Μια ευχάριστη έκπληξη φαίνεται να αποτελεί για την αγορά η πώληση του παλαιότερου δεξαμενόπλοιου τύπου VLCC της ναυτιλιακής DHT Holdings για μια τιμή αρκετά καλύτερη από αυτή που περίμεναν οι brokers λόγω της χρονολογίας κατασκευής του.

Ειδικότερα, η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά DHT Holdings ανακοίνωσε ότι πούλησε το παλαιότερο δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου VLCC που είχε στο στόλο της, το DHT Phoenix (χωρητικότητας 307.100-dwt και κατασκευής 1999) για την τιμή των 19,1 εκατ. δολαρίων στην ελβετικών συμφερόντων ναυτιλιακή Mercuria, η οποία και πρόκειται να το χρησιμοποιήσει ως πλωτή δεξαμενή.

DHT Holdings

Η πλειοψηφία των brokers, ωστόσο, ισχυρίζονταν ότι η συναλλαγή θα έφτανε στην καλύτερη των περιπτώσεων το ποσό των 18,5 εκατ. δολαρίων, δεδομένης τόσο της ηλικίας του πλοίου όσο και της κατάστασης που επικρατεί στην αγορά. Επομένως, η τιμή στην οποία «κλείδωσε» η πώληση αποτέλεσε μια «αχτίδα φωτός» για τους περισσότερους παράγοντες της αγοράς στην παρούσα φάση.

Επίσης, δεν είναι τυχαίο το ότι η Clarksons τοποθετεί ένα μεταχειρισμένο VLCC κατασκευής 15 ετών στα 25 εκατ. δολάρια ενώ αντίστοιχα, ένα μεταχειρισμένο VLCC κατασκευής 20 ετών δεν μπορεί να πουληθεί για περισσότερα από 13,8 εκατ. δολάρια. Έτσι, για ένα VLCC 18 ετών – όπως το DHT Phoenix – η τιμή της πώλησής του δε θα έπρεπε στην καλύτερη των περιπτώσεων να ξεπεράσει τα 18,3 εκατ. δολάρια, ωστόσο, η διοίκηση της ναυτιλιακής φαίνεται πως κατόρθωσε να ανατρέψει τα δεδομένα.

Η DHT επίσης ανακοίνωσε ότι μόλις ολοκλήρωσε επιτυχώς χρονοναύλωση διάρκειας ενός έτους που είχε συνάψει με μια μεγάλη εταιρεία διύλισης από την Ασία, η οποία είχε ναυλώσει το πλοίο. Η συγκεκριμένη συμφωνία στάθηκε ιδιαίτερα επικερδής καθώς οι ναύλοι είχαν καθοριστεί στο ποσό των 45.000 δολαρίων την ημέρα.  Το DHT Phoenix – που όπως επισήμανε σχετικά η εταιρεία δεν κουβαλάει κανένα χρέος και τα σύνολο των εσόδων από τη ναύλωση θα προστεθούν στα ταμεία της – αναμένεται να παραδοθεί μάλιστα από την ασιατική εταιρεία στους νέους ιδιοκτήτες μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Στο σημείο αυτό αξίζει να υπενθυμιστεί ότι η DHT συγκέντρωσε πάνω της μεγάλη δημοσιότητα καθώς απέρριψε και τις δύο διαδοχικές προτάσεις εξαγοράς του συνόλου των μετοχών της από τη ναυτιλιακή Frontline, συμφερόντων του ισχυρού Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen, καθώς η διοίκηση έκρινε ότι και οι δύο προτάσεις είχαν απόλυτα καιροσκοπικό χαρακτήρα και δεν ανταποκρίνονταν στο συμφέρον της.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία στρέφεται κατά προστίμου 2,7 εκατ. για θαλάσσια ρύπανση

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ε. Αγγελάκος: Μετά τα δικαστήρια, επανέρχεται με νέες συμφωνίες

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Οικονόμου: Μετά τις ζημίες, οι παραγγελίες – Πτώση για τη μετοχή του κατά 6,2%