ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με νέα εξαγορά πλοίου συνδέεται ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου, αυτή τη φορά για λογαριασμό της ναυτιλιακής του TMS Tankers Ltd., η οποία δραστηριοποιείται στις μεταφορές υγρού φορτίου.
Συγκεκριμένα, οι brokers πιστεύουν ότι ο εφοπλιστής προχώρησε στην εξαγορά του δεξαμενόπλοιου μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου VLCC Orthis (χωρητικότητας 320.105-dwt και κατασκευής 2011), το οποίο έχει θέσει προς πώληση η εταιρεία ενέργειας Shell.
Η TMS Tankers φέρεται να κατέβαλε στη Shell το ποσό των 57 εκατ. δολαρίων για την απόκτηση του Orthis, το οποίο παλαιότερα δραστηριοποιούνταν εμπορικά με το όνομα Andromeda Glory.
Αν αληθεύουν οι φήμες της εξαγοράς αυτής, τότε θα πρόκειται για μια σημαντική προσθήκη στο στόλο της ναυτιλιακής του κ. Οικονόμου και θα αποτελεί το τέταρτο δεξαμενόπλοιο κλάσης VLCC του στόλου της.
Η TMS Tankers ιδρύθηκε το 2010 και είναι θυγατρική του ομίλου Cardiff Group, συμφερόντων του εφοπλιστή. Διαθέτει και διαχειρίζεται έναν στόλο που αποτελείται από 35 δεξαμενόπλοια – εκ των οποίων 20 aframaxes, 2 τύπου ice class, 8 suezmaxes, 3 τύπου VLCC αλλά και 2 τύπου MR1 – ενώ έχει δρομολογήσει και ένα μεγάλο ναυπηγικό πρόγραμμα που προβλέπει την κατασκευή 10 νεότευκτων δεξαμενόπλοιων τύπου aframax και suezmax. Η εταιρεία αποτελεί τη συνέχεια του τομέα των μεταφορών υγρού φορτίου της Cardiff Marine, που ιδρύθηκε το 1991.
Περιορίστηκαν οι ζημίες για την DryShips
Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι η άλλη ναυτιλιακή του κ. Οικονόμου, DryShips, κατόρθωσε να μειώσει σε ποσοστό της τάξεως του 44,8% τις ζημίες, στα αποτελέσματα που ανακοίνωσε για το τέταρτο τρίμηνο του 2016, οι οποίες και διαμορφώθηκαν στα 77,5 εκατ. δολάρια, έναντι των 140 εκατ. δολ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015.
- Ο τίτλος της ναυτιλιακής στη συνεδρίαση της Wall Street της Τετάρτης 15 Φεβρουαρίου στις 17.02 (ώρα Ελλάδος) διαπραγματεύονταν στα 4,37 δολάρια με πτώση της τάξεως του 0,46%. Μπορείτε να δείτε εδώ live τη διακύμανση της μετοχής.
Ειδικότερα, στο τέταρτο τρίμηνο του 2016 η DryShips εμφάνισε έσοδα ύψους 12,8 εκατ. δολαρίων, σχεδόν τα μισά σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015 (23,8 εκατ. ευρώ), αλλά ταυτόχρονα πέτυχε θεαματική μείωση των εξόδων για ταξίδια από τα 23,8 εκατ. δολάρια στο δ’ τρίμηνο 2015, στα 9 εκατ. δολάρια στο δ’ τρίμηνο του 2016.
Συνολικά για το 2016 η DryShips κατέγραψε ζημίες 157 εκατ. δολαρίων, σημαντικά μειωμένες έναντι του 1,11 δισ. δολ. που ήταν οι ζημίες το 2015.
Όσο για τη ρευστότητα της ναυτιλιακής, που αποτελούσε ένα σημαντικό στοιχείο το οποίο οι αναλυτές περίμεναν να δουν, αυτή διαμορφώθηκε στο τέλος του 2016 στα 243 εκατ. δολάρια, ήτοι 6,70 δολάρια ανά μετοχή.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η εισηγμένη στην αγορά του NASDAQ DryShips ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα την επίσημη ολοκλήρωση της συμφωνίας με την Kalani Investments που αφορά την πώληση ενός πακέτου κοινών μετοχών συνολικής αξίας 200 εκατ. δολαρίων, κάτι που είχε ανακοινώσει από το Δεκέμβριο του 2016. Τα κέρδη που προέκυψαν από την πώληση των μετοχών αυτών, η ναυτιλιακή πρόκειται να τα χρησιμοποιήσει για γενικούς εταιρικούς σκοπούς.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σ. Παληός: Διάχυτη αισιοδοξία στην Diana Shipping για ρευστότητα και χρέος
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Άρθρο παρέμβαση της Έλλης Πατέρα: Ποιος εμποδίζει την επανασύνδεση των νέων με τη ναυτιλία;
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike