ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Κατά τη σημερινή εκδίκαση της αίτησης για την υπαγωγή στις διατάξεις του άρθρου 99 στο δικαστήριο του Πειραιά, οι εκπρόσωποί της δήλωσαν ότι παραιτούνται από τη διαδικασία πτώχευσης.
Η Jetoil προτίθεται να ξεκινήσει τη διαδικασία εξυγίανσης κάτω από τις διατάξεις του άρθρου 106. Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο συγκεκριμένο άρθρο, οφείλει να υπάρξει συμφωνία στο σχέδιο εξυγίανσης που θα προταθεί από το 60% του συνόλου των πιστωτών και τουλάχιστον το 40% των ενέγγυων πιστωτών. Το μεγαλύτερο μέρος των υποχρεώσεων της εταιρείας Jetoil προς τρίτους, αφορά στις τράπεζες σε ποσό άνω των 180 εκατ. ευρώ, με την πλέον εκτεθειμένη να είναι η Alpha Bank. Οι συνολικές υποχρεώσεις της είναι ύψους άνω των 314 εκατ. ευρώ της εταιρείας.
Κατά τη σημερινή διαδικασία, δεν παρουσιάστηκε χρονοδιάγραμμα, ωστόσο εκτιμάται ότι η κατάθεση του σχεδίου εξυγίανσης με τη συμφωνία της πλειοψηφίας των πιστωτών δεν μπορεί παρά να κατατεθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Πίσω από τις νέες εξελίξεις κρύβεται η συμφωνία της Jetoil με την ρωσικών συμφερόντων εταιρεία Cetracore Energy. O ρωσικός όμιλος δραστηριοποιείται στην εμπορία πρώτης ύλης για diesel. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά τον περασμένο Δεκέμβριο, ο όμιλος, μέσω θυγατρικής του, που εδρεύει σε χώρα της Ευρωζώνης, ενδιαφέρεται και μάλιστα έντονα για την απόκτηση των περιουσιακών στοιχείων της Mamidoil – Jetoil, και ειδικότερα των εγκαταστάσεων της εταιρείας στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης, με δεξαμενές χωρητικότητας 220.000 τόνων, που αντιστοιχούν στο 14% της συνολικής αποθηκευτικής ικανότητας της χώρας για καύσιμα και από εκεί διακινούνταν προ κρίσης ετησίως 2 εκατ. κυβικά καυσίμων, σημαντικό κομμάτι των οποίων αφορούσε σε εξαγωγές στα Βαλκάνια.
Με την απόκτηση της άδειας λειτουργίας της Jetoil, ο ρωσικός όμιλος θα μπορέσει να μπει ενεργά στη διάθεση πετρελαϊκών προϊόντων σε όλη τη βόρεια Ελλάδα, που θα είναι και ο πρώτος “σταθμός” της επέκτασής της στα νότια Βαλκάνια.
Ο ρωσικός όμιλος είναι διατεθειμένος να δαπανήσει περίπου 130 εκατομμύρια ευρώ για να αποκτήσει τα βασικά περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας, τα οποία θα μεταβιβαστούν σε μία νέα εταιρεία (στην οποία θα διαθέτει το 100%), μαζί με τους εργαζομένους της, αλλά και με τις ανεξόφλητες υποχρεώσεις της, οι οποίες αναμένεται να υποστούν “κούρεμα”. Το υπόλοιπο μέρος τους θα αποπληρωθεί σε πρώτη φάση μέσω του τιμήματος που θα καταβάλει ο ρωσικός όμιλος, και σε δεύτερη φάση μέσω ρύθμισης, με τις τράπεζες να έχουν τον πρώτο λόγο έναντι του Δημοσίου και των προμηθευτών.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Φρένο στην πώληση της Εθνικής Ασφαλιστικής από τον Βούτση- Όλο το παρασκήνιο
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ποιος θα αγοράσει την AVIS: Όλο το παρασκήνιο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χρήστος Μεγάλου (Τράπεζα Πειραιώς): Εξετάζουμε το ενδεχόμενο να επενδύσουμε εκτός Ελλάδας – Η χώρα χρειάζεται ισχυρότερες τράπεζες
- Kristina Blahnik: Από την αρχιτεκτονική στην κυριαρχία του Manolo Blahnik και η μυστική συνταγή της επιτυχίας
- Επιτροπή Ανταγωνισμού: Εγκρίθηκε η απόκτηση της Αττικής Οδού από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Μύκονος: Ο μεγαλοκατασκευαστής και η καταδίκη