Ευάγγελος Πιστιόλης, εφοπλιστής Top Ships
Τη συμμετοχή της εξασφάλισε η ναυτιλιακή Top Ships, της οποίας ηγείται ο Ευάγγελος Πιστιόλης, στο ναυπηγικό συμβόλαιο που προβλέπει την κατασκευή ενός δεξαμενόπλοιου που είχε παραγγείλει η οικογένεια του εφοπλιστή.
Ειδικότερα, η ναυτιλιακή εξαγόρασε ποσοστό συμμετοχής της τάξεως του 40% στην εταιρεία Eco Seven από την εταιρεία Malibu Shipmanagement, η οποία ανήκει σε καταπίστευμα της οικογένειας Πιστιόλη. Η Eco Seven συμμετέχει στο ναυπηγικό πρόγραμμα που προβλέπει την κατασκευή ενός δεξαμενόπλοιου μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου και χημικών προϊόντων τύπου MR (χωρητικότητας 50.000-dwt) στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard, του οποίου η παράδοση έχει προγραμματιστεί για το τέλος του Φεβρουαρίου.
- Ο τίτλος της ναυτιλιακής στη συνεδρίαση της Wall Street της Τετάρτης 22 Φεβρουαρίου στις 17.36 (ώρα Ελλάδος), διαπραγματεύονταν στα 2,57 δολάρια, με πτώση της τάξεως του 4,10%. Μπορείτε να δείτε εδώ live τη διακύμανση της μετοχής.
Όπως ανακοίνωσε η Top Ships, η συναλλαγή ανήλθε στο ποσό των 6,5 εκατ. δολαρίων, ενώ ο κ. Πιστιόλης έχει ήδη εξασφαλίσει χρονοναύλωση για το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο με μια εταιρεία (της οποίας η ταυτότητα δεν έχει γίνει γνωστή), με τους ημερήσιους ναύλους να κυμαίνονται στα 16.500 δολάρια, για μια περίοδο διάρκειας τριών ετών. Το ναυλοσύμφωνο περιλαμβάνει και την option επέκτασής του για 2 ακόμη χρόνια με τους ναύλους να κυμαίνονται στα 17.500 δολάρια την ημέρα για τον πρώτο χρόνο και στα 18.500 δολάρια την ημέρα για τον δεύτερο.
Από την άλλη, όπως έχει γράψει το mononews.gr, η δεύτερη ναυτιλιακή που ελέγχει ο κ. Πιστιόλης, η Central Shipping Monaco, έχει υφιστάμενο ναυπηγικό πρόγραμμα που προβλέπει την παραγγελία ενός τέτοιου δεξαμενόπλοιου τύπου MR χωρητικότητας 50.000-dwt με την option για ακόμη ένα ίδιας χωρητικότητας. Το συγκεκριμένο πλοίο, ωστόσο, κατασκευάζεται στη γιάρδα Hyundai Vinashin Shipyard στο Βιετνάμ. Η τιμή για το κάθε πλοίο έχει οριστεί στα 32,5 εκατ. δολάρια ενώ, αν ο κ. Πιστιόλης κάνει χρήση της option και παραγγείλει και το δεύτερο, τότε το συνολικό ποσό του ναυπηγικού προγράμματος θα ανέλθει στα 65 εκατ. δολάρια, ενώ ο στόλος της Central Shipping Monaco θα αποτελείται από τρία δεξαμενόπλοια τύπου MR.
Επιπλέον, η εισηγμένη στο NASDAQ Top Ships ανακοίνωσε ότι προχώρησε στην τροποποίηση μιας δανειακής σύμβασης που έχει συνάψει με τη μορφή ανακυκλούμενης πίστωσης ύψους 15 εκατ. δολαρίων με την εταιρεία Family Trading Inc., η οποία ανήκει στο καταπίστευμα Lax Trust, που ελέγχεται από την οικογένεια Πιστιόλη.
Η συγκεκριμένη δανειακή σύμβαση είχε συναφθεί προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το ναυπηγικό πρόγραμμα της ναυτιλιακής και ήταν προγραμματισμένη να λήξει στις 28 Φεβρουαρίου, όμως, μετά την τροποποίηση, η λήξη της μετατέθηκε χρονικά για τρία ακόμη χρόνια.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ποια ναυπηγεία θα κατασκευάσουν τελικά τα επόμενα VLCCs των Αντώνη και Φίλιππου Λαιμού;
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Π. Λιβανός: Μέσα σε ένα 24ωρο JP Morgan και Seaport αναβάθμισαν τη μετοχή της GasLog