Το σχέδιο ήταν μια IPO (Initial Public Offering) ύψους 130 εκατ. δολαρίων που ναυάγησε, με αποτέλεσμα, ένα χρόνο αργότερα το 2006, Κορμπέτης και Μποδούρογλου να πάρουν επαγγελματικό «διαζύγιο» και να ακολουθήσει ο καθένας το δικό του επιχειρηματικό μονοπάτι.

Ο μεν κ. Κορμπέτης προχώρησε στην ίδρυση της Odysea Carriers 11 χρόνια πριν, αγοράζοντας φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην κατασκευής της δεκαετίας του ’80 και κατόπιν ίδρυσε και την Kargo Carriers – και οι δυο εταιρείες μοιράζονται τα ίδια γραφεία στον Πειραιά.

Ο δε κ. Μποδούρογλου, επέλεξε να ιδρύσει το 2006 τη ναυτιλιακή Paragon Shipping, με την οποία δραστηριοποιήθηκε έκτοτε στο ξηρό φορτίο και τέσσερα χρόνια αργότερα το 2010 και την Box Ships, ναυτιλιακή που εξειδικεύονταν στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων. Ο εφοπλιστής εισήγαγε και τις δυο εταιρείες στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, ωστόσο, πλέον οι τίτλοι και των δύο διαπραγματεύονται στην εξωχρηματιστηριακή αγορά.

Αμφότερες Paragon Shipping και Box Ships δε διαθέτουν κανένα πλοίο στο στόλο τους καθώς δεν κατόρθωσαν να σταθούν απέναντι στον ανταγωνισμό. Ο κ. Μποδούρογλου όμως διατηρεί παρουσία στην αγορά μέσω της Allseas Marine, της πρώτης εταιρείας που ίδρυσε το 2000, αμέσως μετά το «διαζύγιο» με τον κ. Κορμπέτη. Η Allseas Marine διαθέτει σήμερα στόλο που αποτελείται από 11 φορτηγά πλοία ξηρού χύδην και 7 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία όλα προήλθαν από τις Paragon και Box Ships και ήταν εκείνα που δεν πουλήθηκαν για scrap.

Τα επόμενα σχέδια του κ. Κορμπέτη ωστόσο παραμένουν ένα μυστήριο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σ. Παληός: Και νέα ναύλωση πλοίου της Diana Shipping

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Πωλητήριο σε δύο από τα πλοία της MEP που απέκτησε τον Σεπτέμβριο βάζει η AM Nomikos