Την ανάγκη για ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων στα σχολεία στην Ελλάδα τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Vodafone Χάρης Μπρουμίδης σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για τη παρουσίαση σχετικής έρευνας, παρουσία της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως, σημειώνοντας ότι οι ψηφιακές δεξιότητες είναι αυτό που θα κρίνει πως θα εξελιχθούν τα πράγματα στο μέλλον.

Η αγορά στην πληροφορική ανοίγει και θα είναι ο τομέας που στο μέλλον αναμένεται να απασχολεί του περισσότερους εργαζομένους στην χώρα. Όπως τόνισε αυτή τη στιγμή στον κλάδο αυτόν απασχολούνται πάνω από 80.000 άνθρωποι ενώ σε μερικά χρόνια αυτό ο αριθμός θα αλλάξει δραματικά, προσεγγίζοντας τους 500.000.

1

«Στη Vodafone πιστεύουμε ότι η τεχνολογία, η εκπαίδευση και η επιστημονική γνώση θα είναι ο καταλύτης της Ελλάδας για τα άλματα που θα κληθούμε να κάνουμε σήμερα και στο μέλλον. Και συμβάλλουμε σε αυτήν την προσπάθεια με ουσιαστικά προγράμματα και ενέργειες για την εξοικείωση των νέων με τις δεξιότητες STEM, υποστηρίζοντας έτσι την ψηφιακή μετάβαση της Ελλάδας», τόνισε ο Πρόεδρος και CEO της Vodafone.

Ο κ. Μπρουμίδης ωστόσο επεσήμανε ότι υπάρχει έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού και έλλειψη ταλέντων. Αναφερόμενος σε αυτό τόνισε ότι οι εταιρείες που ασχολούνται με την τεχνολογία και την πληροφορική, όπως η Vodafone, αντιμετωπίζουν δύο βασικά προβλήματα. Το πρώτο είναι, όπως σε όλους, ο πληθωρισμός και τα κόστη ενέργειας αλλά το δεύτερο βασικότερο είναι η εύρεση ταλέντων. Όπως είπε είναι δύσκολο για μια εταιρεία να βρει ανθρώπινο δυναμικό που να διαθέτει τα απαραίτητα προσόντα, κάτι που ευελπιστεί στο άμεσο μέλλον να αλλάξει.

Η Νίκη Κεραμέως από την πλευρά της επεσήμανε ότι για να υπάρξουν περισσότεροι κατάλληλα καταρτισμένοι και εκπαιδευμένοι άνθρωποι για να καλύψουν τις ανάγκες της αγοράς, θα πρέπει να υπάρχουν περισσότερες θέσεις σε πανεπιστήμια και σχολές. Γι αυτό, όπως τόνισε, υπάρχει σχεδιασμός να μειωθούν θέσεις εισακτέων σε σχολές με λιγότερη ζήτηση και να ανοίξουν περισσότερες θέσεις σε σχολές πληροφορικής και προγραμματισμού.

Επίσης η κ. Κεραμέως ανακοίνωσε ότι από την επόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, μια ρύθμιση η οποία είχε να εφαρμοστεί στην Ελλάδα για 40 και πλέον χρόνια. Όπως τόνισε είναι μια πολύ σημαντική ρύθμιση η οποία θα δώσει μεγαλύτερες δυνατότητες στον εκπαιδευτικό σύστημα. Επιπλέον ανακοίνωσε την προμήθεια διαδραστικών πινάκων και σετ ρομποτικής σε όλα τα δημόσια σχολεία, γυμνάσια και λύκεια.

Αποτελέσματα έρευνας

Έρευνα του Ιδρύματος Vodafone παρουσιάζει το ψηφιακό χάσμα της εκπαίδευσης στην Ελλάδα

Σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε η IPSOS για λογαριασμό του Ιδρύματος Vodafone, στην οποία αποτυπώνονται ευρήματα από 11 ευρωπαϊκές χώρες, οι λειτουργοί της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα θεωρούν ότι στην πλειονότητά τους διαθέτουν πολύ καλά επίπεδα δεξιοτήτων στην πληροφορική, με αποτέλεσμα η χώρα μας να αποκτά μία ιδιαίτερα υψηλή θέση στην Ευρώπη.

Επιπλέον, διαπιστώνουν ότι δεξιότητες, όπως η υπευθυνότητα, η εξοικείωση με τα ψηφιακά μέσα, η προσαρμοστικότητα και η ευελιξία θεωρούνται οι πιο σημαντικές σε μια ψηφιακή κοινωνία. Όμως, αναγνωρίζουν ότι υπάρχει χάσμα μεταξύ της συνάφειας ορισμένων ικανοτήτων και της ικανότητας των σχολείων να τις προάγουν, όπως πρέπει.

Σε σχέση με τις ήπιες δεξιότητες, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί θεωρούν τα σχολεία καλά προετοιμασμένα για να προωθήσουν εκείνες της υπευθυνότητας και της επικοινωνίας. Αντίθετα, διαπιστώνουν ελλείμματα στην προώθηση της αυτοργανωμένης μάθησης και του ψηφιακού γραμματισμού. Στα δύο αυτά θέματα, οι Έλληνες εκπαιδευτικοί βαθμολογούν τα σχολεία τους χειρότερα από τους συναδέλφους τους στην Ευρώπη, με την κατάσταση να είναι κάπως καλύτερη στα λύκεια, σύμφωνα με τους ίδιους τους καθηγητές.

Διαβάστε επίσης:

EuroEnergy: Εισέρχεται στη Κροατία, με έργο αιολικής ενέργειας ύψους 150 εκ. €

Vodafone: Στην Ελλάδα η εφαρμογή Bright Sky για την ενδοοικογενειακή βία

Crash test στα τιμολόγια κινητής: Τι προσφέρουν ΟΤΕ-Nova-Vodafone