Γιώργος Οικονόμου, εφοπλιστής DryShips
Συνεχίζει να σημειώνει ραγδαία πτώση η μετοχή της ναυτιλιακής DryShips, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, στη συνεδρίαση της Wall Street της Δευτέρας 23/1, στον απόηχο της είδησης ότι οριστικοποίησε την εξαγορά του πρώτου της δεξαμενόπλοιου μεταφοράς υγραερίου και ότι ολοκλήρωσε το reverse split στη μετοχή της που είχε προαναγγείλει.
- Ειδικότερα, στις 20.10 (ώρα Ελλάδος) ο τίτλος της DryShips διαπραγματεύονταν στα 5,49 δολάρια, καταγράφοντας μεγάλη πτώση που κυμαίνονταν σε ποσοστό της τάξεως του 32,06%. Μπορείτε να δείτε εδώ live τη διακύμανση της μετοχής.
Γεγονός είναι ότι η αγορά δεν έχει δει με καθόλου καλό μάτι την αιφνιδιαστική απόφαση της διοίκησης της ναυτιλιακής να κάνει το άλμα από τις μεταφορές του ξηρού χύδην φορτίου – όπου και δραστηριοποιείται τα τελευταία χρόνια με στόλο 13 φορτηγών πλοίων – και να μεταπηδήσει και στις μεταφορές υγραερίου, έναν κλάδο εντελώς διαφορετικό από εκείνον που υπηρετούσε μέχρι σήμερα.
Επιπλέον, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία του κ. Οικονόμου, οριστικοποίησε την εξαγορά του πρώτου της νεότευκτου δεξαμενόπλοιου μεταφοράς υγροποιημένου αερίου πετρελαίου (LPG) τύπου VLGC (Very Large Gas Carrier), το οποίο και κατασκευάζεται τη δεδομένη χρονική περίοδο στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries.
Η εισηγμένη στην αγορά του NASDAQ DryShips απέκτησε το υπό κατασκευή υγραεριοφόρο καταβάλλοντας το τίμημα των 83,5 εκατ. δολαρίων, εισερχόμενη και επίσημα στον κλάδο των μεταφορών LPG.
Όπως μετέδωσε το mononews.gr νωρίτερα τη Δευτέρα (23/1), για τη χρηματοδότηση του εγχειρήματος, η ναυτιλιακή του κ. Οικονόμου αξιοποίησε ποσό ύψους 21,9 εκατ. δολαρίων που προέρχονται από την εναπομείνασα ρευστότητα της πιστωτικής διευκόλυνσης “New Sifnos Revolver”, συνολικού ύψους 200 εκατ. δολαρίων (πλέον απομένουν 142,9 εκατ. δολάρια), ενώ τα υπόλοιπα 61,6 εκατ. δολάρια θα καταβληθούν σε δόσεις μέχρι την παράδοση του πλοίου, η οποία και αναμένεται τον ερχόμενο Ιούνιο.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η DryShips έχει ήδη βρει ναυλωτή για το πρώτο της VLGC, καθώς, όπως ανακοίνωσε, θα απασχοληθεί για πέντε χρόνια σε μεγάλη πετρελαϊκή εταιρεία, με option επέκτασης της ναύλωσης για έως και τρία ακόμα χρόνια. Η εταιρεία αναμένει έσοδα της τάξεως των 92,7 εκατ. δολαρίων από το ναυλοσύμφωνο αυτό, αν ενεργοποιηθεί και η option.
Τι είχε ανακοινώσει η εταιρεία
Όπως είχε γράψει το mononews.gr στις 9 Ιανουαρίου, η διοίκηση της ναυτιλιακής επέλεξε να «καλοσωρίσει» τη νέα χρονιά ανακοινώνοντας ότι πρόκειται να διευρύνει τις υπηρεσίες της εισερχόμενη στον κλάδο των μεταφορών υγραερίου, έχοντας πάρει την απόφαση να εξασκήσει την πρώτη από τις 4 options εξαγοράς πλοίων μεταφοράς LPG που επεξεργαζόταν σοβαρά το τελευταίο διάστημα.
Η DryShips είχε γνωστοποιήσει τότε ότι προχώρησε στην πρώτη της εξαγορά δεξαμενόπλοιου μεταφοράς υγροποιημένου αερίου πετρελαίου (LPG) τύπου VLGC, με τη σχετική συμφωνία να έχει λάβει την έγκριση των ανεξάρτητων μελών του Δ.Σ., βασιζόμενη στις εκτιμήσεις των brokers.
Ωστόσο, εξ’ αρχής η αντίδραση των επενδυτών στην κίνηση αυτή δεν ήταν η επιθυμητή για την εταιρεία του Γ. Οικονόμου, με τη μετοχή της DryShips να πραγματοποιεί «βουτιά» άνω του 25% την προηγούμενη Πέμπτη (19/1) και να υποχωρεί κάτω από το ένα δολάριο, με τη ναυτιλιακή να προχωρά σε reverse split για να «σώσει» τη μετοχή.
Κατά την ετήσια γενική συνέλευση της DryShips που είχε πραγματοποιηθεί στις 26 Οκτωβρίου 2016, οι μέτοχοι άναψαν το «πράσινο φως» για τη διαδικασία του reverse split εξουσιοδοτώντας το Δ.Σ. της εταιρείας να καθορίσει την αναλογία.
Έτσι από τις 23 Ιανουαρίου 2017, οι κοινές μετοχές της ναυτιλιακής διαπραγματεύονται στην αγορά του NASDAQ με τη νέα τιμή που προκύπτει από το reverse split που πραγματοποίησε η εταιρεία σε αναλογία μία μετοχή προς οκτώ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Οικονόμου: Οριστικοποιήθηκε η είσοδος της DryShips στις μεταφορές υγραερίου
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Παππάς: Ποιοι και γιατί επενδύουν 51,5 εκατ. δολ. στη ναυτιλιακή του
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ξεφορτώνει ελληνικά ναυτιλιακά δάνεια στην ιαπωνική Orix η RBS