ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε νέα επένδυση στο ξηρό φορτίο προχώρησε ο Έλληνας εφοπλιστής Λου Κολλάκης για λογαριασμό της ναυτιλιακής του Chartworld Shipping, καθώς έδωσε παραγγελία για την κατασκευή 4 φορτηγών πλοίων σε κινεζικά ναυπηγεία.
Ειδικότερα, ο κ. Κολλάκης παρήγγειλε στα ναυπηγεία Jinhai Heavy Industries 4 νεότευκτα φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου newcastlemax, χωρητικότητας 208.000-dwt το καθένα. Για την ακρίβεια, το νέο ναυπηγικό πρόγραμμα αφορά την κατασκευή των 2 πρώτων, ενώ περιλαμβάνει την option για την κατασκευή άλλων 2 όμοιων πλοίων, που κατά πάσα πιθανότητα θα εξασκηθεί.
Οι οικονομικές λεπτομέρειες του συμβολαίου δεν έχουν γίνει γνωστές, όμως, σύμφωνα με το TradeWinds, η παραγγελία και για τα 4 μπορεί να κοστίσει έως και 160 εκατ. δολάρια, δεδομένου ότι η αξία του καθενός διαμορφώνεται στα 40 εκατ. δολάρια περίπου.
Τι συμβαίνει με τα πλοία της Hanjin
Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι, η Chartworld είχε συνδεθεί με την εξαγορά ενός φορτηγού πλοίου τύπου capesize της χρεοκοπημένης νοτιοκορεάτικης ναυτιλιακής Hanjin Shipping, το οποίο ωστόσο, όπως έγραψε το mononews.gr στις 4 Φεβρουαρίου, πέρασε στα χέρια της ναυτιλιακής Golden Union του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρου Βενιάμη.
Ο λόγος για το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize Hanjin Buchanan (χωρητικότητας 114.650-dwt και κατασκευής 2011), που πλέον, σύμφωνα με το marinetraffic.com, έχει μετονομαστεί σε Horizon II, καθώς δραστηριοποιείται εμπορικά στο στόλο της Shipwright Management (συμφερόντων του κ. Βενιάμη).
Τελικά, η εταιρεία του κ. Κολλάκη απέκτησε 2 πλοία της Hanjin, το Hanjin Odessa (χωρητικότητας 114.650-dwt και κατασκευής 2012) για το ποσό των 13 εκατ. δολαρίων που το μετονόμασε σε Star Zulu, αλλά και το capesize Hanjin Fos (χωρητικότητας 179.300-dwt και κατασκευής 2010), το οποίο παράλληλα ήταν και το τελευταίο τέτοιου τύπου που ανήκε στην άλλοτε πανίσχυρη νοτιοκορεάτικη εταιρεία. Το τίμημα για το Hanjin Fos ανήλθε στα 21,8 εκατ. δολάρια.
Ποιες εξαγορές δεν προχώρησαν
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Κολλάκης είχε συνδεθεί το Νοέμβριο του 2016 και με την εξαγορά δύο νεότευκτων φορτηγών πλοίων τύπου kamsarmax της επίσης νοτιοκορεατικής ναυτιλιακής H Line, που πηγές της αγοράς θεωρούσαν σίγουρο ότι είχε κατοχυρώσει η Chartworld για λογαριασμό της, αλλά κάτι τέτοιο τελικά δεν ισχύει.
Επρόκειτο για τα Hyundai Grande (χωρητικότητας 81.000-dwt και προς παράδοση το 2017) και Hyundai Princess (χωρητικότητας 81.000-dwt και κατασκευής 2016), τα οποία αποκτήθηκαν από μια ναυτιλιακή – της οποίας η ταυτότητα δεν έχει γίνει γνωστή – έναντι 20,1 εκατ. δολαρίων και 18,9 εκατ. δολαρίων αντίστοιχα (συνολικό κόστος και για τα δύο πλοία στα 39 εκατ. δολάρια). Τα δύο αυτά πλοία έχουν μετονομαστεί έκτοτε σε Agri Grande και Agri Princess.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Οικονόμου: Περιορίστηκαν οι ζημίες για την DryShips στο δ’ τρίμηνο 2016
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Β. Μαρινάκης: Ολοκλήρωσε deal 67 εκατ. δολ. στο ξηρό φορτίο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μπάιντεν: Δεν θα ακολουθήσω τα «παιδιαρίσματα» του Τραμπ – Θα παραστώ στην ορκωμοσία
- Genoa CFC: Μάχη επενδυτών για το ποιός θα ελέγχει την παλαιότερη ποδοσφαιρική ομάδα της Ιταλίας
- Boeing: Kερδίζει συμφωνία 36 δισ. δολαρίων από την Τουρκία, ξεπερνώντας την Airbus
- Μητσοτάκης από Βρυξέλλες: Είναι ανάγκη να υλοποιηθεί η έκθεση Ντράγκι