ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Καταξιωμένους μάνατζερ, με περγαμηνές και αποδεδειγμένο ταλέντο, αρχίζουν να προσελκύουν ξανά οι ελληνικές επιχειρήσεις.
Ύστερα από πολλά χρόνια παρατηρείται η διάθεση για προσλήψεις στελεχών, με «βαρύ βιογραφικό» και επιτυχημένη πορεία σε υψηλόβαθμες θέσεις κορυφαίων ομίλων στο εξωτερικό, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν τις εταιρείες να πετύχουν τους στόχους τους στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνει η πανδημία. Η «βίαιη» είσοδος της οικονομίας στην ψηφιακή εποχή καθιστά επιτακτική την ταχύτατη προσαρμογή των επιχειρήσεων στα νέα δεδομένα, προκειμένου να ανταποκριθούν στις προκλήσεις που αναδύονται.
Από τις πιο «ηχηρές μεταγραφές» είναι η ένταξη του Ανδρέα Αθανασόπουλου στη διοικητική ομάδα της Eurobank. Ύστερα από μακρά και επιτυχημένη πορεία στον όμιλο ηλεκτρονικών ειδών Dixons, ο κ. Αθανασόπουλος, σύμφωνα με πληροφορίες, ετοιμάζεται να αναλάβει τη θέση του αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου. Ο ταλαντούχος μάνατζερ επανέρχεται στην Ελλάδα από το Λονδίνο που βρίσκεται τα δύο τελευταία χρόνια, μετά την επιτυχημένη πορεία του στο τιμόνι της Dixons South East Europe – Κωτσόβολος και την αναβάθμισή του στη θέση του Group Chief Customer Officer και CEO Financial Services στον όμιλο Dixons Carphone το 2018.
Με «νέο αίμα» ενισχύεται και η ομάδα διοίκησης του Skroutz. Η πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου των Γιώργου Χατζηγεωργίου, Γιώργου Αυγουστίδη και Βασίλη Δήμου ετοιμάζεται, σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, να υποδεχθεί σε πρώτη φάση τον Γιάννη Αλιβιζάτο, ο οποίος αναλαμβάνει τη θέση του Chief Operation Officer. Ο κ. Αλιβιζάτος «επαναπατρίστηκε» μετά από μια τριετία εργαζόμενος στη βρετανική startup Deliveroo (με αντικείμενο τη διανομή φαγητού), στην οποία επένδυσε πρόσφατα η Amazon.
Αίσθηση προκάλεσε και η επιλογή του Piet Coelewij, στελέχους με τεράστια εμπειρία στο ηλεκτρονικό εμπόριο, για τη θέση του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της Public-MediaMarkt (PMM). Ο κ. Coelewij, ένα από τα πιο έμπειρα στελέχη του κλάδου, διατελούσε ήδη μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας πριν αναλάβει καθήκοντα Προέδρου, έχοντας θητεύσει κατά το παρελθόν στην Amazon, καθώς και σε άλλες κορυφαίες παγκοσμίως εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου.
Οι παραπάνω «μεταγραφές» στελεχών θεωρείται ενθαρρυντική εξέλιξη, η οποία, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, συνδέεται άμεσα με τη βελτίωση του οικονομικού κλίματος και τις εμβληματικές επενδύσεις που υλοποίησαν ή σχεδιάζουν να υλοποιήσουν πολυεθνικές κολοσσοί στην Ελλάδα, μεταξύ των οποίων η εταιρεία τεχνολογίας Microsoft, η φαρμακοβιομηχανία Pfizer και η εταιρεία συμβούλων Deloitte. Υπάρχουν μάλιστα φορές που οι επενδύσεις συνδέονται ρητά με τον στόχο μετατροπής του «brain drain» σε «brain gain», όπως συνέβη για παράδειγμα με την Pfizer, η οποία έχει προαναγγείλει την πρόσληψη περίπου 200 επιστημόνων έως το τέλος του 2020, έχοντας ως στόχο, μεταξύ άλλων, και την προσέλκυση στη Θεσσαλονίκη εργαζομένων που αναζήτησαν επαγγελματικές ευκαιρίες στο εξωτερικό. Άλλες δε εταιρείες, όπως η Stoiximan, προβλέπουν «πακέτο επαναπατρισμού», πιστεύοντας πως «η επένδυση σε ταλέντα αποτελεί σταθερά τη βασική οδό επιτυχίας».
Τα συγκεκριμένα στελέχη, όπως λένε, πέρα από το επίπεδο των απολαβών, προσμετρούν και άλλους παράγοντες προτού κάνουν το επόμενο βήμα στην καριέρα τους. Είναι οι συνθήκες εργασίας, αλλά και η δυνατότητα που έχουν να παράξουν έργο που θα κάνει τη διαφορά… Κάτι που τα προηγούμενα χρόνια δεν είχαν στην Ελλάδα, όπου ο επιχειρηματικός κόσμος βίωσε πρωτόγνωρες καταστάσεις και έπρεπε να παίξει περισσότερο άμυνα παρά επίθεση. Έπρεπε πρωτίστως να διατηρήσει τα κεκτημένα και δευτερευόντως ή τριτευόντως να δημιουργήσει κάτι καινούριο. Η «ένεση» ταλέντου, διεθνούς εμπειρίας και τεχνογνωσίας που αναμένεται εισφέρουν στη χώρα θα συμβάλει να βελτιωθεί περαιτέρω η εικόνα που έχουν οι ξένοι για την χώρα μας, μετά τα «πέτρινα χρόνια» της κρίσης όπου το brand name Ελλάδα… έπιασε κυριολεκτικά πάτο.
Επιπρόσθετα, αναμένεται να βοηθήσει τον «εθνικό στόχο» για αναστροφή του brain drain, το οποίο αποτέλεσε τη μεγαλύτερη πληγή στη σύγχρονη ιστορία του τόπου. Η επιστροφή ή ένταξη τέτοιων στελεχών σε ελληνικές επιχειρήσεις εκτιμάται πως θα λειτουργήσει και ως «κράχτης» για να εξετάσουν και άλλοι την επιστροφή τους καθώς στέλνει μήνυμα πως ύστερα από πολλά χρόνια η χώρα αρχίζει και αλλάζει. Ήδη, όπως επισημαίνει ο Γενικός Διευθυντής της Boston Consulting στην Ελλάδα, Βασίλης Αντωνιάδης, έχει αρχίσει και αναπτύσσεται μια τάση επιστροφής των νέων επιστημόνων που εγκατέλειψαν την χώρα τα προηγούμενα χρόνια σε κλάδους όπως η ενέργεια, οι τράπεζες και το λιανεμπόριο.