Μπορεί η εταιρεία βραχυχρόνιων μισθώσεων Airbnb να τα έχει βρει… σκούρα με τις ανά τον κόσμο ρυθμιστικές Αρχές, αλλά ο CEO της εταιρείας Brian Chesky δήλωσε την Πέμπτη ότι αποδέχεται την ευθύνη που φέρει για τον αντίκτυπο που έχουν οι βραχυχρόνιες μισθώσεις στην αγορά ακινήτων κάθε τόπου, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο επηρεάζουν τη ζωή στις απανταχού γειτονιές.
«Κάθε χρόνο νομίζω ότι έχεις την αίσθηση ότι έχεις ακόμη μεγαλύτερη ευθύνη απ’ ό,τι την προηγούμενη χρονιά», δήλωσε ο Chesky σε συνέντευξή του στο Reuters.
Η θέση αυτή αποτελεί μια αξιοσημείωτη αλλαγή στάσης για την εταιρεία που πριν από λίγα, μόλις, χρόνια, υποστήριζε ότι η ίδια δεν ήταν παρά μία απλή πλατφόρμα και ότι δεν έφερε καμία ευθύνη για τα ακίνητα που βρίσκονται στην πλατφόρμα της ή για τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται.
Το γεγονός είναι, όμως, ότι τα πράγματα έχουν αλλάξει από τότε που η Airbnb έκανε τα πρώτα της βήματα ως ένα μικρό site μέσω του οποίου μπορούσε κανείς να νοικιάσει ένα φουσκωτό στρώμα στο πάτωμα του σπιτιού κάποιου ξένου. Σύμφωνα με τον Chesky τα έσοδα της Airbnb αυξήθηκαν περισσότερο από 50% κατά τη διάρκεια του δωδεκαμήνου που έκλεισε στο τέλος του 2017, ενώ, σύμφωνα με πηγή που έχει γνώση του θέματος, τα έσοδα της Airbnb πέρυσι άγγιξαν τα 2,5 δισ. δολάρια, με 1 δισ. να είναι ο τζίρος του δ’ τριμήνου.
Ο Chesky μίλησε στο Reuters κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στα κεντρικά της Airbnb στο Σαν Φρανσίσκο, όπου η εταιρεία ανακοίνωσε ότι προχωρά στην παροχή νέων luxury υπηρεσιών, αλλά και στον ανασχεδιασμό της πλατφόρμας της προκειμένου να γίνει ευκολότερη η αναζήτηση.
Με την αξία της εταιρείας να αποτιμάται στα 31 δισ. δολάρια, η Airbnb εξετάζει, εδώ και χρόνια, το ενδεχόμενο να μπει στο Χρηματιστήριο, κάτι που, όμως, δεν θα συμβεί φέτος, όπως είπε ο Chesky, εν μέρει λόγω και της αποχώρησης του οικονομικού διευθυντή της εταιρείας. Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία σκοπεύει μέχρι το τέλος του έτους να έχει ολοκληρώσει όλες τις σχετικές διαδικασίες για την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο.
Ένας άλλος στόχος της Airbnb, όπως είπε ο CEO της, είναι να διασφαλίσει ότι κατανοεί πλήρως πώς επηρεάζει η δραστηριότητά της τις γειτονιές και την αγορά ακινήτων σε κάθε σημείο του πλανήτη, πριν μπει στο Χρηματιστήριο και βρεθεί κάτω από έναν «τεράστιο μεγεθυντικό φακό».
Μάλιστα, ο Chesky υποστήριξε ότι τα στελέχη κάθε είδους τεχνολογικής πλατφόρμας, συμπεριλαμβανομένου του Facebook και του Twitter, πρέπει να λαμβάνουν περισσότερο υπόψη ότι όταν έχουν εκατομμύρια ή δισεκατομμύρια χρήστες «και η παραμικρή απόφαση έχει τεράστιο αντίκτυπο στον κόσμο».